{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.566 visninger | Oprettet:

Sele til chihuahua (Lucky) {{forumTopicSubject}}

Lucky var jo til kiropraktor i sidste uge, og han havde et par punkter hvor det drillede lidt, men ikke noget slemt, og hun kunne ikke sige hvorfor det var kommet, udover at det ene punkt er meget normalt, det er det også ved mennesker. Nå men ikke noget jeg ikke kan klare med små øvelser hun har givet mig, så altså ikke noget betydeligt som giver ham smerter eller noget.
Jeg snakkede så i den forbindelse om hans sele, fordi flere herinde har nævnt at julius k9 selen er rigtig skidt i forhold til det. Hun sagde dog at hun udfra hvordan den sad på Lucky ikke burde have noget at gøre med hans punkter (Det ene er helt nede imellem den sidste nakkehvivl og skulderen tror jeg nok det var, svært at forklare) den anden var helt nede på bagpartiet, så det havde ikke noget med sele at gøre overhovedet.
Nå men selvom hun sagde at hans sele sad ok, og ikke burde have noget at gøre med det, sagde hun at vi da kunne prøve en anden sele og anbefalede en H eller Y sele.

Så er der nogen der kan anbefale, gerne i den lidt billige ende, men stadig GODE seler i H eller Y sele, som er så små at en lille Lucky kan passe den? Jeg har ikke lige præcise mål, udover at han passer k9 baby1 sele, og den skal være 1-2 cm fra at være helt indspændt rundt om brystet, for at den sidder ordentligt, så ca. 31-33 cm rundt om. Han vejer 1,8 kg hvis det har noget at sige.

Jeg ved godt at vi skal ud og prøve seler fordi det er forskelligt fra hund til hund hvordan selerne sidder, men vil gerne have nogle anbefalinger, så jeg har lidt at gå efter. smiley
Kan rigtig godt lide Hurtta, men så vidt jeg husker er den ikke så lille at Lucky kan passe den, jeg tror nok den mindste hedder 35 cm, men det må jeg lige få kigget på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sele til chihuahua (Lucky)
  • #1   5. jun 2015 Jeg aner ikke hvad de koster, men hvad med de der Puppia seler? De ser lette og behagelige ud.

  • #2   5. jun 2015 Stella det kunne godt være en mulighed, er dog lidt bange for at de er for bredde nede imellem benene, han er ikke særlig bred smiley Det har jeg i hvert fald problemer med når vi skal købe "tøj" til ham til om vinteren, at han simpelthen er for smal.
    men der må være et sted han kan prøve dem. smiley

    Jeg tænker så også om de ikke er varme om sommeren? Det synes jeg nemlig k9 selen er, så jeg havde egentligt tænkt på en lidt "lettere" sele om sommeren i forvejen, netop for at den ikke er varm, måske det bare mig der er mærkelig nu.


  • #3   5. jun 2015 Nu har jeg lige målt ham, han er 30-31 cm rundt om brystet lige bag forbenene og ca. 22 cm rundt om halsen (han gad ikke måles, så det var lidt upræcist)


  • #4   5. jun 2015 Måske en treponti sele synes de sidder super på de chi jeg har set bruge dem, min kusine bruger den til hende chi hun har købt den med foer den ser rigtig behagelig ud og sidder super på ham ..

  • #6   5. jun 2015 Beat så vidt jeg husker, men kan være de har lavet mindre siden, så var den mindste for stor til Lucky, men jeg ved det ikke helt 100% ..
    Men den er jo ikke så langt fra k9 modellen, så det ville ikke være en mulighed uanset, for det var netop for at have en anden slags, tror heller ikke den ville ligge ordentligt på Lucky, selvom jeg godt ved andre med chi er glade for dem, men Lucky er ikke helt så kompakt som mange chier er. smiley

    Pernille jo regner med at jeg skal i maxi zoo og kigge en dag, der er bare langt så er ikke kommet afsted endnu smiley Men ville lige høre om der var nogle gode bud på noget mere specifikt.


