{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Lua
Lua
Tilmeldt:
28. dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Problem {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige et problem, som jeg vil høre jeres mening om.

Her hvor jeg bor må alle have hund, hvilket selvfølgeligt er fantastisk eftersom jeg selv har min egen lille nus.

Jeg har dog et problem: folk som bor her har deres hunde løse i gården og ude på græsplænen i haven. Dette resulterer i, at der er hundelorte rundt omkring. Der er skilte om, at man skal huske at fjerne lorte efter sig og der er endda poser til rådighed.

Alligevel har jeg været nødt til at fjerne et par stykker ude i gården, og idag har jeg fjernet en i min lille opgang foran min hoveddør! smiley

Min egen hund er altid i snor og hun skider ikke på grunden. Hun tisser kun ude i haven.

Jeg er ved at være ret træt af det her, da jeg ikke syntes, at det er fedt at fjerne andre folks hundes lorte. Jeg er bange for, at andre tror, at det er min hund, der er ''synderen''.

Hvad skal jeg gøre? Jeg ønsker ikke, at de bliver ''straffet'' eller at der sker noget for alle os, der har hund her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem
  • #2   25. apr 2015 Jeg tænker også - måske du kan dumpe nogle sedler i postkasserne hos hundeejerne og gøre dem opmærksomme på, at man lige samler op efter sig, da du har bemærket at der ligger efterladenskaber rundt omkring? I har ikke nogle form for møder, hvor du kan tage det op? Det lyder enormt træls.. vi døjer også med hundelorte på vores fællesareal (lige uden for vores egne haver), fordi arealet ligger lige ned til en vej, hvor folk så åbenbart ikke tænker særlig langt når de lader deres løse hunde rende op på vores areal.. smiley

  • #3   25. apr 2015 Okay, ja det kan være, at jeg skal kontakte boligforeningen om problemet. Jeg er bare bange for, at folk tror jeg er en del af problemet.

  • #4   25. apr 2015 I USA er det blevet mere og mere populært at uddele bøder til dem som ikke samler op - de går så lidt til ekstremer og laver DNA-tests på både hund og lort og matcher det så. Ret spændende, egentlig... Men det var da også et stort problem da jeg boede i Los Angeles - der regner det meget meget sjældent, så det bliver ikke skyllet væk...

  • #5   25. apr 2015 Du kan evt foreslå at de laver bøder (det er jo faktisk ulovligt) og gør opmærksom på dette, og så sætter et Decoy-kamera op eller en seddel om video-overvågning, og så se hvordan folk pludselig godt kan smiley

  • #6   25. apr 2015 Jeg ville også hendvende mig til boliforeningen ,hvis det ikke er noget du selv kan snakke, med dem om ,som har hunde

  • #13   25. apr 2015 Isabelle, det er jo ikke det det handler om smiley det er jo en principsag om at hvis man kan anskaffe sig en hund, så ved man jo godt at der skal samles op efter den. Det kommer ikke bag på nogen, og selvfølgelig skal vi andre ikke rende rundt og samle op efter andres hunde... Hvor lang tid tager det for de andre lige at samle op? Betydeligt kortere end for os andre at rende rundt og samle 10-30 styk op...

  • #14   25. apr 2015 Jeg ville starte med at sætte en seddel op

    "Hej alle hundeejere

    Er i ikke søde lige at samle op? Det er efterhånden et minefelt derude.

    Hilsen en der ikke vil lege hvem kan undgå lorte"

    Hvis det ikke hjælper så hold øje og bed vedkommende om lige at samle op


  • #16   25. apr 2015 Jeg har lavet dette skilt .... det kan I printe ud ... laminere det ... og sætte op hvor der er problemer med hundelorte.
    Det ser sjovt ud , når folk står og glor efter Kameraet .... ha ha ha .... men de samler lorten op ... smiley



    profilbillede
  • #17   25. apr 2015 @ NITTIB: Fedt! smiley

Kommentér på:
Problem

Annonce