Hvorfor vil folk opdrage på min hund?! {{forumTopicSubject}}
jeg var idag ude at gå med Pi og vi mødte en dame med hendes hund, hundene fik lov kort at sige hej og herefter vil hun snakke med Pi, fint tænker jeg. hun hilser så på Pi som springer op i hovedet af hende (hvilket vi træner på at hun ikke skal) jeg siger slap af til Pi (slap af er den kommando vi bruger når hun bliver for vild) og i stort set samme øjeblik siger damen strengt sit til Pi og jeg får besked på at det ikke er mig som ejer der skal opdrage på Pi men derimod hende som nu har taget fast i Pi og holder hende nede i en sit, her bliver jeg ved og siger til hende at nej det er ikke hendes opgave at opdrage på Pi og at det højst sandsynligt bare gør hunden forvirret ?? her får jeg så besked på at jeg da kan se at det virker, hun holder stadig Pi (ikke voldsomt) jeg trækker på skulderen og går videre heldigvis havde jeg Pi med, hun er ligeglad med den slags og lader sig ikke påvirke af den slags (hun forstod det heldigvis ikke)
Men hold da op jeg føler mig som en dårlig hundemor over at jeg ikke fik sagt fra og have sammen besked på at hun godt kunne blande sig udenom, skal lige siges at jeg er ekstremt konfliktsky...
Men føj jeg har det dårligt med det
hun mente tydeligvis at hun var bedre end mig fordi jeg kun er 15 år gammel ...
Bare lige noget jeg havde behov for at komme ud med, for jeg ved at hvis ikke jeg kommer ud med det så vil jeg spekulerer over det i timevis før jeg kan sove...
nyd et lille vinterbillede af den lille vuf...
Kh
Thagii
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Det med konfliktskyheden bliver for en del folk heldigvis bedre med alderen
Selvfølgelig ærgerligt du ikke fik sagt fra, men det er hende der var pisse uopdragen overfor både din hund og dig. Din hund klare den nu nok
Og hvis man hilser på en hvalp/unghund, så må man være indstillet på at den kan hoppe op.
mar 2013
Følger: 15 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 309
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Jeg tror bare det handler om at arbejde på at stole mere på sig selv og sine egne meninger og handlinger - det hjælper i hvert fald hos mig, og jeg er blevet langt mere selvsikker og tør at råbe op. Træls, at havne i sådan en situation, men godt, at din hund ikke lod sig mærke af det
mar 2013
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.750
mar 2013
Og ja jeg er rigtig træt af at jeg ikke fik sagt fra, heldigvis har jeg en hund som er ligeglad så ja hun overlever
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Men så er der rigtig dejligt i de situationer hvor man kan vise at man har styr på sin hund - fx var jeg ved dyrlægen for ikke så længe siden, og min gravhund var ellevild (hun elsker dyrlægen), og små-Pev lidt af iver. Jeg siger så "sit, jarna", og en mand som var der med sine to gravhunde begynder at sige "ja det kan du vidst godt glemme med den race du har fået..." (Han prøvede ikke på at være ond, men smilede) men vender sig så om, og ser at min hund har sat sig og aå siger dyrlægen - til min store fryd, "ja, hun har sq godt styr på den!" Jeg var pavestolt
mar 2013
ja, det er dejligt når man kan vise dem at man godt kan styre sin hund jeg får også ofte rosende kommentarer om min bc som ligger og slapper af indtil det er hendes tur til at løbe ag
Ansofie: så slem er Pi heldigvis ikke, hun bliver bare lidt for glad og hopper rundt
funke: jeg tror at du har ret, dog var jeg ikke i tvivl om at jeg havde ret
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.825
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Hvis DE tager kontakt til hende, så må de jo acceptere at hun en sjældent gang imellem hopper op.
Jeg advarer dem, men det er ikke Kias behov at hilse på dem, så de skal ikke opdrage på hende, medmindre det er efter aftale med mig.
Der er jeg ret hys.
Man skal ikke røre hende uden tilladelse overhovedet. Man skal heller ikke råbe af hende eller på andre måde overskride hendes grænser.
Men ja, det kommer nok med alderen/jo bedre du lærer din hund af kende, det med at lære at sige fra.
Jeg er også meget konfliktsky, men lige hvad angår Kia er jeg vist ret hys :o)
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
At damen bliver sur over at hunden hopper op, selvom hun ER blevet advaret og stadig tager kontakt, det kan da ikke være andet end damens egen skyld
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Når der kommer folk her ,vil Linka gerne hoppe op til folk som siddder ned ,hun vil op og nusses ,som om hun var en lille hund ,der er det mig som siger ned ,Det kommer ikke andre ved, hvordan din hund er
mar 2013
jeg vil mene at når man hilser på en unghund (og hun synger yngre end hun er) som viser stor glæde, så må man forvente at den muligvis bliver lidt for glad...
Birgitta: HVIS min hund løb hen til dig og hun var løs (hvilket hun ikke er når der er risiko for at møde nogen) så skulle du være hjertelig velkommen til at tage fat i hende, jeg tager også selv far i en hund hvis den kommer løbende, men i dette tilfælde har jeg snor på min hund og hun opsøger selv hunden, så vil jeg mene at det ikke er okay
mar 2013
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
Jeg gør det af refleks, og så bagefter tænker jeg "Doh, det er ikke din hund" lol.
Men ja, det er træls at folk prøver at opdrage ens hund. Jeg har aldrig oplevet det med fremmede, men min familie, som har andre metoder end jeg har, ville lige dele deres viden, og gør det til tider stadigvæk ^^
mar 2013
Alex: det er som sådan helt ikke det at hun beder min hun om at sitte jeg er træt af, men derimod det at hun siger til mig at det jeg gør (tager kontakt til min hund og giver hende en slap af kommando) er forkert og det er hende der skal lære min hund hvordan hun skal hilse...
mar 2013
Mange tak, jeg følte nok bare at jeg skulle have sagt mere fra, og så var jeg lidt forvirret over situationen...
jeg tvivler heldigvis på at jeg møder hende igen, jeg er på Sjælland at udstille og mødte hende på gåturen Igår, og jeg bor i midtjylland...
Men jeg ville nok bare sige at hundene ikke skulle hilse og så gå videre
Hvorfor vil folk opdrage på min hund?!