1.118 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Blærebetændelse Blærebetændelse

Godaften HG!
Vi har nu haft vores lille border pige i en uge, og hun er 9 uger gammel. 2 dage efter vi havde hentet hende, var vi til dyrlæge med mistanke om blærebetændelse, og hun havde desværre både bakterier og krystaller i urinen. Så har hun fået penicillin til bakterierne, som hun skal have i 7 dage og noget vådfoder til krystallerne, som hun skal have i 4 uger (!!)
Det er uden tvivl blevet bedre siden den aften vi blev enige om der var noget galt (tissede måske 15 gange på en time) men hun tisser stadig rigtig meget. Hun har været under behandling siden i onsdags nu, men hun kan sagtens sætte sig og tisse 3-4 gange på 10 minutter vi er uden for. Eller hun kommer ud og tisser et par gange, for at gå direkte ind og tisse igen (hvilket sker flere gange hver dag) og selv om det ikke har stået på så længe, må jeg indrømme at jeg er ved at blive sindssyg. Så det jeg ville spørge om er: hvornår kan jeg forvente at hun tisser som en "normal" hvalp? For dette er vel ikke normalt? Eller hvad?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blærebetændelse
  • #1   12. jul 2015 Uh, og et spørgsmål til! Hun elsker at gnaske pinde og hun spiser dem! Jeg kan ikke få hende ind fra haven, hvis hun har fat i en. Skal jeg stoppe hende i det? Jeg tænker med hensyn til hendes mave. Den har vel ikke godt af alle de pinde?

• #2   12. jul 2015 Jeg ville bede om en anden slags antibiotika. Det lyder ikke til at virke godt nok. Har opdrætter bemærket problemer ved urinering der? Det kan måske have stået på længere end du lige ved af.

Mht pindene skal du stoppe det. Byt med noget passende. Pinde er noget lort for både tandkød og tarme.
    Du skal forebygge problemer og vaner, og det skal gøres fra dag 1 smiley
    Det er langt nemmere at forebygge end fjerne efterfølgende.

• #3   12. jul 2015 Nej opdrætter har ikke bemærket noget smiley
    Jeg tænker også at det ikke virker godt nok.. Må ringe til dyrlægen i morgen..

Indtil nu har jeg også forsøgt at stoppe det med pindene, det er bare svært at finde noget der er lige så godt, med mindre det rent faktisk er spiseligt smiley

• #4   12. jul 2015 Dyrlægen mente også at vi havde taget det i opløbet, fordi der ikke var noget at mærke på hendes mave, men det skal jeg ikke gøre mig klog på smiley

• #6   13. jul 2015 En gulerod! Det må jeg prøve smiley

Kommentér på:
Blærebetændelse

Annonce