{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Ferie vaccinationer {{forumTopicSubject}}

Hej Alle ! Jeg vil høre om nogen ved hvad der kræves for at tage sin hund med til Schweiz om der er særlige regler. Vi har vores hund med til Italien hvert år, men i år skal vi køre gennem Schweiz. Han er id mærket, har det blå kæledyrspas. Er revaccineret for rabies i maj, fik alm. Hundesygevaccination sidste år ( den holder jo i 2 år ), er der andet han skal have for at vi kan køre gennem Schweiz med ham.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferie vaccinationer
  • #1   11. jul 2015 Prøv at ring til dyrlægen smiley Vi tog til dyrlægen med Tia og sagde at vi skulle ha hende med til Sverige og hun skulle ha det der skulle til for at hun kunne komme med.

• #2   11. jul 2015 Jeg har boet i Schweiz, tog mine katte med da jeg flyttede derned og tog dem med igen da jeg flyttede hjem. Med kattene krævede det dengang de alm. vaccinationer, rabies, og en dyrlægeattest på at kattene var sunde og raske (Min danske dyrlæge skrev bare "Healthy cat" med stempel og underskrift nedenunder smiley )

Men det kan din dyrlæge svare dig på, det er bare at ringe. smiley

• #3   11. jul 2015 Du skal have hundepas + gyldig rabiesvaccination.

Det er jeg sikker på, da jeg har en datter der bor i Schweiz, og vil vil have vores hund med når vi besøger hende.

Husk at samle høm hører op når du er i Schweiz, det koster kassen at ikke gøre det, for øvrigt er der mange standere med poser og et rum til at aflevere de fyldte poser i.

God tur.

• #4   11. jul 2015 Inger H : tak for svar, så har han jo det han skal have, jeg samler altid op efter min hund, hvis alle gjorde det var der mange flere steder hvor vi måtte have vores hunde med. :)??

• #5   11. jul 2015 men står der i passet at de alm vacciner er gældende i 2 år eller er de udløbet

• #6   11. jul 2015 Mona P : de står i passet og der står han skal revaccineres for hundesyge i maj 2016

• #7   11. jul 2015 Mona P. : de står i passet og der står han skal revaccineres for hundesyge i 2016 smiley

• #8   11. jul 2015 Så vidt jeg ved er det gyldig rabiesvaccination der gør hundepasset lovligt.

Når man følger dyrlægens vaccinationsprogram for andre vaccinationer, som også skrives i passet, er det alm. oplysninger men ikke afhængig af passets gyldighed.

For øvrigt ser du ingen efterladte hunde høm hømer nogen steder, og de fleste steder er hunden velkommen. Min datter har haft sin hund med på de bedste restaurationer og der stilles endda en vandskålen frem.

• #9   11. jul 2015 Inger H : dejligt at høre at de er glade for hunde, men vi skal bare køre gennem Schweiz til Italien, hvor det også er et dejligt sted at være med hund, han har været med os ved Gardasøen i 5 år, det har været super gode ferier med hund.

• #10   11. jul 2015 De er meget glade for hunde. Det er f.eks. sjældent et problem at finde en lejlighed hvor man må holde hund. Kan huske da vi med noget bæven stemmen ringede til vores udlejer for at spørge om vi måtte føje hund til menageriet, da vi i forvejen havde to katte - svaret var "naturligvis, vi sender lige en skriftlig tilladelse".

Og som Inger H siger, så er tillader langt de fleste restauranter og cafeer hunde, men så er hundene til gengæld også trænet og så vant til at være med at man ikke lægger mærke til dem. Ved ikke hvor mange gange vi var ude at spise hvor vi faktisk ikke så hunden ved nabobordet før de rejste sig for at gå - også store hunde.

• #11   13. jul 2015 Tak for jeres svar. Vi har altid vores hund med rundt til de forskellige ting vi laver. Sidste år da vi var ved Gardasøen skulle vi en dag til Venedig, det gik fint vi fandt privat båd der sejlede turister ind til Venedig, han ville godt have hund i båden. Vores hund er rigtig nem at have med.

Kommentér på:
Ferie vaccinationer

Annonce