{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Maria FL
Maria FL
Tilmeldt:
15. mar 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300

Træls pels pomeranian {{forumTopicSubject}}

Vi har brug for lidt hjælp eller blot gode råd!
Hunden bor hos min mor, men idet jeg ofte låner den og også boede med den de første 4 år, er det "vores".

Vores pomeranian har fået en rigtig træls pels, den er tør, tyd og filtre meget let.
Han har førhen haft en super flot pels, som blev rost af alle vi mødte på vores vej. Da han var 4-5 år begyndte han at tabe pelsen på bagparten og huden blev sort, efter at have læst på nettet blev vi enige om, at det med stor sandsynlighed var bsd. Han kom til dyrlægen som aldrig havde hørt om bsd, min mor kontaktede den anden klinik i byen som heller ikke kendte til det. Efter at have læst en del på nettet blev han kastreret, kom på kornfrit foder og lidt råt. Han får intet som indeholder korn, og får også olie hver dag.

Han er nu 6 år, har fået noget pels igen der hvor det var faldet af, men pelsen er overalt meget tynd, tør og filtre vild nemt. Pelsen er hvor halsbåndet sidder næsten helt væk, selvom vi skifter mellem flere forskellige halsbånd og de kun er på, når snoren er på, altså nogle timer om dagen.

Har i nogle gode råd eller er der intet at gøre?

Maria og hårfattige Tumle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls pels pomeranian
  • #1   17. jun 2015 Der er rigtigt mange af de pelsrige racer, der får "dårlig" pels efter en kastraktion. Det er én af de kendte "bivirkninger".

    Jeg har desværre aldrig hørt om, at det var mulighed for at gøre ret meget ved det.


  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #2   17. jun 2015 Han blev netop kastreret da det var noget af det eneste man kunne gøre for at mindske pelstabet i forhold til bsd smiley

  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #4   17. jun 2015 Han virker heldigvis ikke til at være generet af det, han hverken klør sig eller noget smiley

  • #5   17. jun 2015 Der er ikke meget at gøre ved bsd. Eller kasteration. I kan give en god olie på et ordentligt foder, og jeg har også hørt om flere, der har gode resultater med gærtabeletter. Men I må nok bare indse, at der ikke er meget at gøre.
    Ud over det, så vil jeg anbefale at gå over til sele- jeg har prøvet en del og den eneste, som ikke slider mins pels er k9- i stedet for halsbånd. Jeg synes, at selv rundsyet læder slider på pelsen.
    En god børste er også en god ting. Jeg kan anbefale Mason Pearson eller andre børster i samme stil fx KW, hvor der både er svinehår og nylonpigge.


  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #6   17. jun 2015 Julie P
    Som skrevet får en kornfrit foder og olie hver dag samt råt et par gange om ugen.
    Seler gør desværre det samme blot på en langt større del af kroppen.

    Men vi vil kigge på en anden børste.


  • #7   17. jun 2015 Har I prøvet k9?
    Det er en forbandet sygdom!


  • #8   17. jun 2015 Hvilket olie giver I? Hørfrøsolie skulle være godt smiley



  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #9   17. jun 2015 Den får fiskeolie til hunde smiley nej vi har ikke prøvet K9, vi har prøvet et par andre, men udover de spiser pelsen er han ret ked af at have sele på, så vi har ikke gjort mere i det.

Kommentér på:
Træls pels pomeranian

Annonce