{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Bandit, slikkeri og agility {{forumTopicSubject}}

Okay. Jeg prøver lige med et par emner i en tråd.
Mit første problem.
Jeg tror Charlie er tæt på at blive kønsmoden, han er begyndt at prøve grænser af, og han har fået lidt mere "selektiv hørelse", derud over bider han. Meget. Og driller Mocca.
Det har egentlig været et problem fra jeg fik ham, og jeg har prøvet alt for at få ham til at stoppe: fjerne ham fra situationen gør ham mere ophidset, gnaveben og legetøj er ikke spændende, og time-out buret virker kun i et kort stykke tid. Intet virker, og det er på både bideriet og drillerier.
Hvad filan gør jeg? Når det er rigtig slemt hopper han op og bider mig i knæhaserne, og han har allerede ødelagt et par af mine bukser!

Problem to ved jeg ikke om er et reelt problem, men mere en undren..
Han begyndte igår at slikke vildt på min top, og havde ikke lyst til at stoppe, ikke engang det lækre slagter kødben kunne få ham til det.
Og nu har han lige ligget på samme måde med min trøje, men på min arm, hvor jeg hvertfald ikke har spildt mad. Så hvorfor gør han det? Nogen ideer?

Til sidst. Charlie har utrolig meget energi. Og han har problemer med at håndtere den energi, så han får kørt sig selv helt op.
Jeg har fået af vide at jeg skal prøve at lave trænings øvelser for mad for eksempel, eller gemme det og så skal han søge. Han er bare alt for hurtig til det, og han er stadig fuld af krudt i rumpetten.
Så jeg tænkte, har i nogle gode mentale øvelser jeg kan lave med ham? Nogle gode idéer til hvor han kan "arbejde" for sin mad?
Og tror i måske at vi kan brænde noget energi af på agility?
Jeg har lidt tænkt over det, og han elsker at løbe og hoppe og sådan, så det kunne måske være noget for ham, men ved bare ikke hvordan jeg skal gå i gang med det.

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt her ^^


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bandit, slikkeri og agility
  • #2   17. jun 2015 Det har jeg også lidt overvejet, og derfor ville jeg også gerne kunne aktivere ham som han har brug for.

    Jeg er vant til at have en "couch-potato" så det med at han en med krudt i numsen er nyt for mig, og jeg skal lige finde ud af hvordan jeg gør det bedst for ham.
    Er også bange for at han bliver doven fordi jeg ikke kan aktivere ham godt nok


  • #4   17. jun 2015 Jeg har også et time-out bur han kommer i når han får kørt sig selv helt op.
    Vi har gået til hvalpe træning, men er sluttet for sæsonen.
    Vi træner lidt tricks og indkald, men det er ikke rigtig nok for ham. Og når vi træner bliver han hurtig utålmodig og gider ikke mere så.
    Jeg har også aktiverings legetøj til ham i level 2, som han løser med det samme, så der er bare ingen udfordring i det, og så gider han ikke


  • #7   17. jun 2015 Linda - en Blandingsbasse med Chihuahua, Papillon, Pomeranian og DSG..


  • #8   17. jun 2015 Jeg syns bare det er en kæmpe udfordring at han er sådan når jeg ikke har prøvet det før smiley
    Men jeg må hellere gå i gang så :b
    Og hans største problem i lydighed er "bliv" han er for utålmodig, og har lidt separationsangst også. Men vi træner det hver dag, og han bliver også bedre smiley


  • #11   17. jun 2015 Charlie er knap 5 måneder, men jeg kan mærke en tydelig ændring i hans adfærd der siger mig at der ikke er længe inden "puberteten".
    Men jeg må jo bare i gang med ham smiley


  • #13   17. jun 2015 Det prøver jeg også smiley jeg prøver at lave små øvelser i løbet af dagen. Så for eksempel, de gange han ikke følger efter mig, kan jeg gå ud i køkkenet, fløjte, og så laver vi for eksempel dæk og bliv, bare et par gange, og så er vi færdige. Det virker da som om han syns det er sjovt nok smiley

Kommentér på:
Bandit, slikkeri og agility

Annonce