1.726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Wolfsblut og allergi Wolfsblut og allergi

Jep, endnu et! smiley

Coco har været igennem et længere forløb for at opklare nogle mystiske symptomer og en mindre lyst til at løbe.
Der kom flere forskellige ting ud af det, bl.a. at dyrlæge mistænker allergi. Det kan jeg sådan set godt forstå, hun har tendens til super tør hud og skel, hun har, siden hun var hvalp, haft tendens til at slikke en del på forbene, til tider gnave i dem, og hun er bare en hund, som klør meget..

MEN jeg er ikke tilfreds med min dyrlæges råd til foder.
Jeg har altid fodret kornfrit, dog en enkelt gang har jeg givet hende Arion med ris, dette kløede hun som en sindsyg af! Dyrlægen siger så, "hun kan nok ikke tåle ris". (hun spiser heller ikke kogte ris, så jo, måske..?) Men da vi så snakker om fodermærker og produkter, så foreslår min dyrlæge netop et produkt, som indeholder ris, det er bare ikke godt nok. Derudover var de to produkter, han foreslå selvfølgelig de to, de selv sælger, så alt i alt, er jeg kommet frem til, at jeg selv må finde på noget.

Derfor: Wolfsblut har jo så denne "allergy line" af foder. MEN er det nu noget?
Da hun var hvalp var hun på WB fra opdrætter, Wide Plain, som vidst er en del af allergy line, men siden vi løb tør, har vi ikke anvendt mærket.
Er der nogle herinde, som har brugt det til deres allergihunde? Hvad var de allergiske overfor og hjalp det?
Og hvor store er pillerne..?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wolfsblut og allergi
  • #1   18. maj 2015 Synes personligt at det er for nemt bare at sige kornfrit foder hjælper.
    Selvfølgelig er nogle hunde allergisk overfor dette, men tror lidt det er hysteri meget af det.

Hvis din hund lider som du beskriver burde du få det udredt hvad den præcis er allergisk overfor.

• #2   18. maj 2015 Henrik M: det har jeg som sådan også tænkt mig at gøre, men alene denne måned har jeg brugt over 5000kr på at få at vide, at hun har ondt i ryggen og bør gå til fys, og at hun "nok har allergi", og selvom forsikringen tager 80% så er det meget på en SU, så jeg venter en måned, måske to, med at tage hende til Lene Boysen. Coco har levet med det i i hvert fald i 1,5år, så en måned fra eller til... Men derudover har du helt ret! Og det er så endnu en ting, jeg ikke er tilfreds med ved min dyrlæge; netop at man bare bliver spist af med et "køb et af vores produkter og din måske-allergihund vil få det bedre".. Så vi skal til Lene Boysen, men ikke lige nu smiley

Håber der er nogle, som har noget konkret info til mit oplæg ellers smiley

• #3   18. maj 2015 Jeg har ikke en allergi hund , men køre selv på stort set alle varianterne fra wb , der er lavet udgaver til små hunde - altså med mindre piller i , der dog kun 4-5 varianter endnu , jeg har også kun set det når jeg bestiller i Tyskland så ved ikke om de små piller fås i dk smiley .. Ellers kan de se billeder af pillerne til hver variant inde på Porcani.dk smiley

• #4   18. maj 2015 A-S har du tænkt på at skifte dyrlæge ?

• #5   18. maj 2015 Jeg har været sendt fra egen dyrlæge til Life til udredning af symptomerne. Derude har jeg været i kontakt med tre forskellige dyrlæger afhængigt af hvad der er blevet undersøgt.. Min egen normale har sagt Lene Boysen ift allergien, så er som sådan ikke utilfreds med min normale dyrlæge smiley

• #6   18. maj 2015 Det var bare din bemærkning om at din dyrlæge havde anbefalet et af sine egne produkter

• #7   18. maj 2015 Ja, det er nr.2 dyrlæge på Life, hvor jeg som sagt ikke er tilfreds..

• #8   18. maj 2015 Wolfsblut er toppen uanset om hunden har allergi eller ej. Det bedste foder efter min menig så hop bare ud i det smiley

• #10   18. maj 2015 Aftalen er med dyrlægen at hun udelukkende skal have det foder hun får pt den næste måneds tid, derefter skal der tages nye blodprøver til sammenligning. Derudover får hun via inhalator astmamedicin to gange dagligt. Så det er ikke fordi der ikke bliver gjort noget. Jeg søger bare erfaringer fra andre, da jeg nok må indstille mig på at skulle fodre efter en evt allergi fremover smiley

Men tak for svar Birgitta, det er netop pollen bla der er mistanke om faktisk. Hvordan var Silkes symptomer?

• #12   18. maj 2015 Okay tak, det er bare helt andre symptomer Coco har. Særligt nyser hun ret meget - derfor inhalatoren smiley
    Men med lidt forskellige erfaringer:-)

• #13   19. maj 2015 Ang. Wolfsblut, så skal du lige være opmærksom på, at de varianter, som hedder "allergy line" indeholder meget lidt fedt.

• #14   19. maj 2015 Jeg prøvede WB og min hund var ikke glad for at æde det, han tabte sig og mistede energi.
    Jeg bruger HIKE nu - til alle mine tre hunde - den ene har allergi og har levet på råt i 8 år, men kører nu problemfrit på HIKE Sensitive.

• #15   19. maj 2015 Gitte S: Det vil umiddelbart kun være et plus, da damen, efter hun er blevet voksen, er gået fra at næsten lide af spisevægring til at næsten altid spise op, uanset hvad der sættes foran hende smiley

Martine: Hike har jeg slet ikke tænkt over, det må jeg lige læse lidt om smiley

• #16   19. maj 2015 Allergihunde har brug for fedt til huden - Min egen allergihund får skæl, hvis der er for lidt fedt i fodret til trods for, at han får olie ved siden af.

• #17   19. maj 2015 Gitte S: Okay, det må jeg have i mente, men pt er hun ca. 1kg for tung, hvilket er temmelig meget for en 7,5kg hund (altså, normal vægt), og det er uden, hun får specielt meget foder, så jeg tror, hun optager fedt ret godt.. Alle tæverne fra hendes opdrætter er også til den store side, så jeg har egentlig altid været opmærksom, men er altså blevet lidt "snydt" af, at hun forholdsvist pludseligt begyndte at spise efter hendes 4.løb, så jeg har ikke tænkt over det smiley

• #18   19. maj 2015 1 kg er da ingenting. smiley Kender nogle, som har en Cairn Terrier, som vejer næsten det dobbelte af, hvad racestandarden foreskriver. smiley Ej, spøg til side...

Så længe, at du er opmærksom på din hunds vægt, så går det nok?? smiley

Kommentér på:
Wolfsblut og allergi

Annonce