{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Tilmeldt:
30. aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.021

Årh pylremor {{forumTopicSubject}}

Lia har slidt/skåret sin ene trædepude, så der er en lille rød hudafskrabning på ca. 1 cm i diameter. Det er ikke særlig dybt og ser som sådan fint ud. Jeg holder hende i ro (kedeligt! skulle jeg hilse og sige), holder såret rent, hun får flydende plaster på og har sok på indendørs og sko på udendørs, så der er ingen grund til bekymring eller dyrlægebesøg indtil videre.

Se... det ved jeg. Alligevel er jeg sådan helt uhhhh, hvorfor er det ikke helet endnu? (Jeg opdagede det i går). Er der mere man kan gøre? Halter hun ikke lidt mere i dag (med støvle på) end i går morges (uden støvle på)? Det er lige før jeg skal have noget beroligende. smiley

Nogen som kan nikke genkendende til det? smiley

Og til jer hvis hunde har haft det samme, hvor lang tid tog det inden det var helet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årh pylremor
  • #3   28. maj 2015 Her tog det 14 dage. smiley

  • #4   28. maj 2015 Tak Isabelle. En uge burde vi nok lige kunne klare. smiley

    Trine G: Godt at høre jeg ikke er den eneste. Min første tæve gik forresten fra djævlehund i lømmelalderen til normal unghund efter hendes første løbetid, så ja... det er helt normalt. I mit tilfælde kunne jeg dog næsten ikke få armene ned, for hun havde virkelig været strid. smiley

    Vappelappen Fella: Godt at vide det også kan tage lidt længere, så går jeg ikke helt i panik. smiley


  • #6   28. maj 2015 Det skal nu nok komme, hvor lang tid er det siden hun var i løbetid?

  • #7   28. maj 2015 Kender det alt for godt smiley

    Men jeg ville nok undlade sokken indendørs, da sår har bedst af ikke at blive lukket inde smiley


  • #8   28. maj 2015 Tanja og Bine: Det gjorde jeg også i nat, men så slikkede hun i det her til morgen. Det er dog kun en af mine tynde bomuldssokker, så såret burde kunne ånde. smiley

  • #10   28. maj 2015 Trine G: Så varer det sikkert ikke længe før hun er frisk igen. smiley Du skal dog regne med at mange tæver bliver lidt mere voksne i forbindelse med deres første løbetider.

  • #12   28. maj 2015 Pylremor? -Jep!!
    Ronja døjer med forskellige allergier og, værst af alt, Hotspot som primært er udløst af stress, så jeg er alt for meget over hende. Særligt hvis der har været ændringer i hendes hverdag, jeg dufter pels 20 gange om dagen, -hendes duft ændrer sig lidt før et angreb. Jeg tjekker ører, gummer, øjne, poter, ALT og det alt for ofte, hvis andre skulle have lov at have en mening, men Ronja og mig vi hygger os fint smiley

    Ronja har tidligere haft en skade på trædepuden, det tog et par uger at hele. Hun fik nu lov til at hjælpe med at holde det rent selv, men hun går så heller ikke i selvsving med at slikke.
    God bedring smiley


  • #13   28. maj 2015 karen a: Jeg tror nu nok også jeg ville være lidt småhysterisk hvis jeg havde en hund med tendens til hotspot.

    Så det er okay hvis hunden slikker i såret? Lia går heller ikke helt i selvsving, men hun slikker en gang imellem. Jeg troede det skulle holdes pinligt rent og have helt ro?


  • #14   28. maj 2015 Jeg er også pylre mor (FAR!) Sally fik skåret sin pote godt og grundigt op efter en tur i kalkgraven sidste år. Kommer til dyrehospitalet som en stor og stærk mand efter at slæbt hende 1km plus det sidste fra parkeringspladsen. Og må lige synke en ekstra gang da jeg skulle forklare, for ikke at knibe en lille stress/omsorgs tåre smiley Jeg kunne slet ikke ha' de 5 uger hvor hun skulle rende med sting og forbinding på. Bar hende op og ned, og gik ultra korte ture. Nærmest bare tis, skid op igen.