  • #7   5. jun 2015 Jeg har også problemer med at finde en sele som sidder godt på min DP.
    Jeg købte en Y sele i Bilka for den nette sum af 79 kr.
    Den sidder rigtig godt.
    Eller prøv en KW Y sele, de plejer også at sidde godt på de små hunde.
    Kanin/katte seler kunne også være et bud.


  • #8   6. jun 2015 kanin og katte seler synes jeg ofte er for lange smiley Ellers et godt bud. Rosa brugte frittesele lige da jeg fik hende smiley

    Dem jeg har set i bilka når jeg en sjælden gang er der, var for store til Lucky, men måske de har fået nogle mindre. Men tror ikke det kan betale sig i forhold til maxi zoo, medmindre de har en anden pasform selvfølgelig. De lægger lige overfor hinanden, så kunne da kigge, men der må Lucky jo ikke komme med ind hmm..

    Vil lige kigge på kw y sele, dem tror jeg ikke jeg kender smiley


  • #9   6. jun 2015 Kan kun anbefale puppia smiley
    De er behagelig, bløde og nemmer at give på...
    Har flere modeller af dem...
    Det er den bedste sele jeg nogen siden har prøvet smiley


    profilbillede
  • #10   6. jun 2015 Det lyder godt laika, men din ser også ud til at være bredere fortil end Lucky er, prøver lige at finde et billede. Men må jo bare finde et sted hvor han kan prøve den smiley
    Men den er ikke for varm om sommeren?

    han står lidt dumt, men man kan da få en ide om det.


    profilbillede
  • #11   6. jun 2015 Lige et tillægs spørgsmål. Nogen der ved om der er et sted i Århus omegn (skal kunne komme derhen med bus) hvor jeg kan prøve Puppia selen på Lucky? For umiddelbart har hverken maxi zoo eller Petworld den?

    Og er der nogen der har en ide om om Lucky kan passe den mindste Hurrta Y sele? Jeg kan nemlig ikke finde ud af det med målene, for synes de er forskellige afhængig af hvor man kigger. smiley Og selvom han ud fra nogle af stederne godt kan rundt om brystet (nogle steder står fra 30 cm+ andre steder 34 cm+) så kan jeg ikke finde ud af hvordan den er omkring halsen, for der skal den jo også passe. Umiddelbart tror jeg selv han bliver for lille/spinkel, og synes bare det er lidt meget hvis jeg skal bruge 1 time i bus hver vej, for at prøve den på ham, og den så alligevel er for stor. kan selvfølgelig så prøve nogle andre, men ja.. smiley


  • #12   6. jun 2015 Hurtta selen vil blive for stor til ham, desværre! Det et sådan nogle lækre seler.
    Min chihuahua (Aya) på 3 kg kan er den for stor til. Det er der ved hals/fortil, hvor hun svømmer i den, der kan man jo ikke indstille den.


  • #14   6. jun 2015 Eller hvad med denne? smiley
    http://www.dogshop.dk/shop/ezydog-sele-sort-6287p.html


  • #15   6. jun 2015 Jeg har ikke forstand på seler, synes det synd på en langhåret hund xD
    - Men jeg vil bare lige sige han er nuttet og jeg har samme taske til Meeko, bare i kæmpe xD


  • #16   6. jun 2015 Øv bøv line. Kigger lige på jeres forslag når jeg kommer til en computer smiley

    Anya det er den største taske, man kan bare ikke se det fordi billedet er taget som det er (han fylder jo maks en halv taske) og så er der en kæmpe pude I punden af den, den fylder jo også godt til smiley og forresten tak smiley


  • #17   6. jun 2015 P.s . Rosa har den mindste af taskerne smiley

  • #19   6. jun 2015 Ag Hvordan er priserne der ? Køre tit forbi, og har kun ca 15 minutter derind I bus men har aldrig været der smiley

  • #20   6. jun 2015 Har lige kigget på deres hjemmeside, de er vidst ikke de billigste lige med Puppia, men de har da et par seler der var værd at tage ind og prøve på smiley
    Er dog meget i tvivl om han overhovedet kan passe den mindste puppia, da der står den er 25-28 i halsen, lucky er ca 22 cm.


