{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Fældning {{forumTopicSubject}}

Hej derude:-)
Er jeg den eneste der har haft et kæmpe problem med fældning iår? Jeg kan strigle min hund 2 gange om dagen a 20 min og få samlet ca en mellem skål hår og han fæler stadig meget, han får fiskeolie, men det er ligesom at det ikke hjælper i år, ved godt at vi har haft meget skiftene vejr, men kan det virkelige gøre så meget?
Tænker om et bad og så tur med striglen i vådt hår kan hjælpe lidt, eller om det ville gøre det værre?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fældning
  • #1   13. aug 2015 Lia er jo en groenendael så det betyder helt vanvittig fældning to gange om året - og ja lige for tiden hiver jeg store totter af hende, karter hende og fejer gulv til den helt store guldmedalje, men jeg synes ikke det er værre denne gang end de andre gange.

    Har du skiftet foder eller andet?

    Et bad hjælper ofte med at få løsnet hårene, så det kan du prøve. Jeg gør det ikke fordi Lia fælder så meget at jeg er bange for at afløbet stopper, men man kan selvfølgelig bade dem udenfor eller i badekarret med prop i.


  • #2   13. aug 2015 Wolf har også haft svært ved fældning i år. Det er som om han ikke helt har kunne finde ud af om han nu også SKULLE smide den vinterpels smiley
    Vi har prøvet at hjælpe det med børsten, men det har været op ad bakke, så vi har lært at leve med det, så længe at han bare har det fint smiley
    Han har sommerlængde pels nogle steder, men fx stadig vinterkrave og vinterbukser på smiley

    Tror helt sikkert det er vejret.. Vi kan se at han rigtig går i fæld igen hvis vi lige har en længere periode (uge eller lign) med godt vejr.


  • #4   13. aug 2015 Ja okay, Lia har altid fældet langsomt, først kraven, så siderne og lårene, så maven... det tager en evig tid.

  • #5   13. aug 2015 Her har terroristen også lidt svært ved at beslutte sig smiley normalt går der et par uger, og så er hele frakken skiftet, men i år har det taget læææænge, og er kommet sent. hun små-fældede stadig indtil for et par uger siden smiley
    - men hun satte også vinterpels utrolig sent sidst.
    Jeg skylder også skylden på vejret smiley smiley


  • #6   13. aug 2015 Tori har fældet i seks mdr nu, så også her har vi underlig fældning.

  • #8   13. aug 2015 Det letter lidt på humøret at læse at der er andre der har det problem smiley
    Herhjemme fælder doberne helt ekstremt - vi støvsuger min. 1 gang om dagen, ofte 2 for at kunne være her smiley
    Frygtede lidt at det var sådan de var - men nu tror jeg da på at der er håb forude smiley


  • #9   13. aug 2015 Camilla: dobermann har ikke underuld, så du kan godt forvente fældning hele året smiley

  • #10   13. aug 2015 Vi har ikke ændret foder, dog syntes jeg hans pels blev rigtigt træls da han var på pencil og smertestillende i 10 dage, men ja det er ligesom han hellere ikke har smidt alt vinterpelsen:)
    Isabelle: jeg har intet imod fælningen, undre mig bare, da vi de normalt kan børste ham 2-3 gange i ugen og nu er det hverdag...

    Men dejligt jeg hellere ikke er den eneste som har en hund som stadig fælder smiley


  • #11   13. aug 2015 C&N

    Nej - men det har am. bull og am. staff heller ikke. Og ingen af dem jeg har haft har fældet helt ude i de her ekstremer! Vi har altså 150+ kvm hundene er på indendørs, så synes jo nok der bør være plads til hårene smiley

    Sådan her ser der ud under 1 døgn efter at der er støvsuget og vasket gulv sidst smiley


    profilbillede
  • #12   13. aug 2015 Det er nok individuelt smiley jeg kender flere med korthårs hunde, der ikke har underuld, og der ser gulvene ud som dine smiley :D
    Du kan også være heldig, at det bare ER vejret, foder eller andet smiley
    - men det kan altså også ske, at det ikke bliver meget bedre smiley


  • #13   13. aug 2015 Vi har accepteret at det bare er sådan det er.
    Derfor kan man jo godt håbe at det bliver bedre smiley

    Både am. bull'en og amstaffen var selvfølgelig overvejende hvide - måske det ses mindre end det sorte?


  • #14   13. aug 2015 Det kan jo også sagtnes være smiley

    - Det kan godt at de hvide hår er en fordel smiley


  • #15   13. aug 2015 Ja, vi har også accepteret det, det er jo en ting som følger med til at være hundeejer smiley

  • #16   13. aug 2015 jeg ville osse godt hører hvis en hunde.ejer aldrig har haft hunde.hår på gulvet hihi vores hunde fælder ikke ret meget men efter nogle dage kan det ses på gulvene smiley

Kommentér på:
Fældning

Annonce