{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Køresyg, what to do ? {{forumTopicSubject}}

Mine dejlige kakaodreng, er blevet køresyg siden jeg hentede ham i august 2014, har prøvet alt (tror jeg) i starten kastede han op hver gang, jeg prøvede så at give ham Mazine piller imod køresyge,, det stoppede opkasten, men han fortsatte med at savle, gik fra en halv pille, til en kvart og stoppede så, for kunne ikke give ham piller når jeg skulle træne ham, da jeg ik kunne finde ud af om de sløvede ham, men som sagt opkasten ophørte, han fortsatte dog med at savle og det gør han stadig (meget) og nogle gange kan det også ende med opkast, han er overhoved ikke glad for at skulle ind i bilen, selvom jeg 99% af tiden, sørger for at køreturen ender med en gåtur/hundeleg/træning osv netop for at han skal forbinde det med noget sjovt. Det er så synd for kakaodrengen, men vi skal altså ud og opleve nogle ting og vi skal også køre for at komme til træning (starter agility næste måned) det eneste sted i bilen, hvor han savler mindre, er på passagersædet, der vil jeg dog ikke ha ham, både i tilfælde af en ulykke, men også da en evt passager skal sidde der. Prøvede så bagsædet forleden, han lagde sig med det samme, men savlede vildt og var slet ik happy da min søn satte sig ved siden af ham( han plejer at blive vildt glad når sønnike kommer) bag i bilen, ender også i savleri, det så blevet lidt værre efter der er kommet bur i (for hans sikkerheds skyld) jeg har prøvet at tá en hundeven med, så han kunne sidde sammen med hende, det stadig det samme. Har i, eller har haft en vuf, der var bange for at køre dyt, hvis ja, blev det bedre ? Han er nu 14 måneder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køresyg, what to do ?
  • #1   13. jul 2015 Det er så svært at råde, for du har forsøgt hvad du kan.
    Jeg ved mange vokser fra det, men det er jo en ringe trøst nu hvor det står på.

• #2   13. jul 2015 Bine led også af køresyge da hun var hvalp, men mener det ophørte omkring 2 års alderen... Så der er håb endnu.

Det sker stadig engang i mellem hvis vi kører på meget snoede veje, men der er langt i mellem. Det er mere end 1 år siden hun sidst har været køresyg nu smiley

• #3   13. jul 2015 Du snakker meget om at køreturen "ender med leg" osv, men så har han jo allerede været ude på en ubehagelig køretur. Sørger du for at træne det UDEN at i kører - bare i bilen? smiley
    Vores hund vænnede sig efterhånden til det.

• #5   13. jul 2015 Ved ikke om der er stor forskel på at være bange for at køre og køresyge, for hvis han er bange for at køre bil, så det jo nok det psykiske der sætter gang i det, han starter med at savle, så snart han kommer ind i bilen, uden vi køre.. Har prøvet at tage ham med ud i bilen, når jeg ordner den og så gå en tur bagefter, men jeg har nok ik brugt så meget tid på den slags træning, som jeg kunne,, har jo mere tænkt at han skulle kunne forbinde køreturen med, nu skal vi nok noget sjovt. Men jeg kunne selvfølgelig give mig selv den lektie, at tage ham med ud til bilen, sætte mig med åben dør og gi ham lang snor og så lade ham komme til mig, for bare det at komme i nærheden af bilen, tænder et eller andet i ham.

• #7   13. jul 2015 En af mine gamle hunde blev også hele tiden køresyg. Min dyrlæge gav mig det råd at give ham en ingefærtablet (beregnet til at modvirke køresyge hos mennesker) ca en halv times tid inden han skulle ud og kører. Det hjalp helt utrolig godt og han blev faktisk rimelig hurtigt glad for at komme med ud og kører og tilsidst kunne vi droppe pillerne smiley
    Jeg har selv en tendens til at blive køresyg og begyndte så også selv at spise ingefærtabletterne og det virker også på mig smiley

• #8   13. jul 2015 Jeg har også haft overvejet at prøve ingefær, men kunne ikke læse mig til, hvilken dosis han skal have, så kom væk fra det igen

• #10   13. jul 2015 Ingefær er godt. Men har du prøvet at putte en tot vat i det ene øre (kun det ene)? Det hjælper rigtig mange hunde med køresyge. Man skal så selvfølgelig huske at fjerne det igen.

• #11   13. jul 2015 Jeg ville henvende mig til en dyrlæge kiropraktor som også kunne give akupunktur

Charlotte Frigast feks

• #12   13. jul 2015 jeg tænker lidt om det kunne være en ide at starte forfra med biltræning, specielt hvis han nu er bange.. eller ihvertfald forbinder det med noget skidt.
    Altså træne ind i bil, godbid, ud af bil... mens den bare er parkeret... og når det så går godt, så starte bilen uden at køre... køre 20 meter osv.
    For køresyg er jo én ting, og det kan han nok vokse fra... men hvis en mere eller mindre stor del af problemet er utryghed, så kunne det måske være en ide at tage det i små skridt.

• #13   13. jul 2015 Tror jeg vil prøve ingefær piller og så bruge 5-10min daglig på at vise ham, at bilen ikke er farlig og så håbe det hjælper, det vigtigste er jo egentlig at få skrækken for bilen væk

• #14   13. jul 2015 Kys min .... Han vil slet ik ha hverken kiks eller sin elskede bold, når bilen er involveret, men når nu regnen engang stopper, sætter jeg mig ud i bilen med åben dør og ham i lang snor, men jeg kan jo ikke vente til missionen evt er klaret, med at tage ham med ud at køre. Men vil tage på ingefærpille jagt i dag

• #15   13. jul 2015 Tag en tot vat og put i den ene ører. Det hjælper de fleste hunde smiley det er noget med tryk og lyde de ikke kan finde ud af.

• #17   13. jul 2015 Har altid rullet vinduet tættest på ham, ned,, men er nået til den konklusion, at det er angsten for at køre bil, der tricker ham nu, men det jo klart, hvis han kun husker at han blir dårlig, jeg sad i bilen og ja selv katten hoppede ind, Caos stod udenfor og savlede, han kunne dog godt spise de kiks jeg lagde i døråbningen til ham, så det er den vej jeg prøver nu, dog ødelægger jeg det sikkert igen, ved at tage ham med ud og køre, men det kan jeg ikke undgå,, så det bliver det og så ingefær og ja prøver vat i øret samtidig

• #18   13. jul 2015 Har altid rullet vinduet tættest på ham, ned,, men er nået til den konklusion, at det er angsten for at køre bil, der tricker ham nu, men det jo klart, hvis han kun husker at han blir dårlig, jeg sad i bilen og ja selv katten hoppede ind, Caos stod udenfor og savlede, han kunne dog godt spise de kiks jeg lagde i døråbningen til ham, så det er den vej jeg prøver nu, dog ødelægger jeg det sikkert igen, ved at tage ham med ud og køre, men det kan jeg ikke undgå,, så det bliver det og så ingefær og ja prøver vat i øret samtidig

• #19   28. jul 2015 Total optur, har de sidste 14 dage puttet vat i hans ene øre og givet ham bagsædet som plads, han savler stadig, men hopper selv ind i bilen nu og i dag da døren stod åbent, sneg han sig ind og tog sit kødben (han spiser ikke i bilen endnu) men stort stort fremskridt, at han tog det skridt i dag, at hente sit kødben i bilen smiley

• #20   28. jul 2015 Super smiley

Kommentér på:
Køresyg, what to do ?

Annonce