1.364 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Slankefoder til amr bulldog Slankefoder til amr bulldog

Min skønne ambull tæve der lige er fyldt 6år er temmelig overvægtig, trods lav portion foder (kan ikke huske hvad det hedder) som er købt i tyskland.
Hun vejer 45kg - hvilket er for meget.. (det er fedt og ikke muskler)

Hvad vil i anbefale af godt slankefoder??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankefoder til amr bulldog
  • #2   16. jun 2015 Hun får i forvejen ikke ret meget

• #4   16. jun 2015 hun er ude det meste af dagen. og bevæger sig en del

• #7   16. jun 2015 tænker selv der må være noget i foderet. hun får mmindre end 500g dagligt af det hun får...
    derfor søger jeg et ANDET foder..

• #9   16. jun 2015 Jeg har en ambull tøs på 8 år. Hun spiser orijen senior. Hendes madskål er altid fyldt, så hun regulerer det selv. Aktivitetsniveauet er doven indendørs og aktiv++ udendørs. Hun vejer ca. 30kg. Prøv med det foder. Ellers kan hunde vel også have stofskifteproblemer ligesom mennesker.

Chili spiser ca. 13kg orijen/md + hun tigger lidt råt kød ved madlavning smiley

• #10   16. jun 2015 Tak søren. endelig et svar man kunne bruge til noget

• #12   16. jun 2015 Du kan evt. tage din dyrlæge med på råd. Jeg har en Sankt Bernhard blanding på 8 år, han får 400-450 gram foder om dagen. Han vejer 56 kg. Synes 500 gram lyder lige i overkanten. Hvad med at erstatte noget af foderet med grøntsager?

• #13   16. jun 2015 hvis i nu læser efter, så er det MINDRE end 500g og det er et billigt foder.

• #14   16. jun 2015 Chili får så ca. 430g/dg + det løse, og det passer meget godt. Det må være meget individuel fra hund til hund. 500g ville sikkert passe hende, hvis ikke hun var så forkælet og slap afsted med at tigge. Hvis hunden ellers trives, ville jeg nok prøve med orijen senior et par mdr først og derefter søge dyrlæge.

• #15   16. jun 2015 Ja så må du sørme undskylde, at jeg overså MINDRE. Held og lykke med projektet!

• #17   16. jun 2015 nu var det ikke kun møntet på dig Annette.. smiley

Nu husker jeg, hvorfor jeg i sin tid stoppede med at bruge siden her smiley

• #18   16. jun 2015 Når Chili bliver sluppet fri (uden mundkurv) på en mark, så er hun hurtig og stærk, som da hun var 1 år. Fredag d19/6 bliver hun 8 år. Godt foder! smiley

• #19   16. jun 2015 tænker selv det er et sted mellem 3-400g Står ikke med en vægt og måler det præcise.

• #20   16. jun 2015 Søren det må være lækkert.. Heldigvis kan min også luftes (løs) uden den skide møgkurv når vi er på besøg hos mine forældre smiley Og hvis vi flytter her til sept smiley

• #22   16. jun 2015 Nej ingen godbidder.. og heller ikke menneske mad.. netop for at undgå at hun får alt for meget unødigt foder

• #23   16. jun 2015 Hende den tykke. billedet er taget i weekenden hos mine forældre.. (Derfor ingen mundkurv)

profilbillede
  • #24   16. jun 2015 Sluger hun det afmålte mad på et splitsekund? Hvis ikke kan du da godt prøve at skrue lidt ned for mængden. Måske de forskellige slags hundemad mætter forskelligt.
    Jeg kan da æde 1kg druer uden at blinke - det er straks værre med 1 kg rugbrød smiley

• #25   16. jun 2015 Nogle dage gør hun. og andre dage gider hun det ikke

• #26   16. jun 2015 Prøv med et ordentligt foder, og så lidt mindre af det smiley
    De fleste mærker har et seniorfoder.

