2.049 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Fældeperiode Fældeperiode

Hej med jer,

Min skønne aussie tæve på 9 måneder er for 3 uger siden begyndt at fælde ekstremt meget, og jeg ville derfor høre jeres erfaring omkring, hvor lang tid jeres hund i er disse "fældeperioder". smiley
Nu fælder racen jo en del generelt, men de sidste tre uger har det været så voldsomt, at støvsugeren nu er i brug mindst 2 gange dagligt. smiley
(Hun bliver derudover børstet hver til hver anden dag).

Jeg tænker, at det udover en normal fældeperiode også kan have noget at gøre med, at hendes første løbetid måske er på vej?

Hvor lang tid plejer jeres hunde at være i disse fældeperioder?

Hilsen
Mie & Zoe

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fældeperiode
  • #2   9. jul 2015 Jeg har en blanding med god tyk pels..

Jeg har haft ham siden Januar og syntes lige her i de varme dage han har fældet mest..

Meeeen efter jeg et par dage i streg har kunne børste en halv hund af ham, kan jeg godt forstå han har fældet en del smiley

• #3   9. jul 2015 Min Lab fælder HELE tiden.. støvsuger hver dag... nogle perioder mere end andre, men hele året ryger der pels af.

• #4   9. jul 2015 Hov, ja min han fælder også hele året (eller har gjort det mens jeg har ham) men her i de varme perioder har man virkelig kune se vinterpelsen ryge smiley

• #5   9. jul 2015 Zoe fælder også dagligt, hvilket selvfølgelig er hvad man må regne med smiley

Pt er det dog så meget, at bare hun går en tur rundt om sofabordet, så er der nærmest et hvidt pelstæppe hvor hun er gået smiley

Vi børster derud af , og håber det stilner lidt af igen (Så vi kan nøjes med en støvsugning hver anden dag som vi gjorde indtil hårtabet gik i selvsving smiley )

• #6   9. jul 2015 Både hund og katte har travlt med at smide frakken her hjemme, glæder mig til alt bliver normalt igen og jeg kan nusse den, uden at blive dækket til af pels smiley jeg prøver ellers ihærdigt at børste dem skaldet smiley

• #7   9. jul 2015 Mine fælder også nu Men Linka er lidt træg i det, hun smider ikke nær så meget af vinterpelsen som hun plejer Misja derimod smider en masse Jeg tror det er vejret der gør, at det trækker i langdrag .Jeg skal også støvsuge mindst en gang om dagen

• #8   9. jul 2015 Det kan sagtens have noget at gøre med en nært forestående løbetid at din hund fælder mere end normalt.

• #10   9. jul 2015 Jeg opdagede her den anden dag små dreadlocks helt inderst under øret, så især nu hvor hunden fælder husk at kigge GRUNDIGT efter.. Man kunne ikke umidlbart se dem, det var kun fordi jeg gik helt i bunden at jeg fandt dem smiley

• #11   9. jul 2015 Min husky fælder også ABSURD meget, stort set hele året.

Men de to tidspunkter hvot der er allerværst hjælper det utroligt meget, at putte ham i bad, og få ham tørret med en kraftig blower.
    Jeg vil tro, at jeg får måske 50-75% af underulden af på den måde. Så er det lige til at overskue at få striglet/børstet resten af.

• #12   9. jul 2015 Ja det kan godt være at det er en cocktail af kommende løbetid, hvalpepels og varmen. Det er i hvert fald helt vildt smiley

Det kan godt være, at jeg skal tage bloweren i brug lidt oftere.
    Sådan en har vi nemlig smiley

• #14   9. jul 2015 Jeg har primært brugt min Furminator.

Er det bedre at tage en alm kam?
    Jeg synes hurtigt det tager 1/2 til 1 time når man prøver at være grundig. smiley

• #19   9. jul 2015 Jeg kan heller ikke bruge furminator.
    Indrømmet - den kommer rigtig godt i bund, men den ødelægger dækhårene smiley

• #20   9. jul 2015 Åh nej, nu får jeg da helt dårlig samvittighed af at have brugt den smiley

Jeg fik ellers anbefalet den, og den skulle være til hunde med længere pels end 5 cm.

Hvilken børste/karte bruger i?
    Så vil jeg straks skifte smiley

• #24   9. jul 2015 Jeg er i hvert fald ikke interesseret i at ødelægge hende dækhår.
    Det ville da være synd smiley

Nu er det ikke fordi en ny børste eller to er en dyr investering, og nu hvor jeg kan se, at der er enighed i, at Furminatoren ikke er god til langhårede hunde, så vil jeg hellere bare købe nogle børster som er bedre for pelsen smiley

Send gerne links til dem i bruger som i synes er gode smiley

• #25   9. jul 2015 Bare rolig - der er ingen varig skade sket. Den skærer bare dækhårene over, så de skal nok komme fint igen smiley

Kommentér på:
Fældeperiode

Annonce