    Mht såret, så fik jeg at vide at det skal holdes rent og hunden må ikke slikke i det. Sally kunne godt slikke lidt, men gik heller ikke i selvsving. Jeg rensede det bare bagefter smiley
    Men måske du alligevel lige skal høre Dr. Dyr, de fleste anbefaler vidst en antibiotika kur for at være sikker mod infektion. Jeg har hørt historier om lige ved og næsten død pga. manglende pencilen ved sår - om de overholdte rengøring og forhindrede hunden i at slikke melder historierne jo aldrig noget om smiley


  • #15   28. maj 2015 Hold da op Johnny, det må have være noget af en bæretur. Stakkels Sally, hvordan klarede hun de 5 uger med ro?

    Så vidt jeg ved gider dyrlægen ikke se hunden for så små skrammer, men det kan da være jeg lige skal slå på tråden i morgen. smiley


  • #16   28. maj 2015 Jeg blev ret forskrækket. Det blødte ret meget, og den var fuldstændig kløvet op. Så adrenalinen hjalp nok lidt smiley

    De 5 uger gik egentlig okay. Jeg brugte bare ekstra tid på aktiviteter der hjemme, så hun fik brugt øverste etage. Hun gik ikke og peb særlig meget, og når hun gjorde, legede vi bare lidt. Men hun havde jo også ondt og humpede meget, så hun vidste nok godt at hun ikke kunne tonse rundt.
    Men dog kvajede jeg mig. Sidst i forløbet tog jeg ikke snoren på når vi gik ned. Én turbo runde.. Farvel og tak til sting, forbinding og det hele. Heldigvis var det stortset healet sammen, så det var ikke så vi skulle starte helt forfra smiley


  • #17   28. maj 2015 Haha, ja de turborunder kan være noget voldsomme, hun trængte nok til det, men heldigt at det var groet sammen. smiley

  • #18   28. maj 2015 Det var helt sikkert noget hun trængte til. På det tidspunkt løb vi ca 50km og ugen og var dagligt på stranden eller i kalkgraven - Da hun blev sluppet fri efter det var groet helt sammen lignede hun noget der kunne være CMP's avl smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=y-PFQqT6TiI


  • #19   28. maj 2015 LOL... der var noget som skulle indhentes!

  • #20   29. maj 2015 Og hvad tror du så lige Sally lavede i morges smiley

  • #21   29. maj 2015 Nej, ikke igen?

  • #22   29. maj 2015 Den er ikke så slem heldigvis. hun har fået revet en lille lap af og ekstra lap under som jeg håber gror sammen hurtigt igen.

    For fanden. Hun har lige haft revet 1 og en ½ negl af for 2 par måneder siden i en spurt.

    Saver sgu snart benene af og får det overstået smiley


  • #23   29. maj 2015 Ha! Det er nok liiidt mindre drastisk med støvler til kræet.

    Lias trædepude ser heldigvis bedre ud i dag, så håber hun kan tonse rundt snart igen. Vi har 7-9-13 ikke haft poteskader før på nær trælse vinterpoter for et par år siden, men hun slår nogle gange nogle koldbøtter hvor jeg står med hjertet oppe i halsen.

    God bedring til Sally!


  • #24   29. maj 2015 Jeg tror også denne går hurtigt over. Det der irritere mig mest er at hun i forvejen har svært med at få rørt poter. Og det er fuldstændig spoleret alt hvad vi havde opbygget smiley

    Tak og lige over med Lia trunten smiley


  • #25   29. maj 2015 Lia var allerede ved at være træt af det igår, skulle bruge flæskesteg for at øge samarbejdsviljen.

  • #26   3. jun 2015 Så er der gået en uge og det heler rigtig fint. Det kommer dog til at tage lidt tid endnu.

    Det er i øvrigt godt at hun er et dydsmønster, for har lige opdaget at hun til enhver tid kan tage sin indestrømpe af:

    Mig: "Vil du med ud?"
    Lia hiver sin indestrømpe af og stiller sig hen til udeskoen.

    Min mand påstår hun er uintelligent, men det må vist være et point i vores favør. smiley


  • #27   3. jun 2015 Godt at høre - Og genialt med strømpen smiley

    Sally synes at det er lidt stramt efterhånden. Men hendes sår er småt ved at være vokset fuldstændig sammen, Hun en smule endnu. Men vi kan godt gå længere ture nu, det skal bare være uden turbo jet motoren i måsen smiley


  • #28   3. jun 2015 Lia keder sig også pænt jævnt, men tror vi tager en lidt længere tur i morgen med støvle på. smiley

Kommentér på:
Årh pylremor

Annonce