  • #21   6. jun 2015 Ezydog selerne er for brede imellem benene, så dem nægter Lucky at gå i.

    Rogs synes jeg umiddelbart ikke ser nær så blød og behagelig ud, men vil da kigge på dem, er ret sikker på at jeg har set dem i var det petworld? eller måske inde i byen smiley


  • #22   6. jun 2015 Rogz er ok bløde. Bruger dem selv til hvalpe. Du skal bare vælge den type jeg har linket til.

  • #23   6. jun 2015 Okay Den røde hund, men Lucky er jo ikke en hvalp, så vil gerne have noget rigtig godt, for han vokser jo ikke ud af den eller noget smiley Men vil bestemt lige kigge på dem! så tak.

    Gad godt have matchende seler til dem, men jeg tror ikke chancen for at finde en H eller Y sele, der har str Rosa og Str Lucky er særlig stor. Så skal de have de læder seler Rosa har lige nu, og jeg tror bare ikke de vil sidde ordentligt på Lucky, og de var egentligt også købt netop som hvalpe seler, og så skulle hun have noget nyt som voksen, nu er det bare som om hun aldrig bliver "voksen" størrelses mæssigt, haha smiley
    Den ene sele fik hun da hun var omkring 12 uger gammel, nu er hun 5 mdr og passer den stadig, og ikke i de yderste huller, så hun kan sikkert også passe den om 1-2 år når hun er helt udvokset.


  • #24   6. jun 2015 Synes faktisk de er ret gode. Bruger dem der er en størrelse større til min store hvalp. Mine voksne hunde bruger halsbånd. Har prøvet seler, men ingen sidder godt på dem.

  • #25   6. jun 2015 Det var da træls smiley
    Luckys k9 sele, sidder rigtig godt, men ja nu skal vi jo så prøve en anden slags smiley


  • #26   6. jun 2015 Held og lykke med projektet!

  • #27   6. jun 2015 Sådan ser min den mindste sele ud.

    profilbillede
  • #28   6. jun 2015 Tak Den røde hund, og tak for billedet, men så den lige i petworld i dag, dog uden Lucky, da jeg kun var der fordi jeg skulle ind et andet sted, hvor hunde ikke må komme med ind smiley
    Men det var som jeg troede, ikke at den ikke er blød, men det der justerings noget er bare træls, kan ikke helt forklare det, men vi fik sådan en med da vi købte ham (dengang var han 4 mdr) og den sad bare træls og hans krops"type" har ikke ændret sig synderligt, han er bare blevet større.
    Men okay jeg fandt også kun EN sele i petworld som han måske/måske ikke kan passe og som ville sidde ordentligt, udover den han allerede har selvfølgelig. Den minder lidt om puppia, men er ikke puppia, men sådan en vest ting. Min kæreste var dog ikke særlig begejstret så vi kigger videre smiley


  • #29   6. jun 2015 Hurtta y seler fåes nu ret små... Jeg træner to chihuahua unghunde som går med y selen fra hurtta...

  • #30   6. jun 2015 Thagii, jeg kiggede på den mindste y sele fra hurtta i petworld i dag, og den er alt for stor smiley
    Men der er da helt sikkert også chihuahuaer der kan passe dem. De må jo i følge standarden, veje lidt over 1 kg mere end hvad Lucky vejer, og hvis de så er lidt mere kompakte, kan de nok godt passe den. smiley


  • #31   6. jun 2015 Den sele hun har på, på billedet er hendes vinter model...
    Men syndes at du skal finde et sted at prøve nogen forskellig seler til din smukke hund...