• #27   16. jun 2015 Hvis der her i huset skulle ske det forfærdelige, at bunden af madskålen er synlig, Så sætter hun sig hen til madsækken knurrer/kalder. Straks fylder vi så noget i skålen. Så giver hun blikket 'det var bedre' og går derefter ind i sofaen for at få en lur. Vel at mærke uden at røre det nye mad, men man skulle jo så nødig løbe tør. smiley
    Jeg må vel flytte til Sverige, når hun dør smiley

PS! Ud fra foto tror jeg kun, hun skal tabe 5kg. Hun er større end Chili (ca.53cm)

• #28   16. jun 2015 Hvor vil du ligge prismæssigt på fodret? smiley
    Fodre du kornfrit eller med korn nu?
    Der er mange forskellige light produkter, så ville være nemmere at komme med lidt bud hvis du fortæller lidt om hvad du ønsker af produktet smiley

• #29   16. jun 2015 Sørg for at give hende et godt foder, hvor der står kød på indholdsfortegnelsen og ikke kød-/benmel eller lign. og vælg så gerne et lavet på ko, hest eller vildt. De 3 reelle kød proteinkilder kræver det mere energi at fordøje end f.eks. kylling og lam, dvs. hun forbruger mere energi på af fordøje det. Samtidig giver de en god mæthed.

Drop slankefoder/light-ideen - foderet giver ikke samme mæthedsfornemmelse som et "rigtigt" foder.

• #30   16. jun 2015 Pia med guldvingerne har helt ret. Det er ganske simpelt. Bliver hun for tyk af det hun får, så får hun for meget.

Og hvis der er dage, hvor hun ikke spiser, burde det være ret let at skrue ned, for så får hun i overkanten af, hvad hun behøver. Nu skal hun så i en periode have mindre end, hun normalt ville behøve.
    Det er godt, du er opmærksom på det, for jeg synes ofte, jeg må regulere fodermængden i omkring 6 års alderen. Der kommer simpelthen et tidspunkt, hvor de behøver mindre.

Så held og lykke med "projektet".

• #31   16. jun 2015 Lene - ved du, om det er det senior betyder, altså lavere kalorieindhold? Jeg har altid troet, at det var noget med hensynet til gamle led og knogler. Det kan selvfølgelig være både og.
    Jeg aner ikke, hvad Chilis mad indeholder, men følger trygt rådene fra http://www.aalborgbarfbutik.dk/ smiley

• #32   16. jun 2015 Søren, jeg tror, det er både og. Men jeg må indrømme, at jeg bruger normalt ikke seniorfoder til mine gamle hunde. Det er måske en fejl, men jeg indretter bare mængden, det plejer at fungere fint.

• #33   16. jun 2015 Malene det var også det jeg håbede på at nogen kunne hjælpe med at foreslå hvilket jeg burde købe smiley

Mht pris, tænker jeg at det i mdr må koste fra 0-400kr så længe man ikke kun betaler for navnet af foderet, men at det simpelthen også hjælper smiley

Vil hellere være opmærksom og bede om hjælp, end at min hund er så overvægtig at det kan kaldes dyremishandling smiley

• #34   16. jun 2015 Orijen senior koster 639kr/13kg. Det kan godt være, at der er noget billigere lige så godt. Jeg er nok lidt doven, så da jeg fik foreslået Orijen Senior, og det var en succes, da stoppede jeg med at lede. Du ved god er det bedstes værste fjende smiley
    Jeg føler ikke, at jeg betaler for navnet. Havde aldrig hørt om det før mit besøg i barfbutikken. Egentlig ville jeg have 'barfet', men det var fanme for ulækkert smiley

• #36   16. jun 2015 Pia - jeg ved godt, du laver grin med mig. Husk lige på at Chili hyggespiser hele dagen. Jeg kan ikke have fx kallun til at stå i en madskål måske 14 timer på en varm sommerdag. Alternativt skal hun fodres 10 gange i døgnet. Hvis min næste hund æder som en "normal" hund, så vil jeg nok også barfe. smiley

• #38   16. jun 2015 Har selv haft problemet med vores gamel am bull blanding. Da han endelig nåede sin optimale vægt på ca 50 kilo, fik han kun omkring 300 gr foder om dagen. For at han så ikke blev sultet fik han revet gulerødder blandet i.

• #40   16. jun 2015 Oliver's har slankefoder med og uden korn som koster hhv. 450 og 500 kr. (uden rabatter) for en 12 kgs. pose. Anbefales til overvægtige voksne hunde og senior hunde.

Jeg skal ikke kunne sige om slankefoderet er godt, men vi er meget glade for deres normale foder (og hvalpefoderet i sin tid). Lia vejer 25 kg. og hun spiser ca. 160-190 gram om dagen af Oliver's normale foder. Hun er også så glad for det at vi bruger det som godbidder.

• #41   17. jun 2015 Jeg har god erfaring med Essential Contour til min overvægtige labrador.

Det kan købes her: http://www.essentialfoods.dk/ og i mange andre hundeudstyrsbutikker, bl.a. Maxi Zoo.

Kommentér på:
Slankefoder til amr bulldog

Annonce