1.054 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Anna E
Anna E
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 231

Hun bliver aggressiv ved halsbånd? Hun bliver aggressiv ved halsbånd?

Lilly er pludselig blevet sur og aggressiv når vi tager hendes halsbånd af og på... Hun knurrer viser tænder og bider faktisk.. Hun er ikke blevet nippet af halsbåndet... Overhovedet eller oplevet andet ubehageligt...

Hun er 12 uger i morgen... Hvordan får vi hendes bedst til at lade være med den adfærd?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun bliver aggressiv ved halsbånd?
  • #1   26. maj 2015 Hvis det er pludseligt opstået, ville jeg nok få hende tjekket hos dyrlægen. Kunne tyde på smerter evt?

• #2   26. maj 2015 Har bare tjekket hende uden halsbåndet og der er der intet altså når jeg mærker på hendes hals osv... Det er som om det er halsbåndet hun er sur på smiley

• #3   26. maj 2015 Jeg ville lade hende beholde halsbåndet på, alternativt give hende nogle lækre godbider, når det skal af/på, så hun forbinder det med noget rart..

• #4   26. maj 2015 Tak Helle smiley Det forsøger jeg også nu men fortsætter bare smiley

hun har haft halsbåndet på siden vi fik hende smiley

• #5   26. maj 2015 Bukker i jer ind over hende, når det skal af/på?
    For så ville jeg nok sætte mig på gulvet i stedet for, så mit kropssprog ikke virker truende smiley

• #6   26. maj 2015 Jeg sidder på gulvet i skrædderstilling og får hende til at sitte smiley

• #7   26. maj 2015 Bruger I at tage fat i halsbåndet, når hun har det på, og måske trække i det ? Det er der mange hvalpe, der ikke bryder sig om. Jeg tænker om det er, når I håndterer halsbåndet og ikke så meget selve det at få det af og på.

• #8   26. maj 2015 Altså vi kan godt finde på at holde hende i halsbåndet hvis f.eks. nogen kommer ind eller lågen bliver åbnet og hun ikke skal stikke af - men ikke sådan voldsomt

• #9   26. maj 2015 Brug sele den næste tid i stedet. Kør samtidigt en desensibiliseringsproces på halsbåndet. Hun har enten smerter eller har haft en dårlig oplevelse. Ellers cille hun ikke reagere sådan. Det har desuden intet med agression at gøre.

• #10   26. maj 2015 desensibiliseringsproces?

• #14   26. maj 2015 Desensibilisering er simpelthen hvor man starter meget langsomt og får hunden til at forbinde noget dårligt eller noget den bliver meget ophidset over med noget godt eller noget den skal forholde sig i ro over.

Jeg synes personligt det gøres nemmest med klikker træning, men det behøves man ikke.

Mens I træner skal I stoppe med at tage fat i halsbåndet og pille ved halsbåndet, dvs. I skal finde en anden løsning evt. sele som Malene foreslår.

Princippet er at begynde allerede der hvor hunden ikke har nogen uønsket reaktion. Det skal du selv ligesom vurdere. Det kan være når du sætter dig i skrædderstilling eller måske endnu før eller efter. Herefter går man lige så langsomt frem, man belønner for ønsket adfærd og ignorerer uønsket adfærd. Husk at hunden hele tiden skal tilbyde adfærden, du skal ikke tvinge den til noget - at sidde stille er også en ønsket adfærd i jeres tilfælde.

Det vigtigste er at sørge for at gå frem i hundens tempo, du skal hele tiden have god kontakt, den skal hele tiden føle sig rolig og veltilpas. Det betyder museskridt. Når I kommer til halsbåndet kan det f.eks. være at du rører ganske blidt ved halsbåndet i 1 sekund, (husk at trækker den sig, så er det ikke ønsket adfærd), så 2 sekunder, osv. lidt ligesom når man træner alene hjemme. Herefter kan du måske begynde at pille lidt ved låsen/spændet osv. Indtil I er der hvor hvalpen synes hele halsbåndshalløjet er helt okay.

• #17   26. maj 2015 Kan godt være jeg har overset det, men er det kun ved halsbåndet? Altså, hvis i piller lidt ved nakken hvor halsbåndet sidder, så er der INTET? Det er kun når i har fat i halsbåndet?

• #18   26. maj 2015 halsbåndet passer fint smiley

Den mindste har aldrig været alene med hende så tror det ikke..

Det er kun ved halsbåndet hun gør det.. jeg kan røre hende alle steder når det ikke er der også når det er der på - men kan ikke få lov til at pille det af smiley eller sætte det på

• #20   26. maj 2015 Ja mere eller mindre faktisk - vi har ikke haft det af andet end for at spænde det ud

• #22   26. maj 2015 Men ofte løber hun jo også i haven? Så er det da et værre "af og på" show konstant

• #24   26. maj 2015 Freja har altså også halsbåndet på herhjemme.
    Men hvis i ikke har øvet hende i at få halsbånd af og på, så er det måske bare derfor? smiley

• #25   26. maj 2015 Fordi jeg ikke har lyst til at skulle betale yderligere 2500 hvis hun stikker af og ikke har hundetegn på

• #26   26. maj 2015 Det kan være fünke smiley

• #28   26. maj 2015 Ja det er den - men jeg tager alligevel mine forholdregler... hvis hun skulle grave sig ud eller nogen åbner lågen og ikke lukker den igen osv osv osv

• #30   26. maj 2015 Lia har også halsbånd på næsten hele tiden. Det eneste tidspunkt hendes pels ser lidt træls ud omkring halsbåndet er når hun er i lige i slutningen af fældningen.

• #32   27. maj 2015 Selvfølgelig er det da langt værre hvis de bliver kørt ned - men det kommer vel ikke an på halsbånd vs ikke halsbånd, så den reference passer jo slet ikke ind i konteksten på mit indlæg

Kommentér på:
Hun bliver aggressiv ved halsbånd?

Annonce