  • #32   6. jun 2015 Den er rigtig fin, kan godt lide de forskellige designs (Det er ikke så godt, for det kunne blive dyrt) hvilken str har hun på? Ved godt hun er noget større end Lucky, men er rart lige at kunne sammenligne hvordan størrelserne er.

    Jeg vil i hvert fald lige ind til the dog house og prøve Puppia. Og så må jeg se om jeg ikke kan komme ud i maxi zoo med ham en dag. I petworld var der ikke rigtig noget at komme efter til Lucky desværre. smiley
    Det er jo heller ikke noget der sådan haster, for den han har er udemærket.


  • #33   7. jun 2015 Jeg har den som hedder en Curli til Lua i xxxs og i 'vest-modellen'. Den er så god! smiley

  • Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #35   7. jun 2015 Hej Ezydog har en anden model som sidder godt på en lille chihuahua den fines i mange faver. Men kig på Hollywooddogs de har den model og andre.

  • #36   7. jun 2015 FRK RJ Det er den jeg har kigget på i petworld, men jeg er lidt bange for at den ikke kommer til at passe, for han skal uden tvivl have den mindste rundt ved halsen, men der står den kun er 28 cm som det største rundt om maven, og så er jeg ikke sikker på at han kan passe den, og er 99,9% sikker på at den en tand større bliver for stor. Men vi må ud og prøve den smiley

    Hanne J, vil lige kigge på den side smiley


  • #37   7. jun 2015 Er det denne du mener Hanne j? For dens model er den samme som julius k9 så den kan ikke bruges smiley Men tak.
    http://www.hollywooddogs.dk/hundeseler/nylonseler/ezy-dog-quick-fit-hundesele-8-farver.html


  • Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #38   8. jun 2015 Ja det var. Men det er så svært at købe sele til chihuahua jeg har selv købt 5 forskellige som det sidste en hurtta y-sele som sidder rigtig godt på ham men han vejer også 2,6 kg. Held og lykke med at finde den rigtige sele.

  • #40   8. jun 2015 Tak hanne j og ja det er rigtig svært smiley

    Nicole det var dem jeg kiggede på I petworld den anden dag, synes også de virker lækre, men er meget I tvivl med str. Havde jo desværre ikke lige lucky med, men er bange for at han er for stor til den mindste men alt for lille til den en tand større. Hvilken str bruger dine ? smiley
    Jeg må jo bare ud og prøve den på ham en dag.


  • #43   8. jun 2015 Okay tak, jeg tror klart jeg skal prøve den sele og så puppia, synes jeg har hørt rigtig meget godt om dem fra mange med chihuahua og små hunde nu, så der er da en chance for at en af dem passer og sidder godt smiley

    Jeg synes altså også jeg så en lille bitte hvalp, nok omkring 1 kg en dag inde i byen, der gik rundt med noget lign puppia eller curli, kunne være fedt hvis jeg også kunne finde den så lille at Rosa kunne passe den, men jeg tvivler smiley men bare jeg kan få noget til Lucky er det fint. smiley


  • #44   8. jun 2015 Nicole, ja han er en lille skid smiley Det var xxxs og xxs jeg kiggede på i petworld, og jeg tror xxxs passer bedst, men der står den kun er op til 28 cm rundt om brystet, og det er jeg bange for bliver en tand for småt, men halsdelen virker alt for stor i xxs. Lucky er generelt træls med størrelser.

  • #45   26. jun 2015 Nu har Lucky fået sele, og valget faldt på denne fra Puppia. http://thedoghouse.dk/collections/seler/products/puppia-junior-sele-sort#

    Curli var for lille i xxxs og lidt for stor i xxs.

    Har desværre ikke lige et billede med selen på, men det kommer. tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Sele til chihuahua (Lucky)

Annonce