{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

dårlig omtale af schæferhunde {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg efterhånden hørt så meget skidt om schæfer og flere i min familie har ikke kunne forstå at jeg kunne vælge en halv schæfer/lab. Nu har jeg fundet det her på nettet og det vælger jeg bestemt at tro....
Schæferhund
Hvis man gerne vil have en schæferhund, så er det best at gå til en avler eller en kennel, hvor ejerne er medlem af Schæferhundeklubben i Danmark. På den måde er man forholdsvis sikker på at få en god robust hund. Lad være med at falde for dem, som tilbyder en hvalp langt billigere end normalem. Det har desværre ofte vist sig at være skidt tjente penge, da hvalpen ikke er passet ordentligt. Husk at udgiften til at købe hunden er en engangsinvestering. Det er dyrlægebesøg og hundefoderet, der koster langt de fleste penge på længere sigt.
I klubben udvælges de bedste avlsdyr, og det er med til at sikre udviklingen af de gode brugsegenskaber hos hundene Schæferhunden er en brugshund. Derfor er det vigtigt at holde fast i en hund med et sund helbred, et godt væsen og gode brugsegenskaber. Som brugshund er og vil schæferhunden altid være en vigtig medarbejder ved politiet, militæret, vagtværn og som redningshund og førerhund. Men samtidig er schæferhunden en af verdens populæreste familiehunde, og ikke uden grund. Den er både børnevenlig, rar og omgængelig - og den værner om sin familie. Hunden tilpasser sig hurtig familiens dagligdag, den er intelligent, lærevillig og let at pleje - kort sagt den ideelle familiehund!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dårlig omtale af schæferhunde
  • #1   20. sep 2006 en schæferhund er en utrolig dejlig hund hvis man er seriøs træner og hr karisma der kan med racen.. ellers kan det hurtigt blive en køter..

sådan er det med alle racer jo.. man skal gide hunden og fotstå dens psyke og behov =)

• #2   20. sep 2006 Jeg kan godt li schæfer :o) En hund som jeg meget gerne kunne tænke mig en gang.

• #3   20. sep 2006 Nu er schæferhunden jo mit personlige hjertebarn - så vil da skynde mig at nikke "ja" til alle de rosende ord om racen. MEN... mange er bange for schæferen, hvilket ikke er uden grund, schæferen har været lige så populær for 10 - 20 år siden, som muskelhundene er det i dag - hvilket dengang førte til skamløs avl på alt, der kunne kravle og gå, pga. den stor efterspørgsel på racen - hvilket førte til et stor antal "ustabile" hunde, både mht. arvelige sygdomme, men så sandelig og pga. af populariteten i at have en schæfer - og da schæferen så sandeligt ikke er en "begynderhund", og samstillet med det faktum, at schæferen skal have en meget målbevist og fast opdragelse, samt aktiveres ustandseligt, var der en del "mangelfuldt opdragede" schæferhunde her i landet - hvilket havde sine konsekvenser i forhold til mødet med andre mennesker og dyr. Jeg forstår godt de folk, der stadig har en vis skepsis for racen - heldigvis er avlsarbejdet med schæfere, ved at være på ret køl igen.
    Selv elsker jeg racen, jeg vokset op med schæfere og det bliver også schæfer, der engang kommer til at afløse min Zico.

• #4   20. sep 2006 *giv lige den kommende dansklærer en staveged...* håber mit indlæg kan læses og forstås!

• #5   20. sep 2006 Gitte......du skal bare anskaffe dig et høreværn......så kan du ikke høre alt det brok folk lukker ud.....blackie er en super god hund.......dejlig rolig og afslappet......ikke helt oppe og køre og stresset......jeg er sikker på at han bliver mindst lige så fantastisk som Lui var.......men det har ejeren jo også sin del af........husk det ;o))

• #6   20. sep 2006 smilende susso... tak for det *s* jeg har efterhånden testet Blackie i alt hvad jeg har læst mig frem til og han er virkelig en god hund, men han er sq også en laban ( har gravet flere huller og spist en rosenbusk ) for ikke tale om alle de snørebånd i vores sko. Jeg vil bestemt gøre mit til han bliver en hund alle kan komme til uden de skal være bange for at midste en hånd

• #7   20. sep 2006 jeg gav 6000 kr sidste år..

men ser flere til både 7 og 8000..

sååå en 6-8.000 =)

• #8   20. sep 2006 uhh schæferen er da bare en skøn hund, en fantastisk træningpartner.
    Men jo den har været tuen igennm om noglen , med dårlige ejere, avler mm
    Men heldigvis er det da ved at blive helt godt.
    Man vender sig nu til at fplk er bange, sådan er det bare.
    Fordomme ;o)

• #9   20. sep 2006 Der kan man se, nu er fokus vendt fra schæferen til bst´en.

Problemet er som tidligere nævnt, at når en race bliver populær så avles der på ret og skravl..
    I USA advarer de om det blandt gravhunde, da disse ved useriøse opdrættere ofte er agrasive. Det er jo det der er problemet hver gang en race stiger i popularitet.

• #10   20. sep 2006 Er vokset op med schæferhunde... Så kun godt om racen.. Min far sværger stadig til racen, det er Bjarne med Lobo.. :0)

Kommentér på:
dårlig omtale af schæferhunde

Annonce