{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Sikke noget pis, syg hund. {{forumTopicSubject}}

Sikke noget møg, vi er lige kommet hjem fra dyrlægen med Martha da hun de sidste nogle uger har tøvet med at hoppe op i sengen, i aftes eskalerede det så, hun løb rundt og skreg... Efter hun var kommet lidt i ro fik vi ringet til dyrlægen som mente vi skulle vente til idag, natten er gået med piben og jeg blev vækket af en skrigende hund her til morgen, så afsted til dyrlægen som er ret sikker på at det er syringomyeli (medfødt deformitet der gør at der mangler plads mellem de bagerste knogler i kraniet) og er henvist til København hvor hun skal MR scannes når der kommer tid (inden for fjorten dage) indtil da skal hun smertedækkes og derefter må vi se hvad scanningen siger...

Puh, det er svært for hun har ikke psyken til at have smerter så hvis ikke hun kan 100% dækkes så skal hun ikke være her mere, men nu må vi se hvordan de næste 14 dage går, om hun kan holdes smertefri...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikke noget pis, syg hund.
  • #2   21. maj 2015 åha øv. Jeg kan dog trøste med, at jeg kender en cavalier der har levet i flere år nu med syringomeli og har et godt liv, så længe hun er smertedækket

• #4   21. maj 2015 Jeg mener hun har levet med det i to år nu, hun har det fint, måske ikke så aktiv som hun plejede at være, da smertemedicinen også virker let sløvende. Men er i skoven hver dag og leger med deres anden hund osv.

• #5   21. maj 2015 Mange tak, når vi tænker tilbage så har hun haft symptomer hele livet, lige fra hun var en lille hvalp... Men vi tager en dag ad gangen og så må vi se... Hun er en meget usikker hund og har hele livet nogle gange (ikke så ofte) skreget ganske kort og det er nok grunden til at hun er så usikker... Dette blev selfølgelig taget op med dyrlægen som ikke mente vi skulle ligge noget i det... Men en dag af gangen indtil diagnosen er stillet og så må vi se hvordan hun er når hun får smertestillende (hun er i behandling)

• #6   21. maj 2015 Rynkedyret, hun har efter al sandsynlighed haft smerter hele livet men så er det pludselig taget til...

• #7   21. maj 2015 Øv hvor er det frygteligt, hun ligger bare under slagbænken og ryster, hun vil ikke snakke med mig...

• #8   21. maj 2015 Fjorten dage? Puuh det længe at vente smiley
    Efter Amigo blev syg og indlagt om fredagen skulle jeg vente med en CT til om mandagen, og jeg syns det var længe /:
    Men måske var det fordi jeg inderst inde godt vidste at der ikke var så meget at gøre smiley
    Håber på det bedste for dig og din lille hund smiley

• #9   21. maj 2015 Jeg troede de chavalier King Charles, der havde den sygdom, skulle aflives pga den er så smertefuld, at der ikke er noget at gøre... smiley sikke noget frygteligt noget.
    Håber at du får et ordentligt svar på de undersøgelser.

• #10   21. maj 2015 Dkk vi fik afvide af dyrlægen at nogen godt kan leve på smertestillende til hverdag og morfin de dage det gør ondt hun har udvist symptomer længe når vi tænker tilbage (bagklogskabens klare lys) eneste alternativ er aflivning. Nu venter vi på endelig diagnose og så må indtil da se om hun virker smertedækket og håbe hun ikke får dårlige dage, dyrlægen havde en hund som havde det og han sagde at den godt kunne have dage med smerter... Og det har hun ikke psyken til så hvis hun ikke kan holdes smertedækket helt langt de fleste dage så er der kun den tunge vej

• #11   21. maj 2015 Min dyrlæge er heldigvis rigtig dygtig og har mange års erfaring og han siger at de er rigtig dygtige dem der skal scanne hende... Og så vil han selv tjekke det igennem om han er enig med hvad de siger...

• #13   21. maj 2015 mange tak Linda...

• #15   21. maj 2015 diskus er dyrlægen sikker på at det ikke er, han tjekkede hele rygraden...

jeg MENER at det var det han sagde det var, der var ihvertfald noget nakke deformitet, han lød ikke til at han regnede med at vanddrivende medicin kunne hjælpe hende... Men en dag ad gangen...

Hun har ikke kløet sig mere end hvad normalt er synes jeg, til gengæld har hun givet udtryk for smerter hvilket blev undersøgt og henkastet som værende pyller fra hendes side... Og dette har hun gjort hele livet...

• #16   21. maj 2015 vi henvender os til opdrætter når vi får svar, hendes far er rimeligt brugt i avl men moren fik kun det ene kuld og ingen af hendes helsøskende bliver brugt i avl, men jeg sørger for at hanhundeejeren for det at vide...

Kommentér på:
Sikke noget pis, syg hund.

Annonce