16. jan 2012 Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 217
Hund (Hånd sky) ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle hunde elsker
Ja, jeg har lige et par spørgsmål, faktisk har jeg flere, men jeg regner med at det næste spørgsmål opretter jeg et nyt forum til.
Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle kalde emnet, såå.
Det drejer sig om en hanhund (malteser) Knap 3 år.
Jeg fandt ud af en dag, da jeg tænkte at jeg ville prøve at lege lidt med ham, øve sit, dæk osv. At han ikke rigtig ville tage godbidden fra min hånd, er dette normalt??
Altså det var ret tydeligt at han ikke kunne lide at tage godbidden fra min hånd, og de første mange gange for han slået godbidden ud ad min hånd med sin pote.
Det skal også siges, at en gang i mellem har alle hundene fået et stykke kød, enten under tilberedningen til vores aftensmad og nogle gange små smagsprøve efter maden, og her virker han ikke håndsky eller noget, han tager det stille og roligt fra min hånd. Det skete kun når jeg øvede med ham..
Anden ting er at han er meget aggressiv, når han har fået et eller andet. Det kan evt. hver et ben. Han lå på et tidspunkt og spiste et ben jeg havde givet alle hundene, han lå i sin kurv som stod i køkkenet, ved køleskabet. Da jeg kommer ud og skal have noget i køleskabet, stopper han med at spise sit ben og holder meget øje med mig. Hvis jeg kom lidt for tæt på, bevægede han sine læber. Er dette noget i vil synes er helt i orden, eller?? Mine egne hunde har aldrig gjort sådan noget før nemlig. Og hvordan vil i evt. vende ham af med det?
Den sidste ting er, at han er virkelig og jeg mener virkelig skrigende.
Han kan skrige op, ved ingen ting. Altså det skal forståes på den måde, at hvis han kommer glad hen til en og vil snakke, og man så vil sige hej til ham, kan han lige pludselig skrige op som om man har slået ham, og man har dårligt nået at rør ham?? Hvad betyder det?
det kan f.eks. også være at jeg sidder i sofaen, og han ligger omkring 2 meter væk fra hvor jeg sidder, så hvis jeg rejser mig op, fare han op og løber. Nogle gange når jeg løfter ham op, kan han også begynde at skrige. Jeg oplede også min kærestes søster kom ned på et tidspunkt, og hun satte sig ned på gulvet for at snakke med ham. Han var glad, og gik hen til hende, og inden hun overhovedet rørte ham, skreg han op.
Når han ligger på mit skød, og jeg nusser ham, er der ingen ting, og jeg har prøvet at trykke på ham for at se om han har ondt, men det har han ikke, i hvert fald ikke hvad jeg umiddelbart vil sige.
Har i nogle ideer til hvad det kan være? OG har i evt. også ideer til nogle råd til hvad jeg kan gøre ved det? Jeg skal passe ham igen i Okt. i en weekend.
Det skal også lige siges, at han efterhånden er blevet vores faste sommerferie hund
Det er 3 år vi passer ham, i år var det 17 dage, og de to andre år var det et måned ca.
Venlig hilsen
Denise
maj 2015
Følger: 6 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 111
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 638
Med skrigen op ville jeg kontakte en kiropraktor og eller dyrlæge, et eller andet er der også selv om du ikke kan mærke noget.
Hvordan står du når du giver godbidder ? bukker du dig bare ned for at give ham dem , eller sætter du dig på hug?
mange små hunde kan nemlig ikke have at man bukker sig ind over dem, og især på en lille hund virker det voldsommere fordi man skal bukke sig længere ned, det kan virke truende i hunde øjne
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 217
Han vil gerne løftes, jeg har aldrig mødt en hund som kunne leve af at være i favnen hele tiden hvis det stod til ham. Jeg løfter ham faktisk kun når det er nødvendigt, hvis han skal ned i en taske og med bus, eller hvis han skal på bordet og have renset øjne og børstes.
Når min kæreste kom hjem fra arbejde var han rigtig glad, hunden og vil gerne hilse men kun hvis min kæreste løftede ham op, men da vi ikke går op i at løfte fandt han hurtigt ud af at snakken forgik på gulvet.
jan 2012
Angående med ben lader jeg ham også være, men tænker hvad vil man gøre hvis man fik en hund som var aggressiv? Kan man gøre noget?
Hans familie leger heller ikke med ham de siger han ikke vil, men når han er her går han selv i legetøjskassen. Han vil rigtig gerne lege, men han ved ikke hvordan man leger, så legetøj kan han også være aggressiv overfor.
Godbidderene som jeg giver ham i mens vi øver forskellige ting der sidder jeg på gulvet foran ham.
Hans skrigen, jeg ved ærlig talt ikke hvad det er. Ejerne har ham altid til dyrlæge inden han skal passes her, og de fik foretaget den hel store undersøgelse fordi det var meningen at han skulle have været med dem ude at rejse. Han skriger også der hjemme.
Jeg ved ikke hvad det kan være, men jeg synes jo selv det er en smule underligt.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Det er lidt det samme med ben osv. Han er ikke aggressiv, han har et stærkt resource forsvar. Hvis man vil arbejde md det, skal man bygge tillid op. Og vise man netop ikke er en trussel i forhold til hundens resourcer. Vise man ser hans signaler og lytter og respekterer dem og giver plads. Man kan evt bytte med noget som er bedre end benet, eller give hunden flere ben - vise man har overskud af resourcer og gerne giver ud.
Er det ikke din hund ville jeg ikke begynde at træne den slags, men det kan forklare at hunden ikke har tillid til dig.
Skrigen ville jeg få tjekket ved dyrlægen for smerter.
jan 2012
Hvordan misforstået??
jan 2012
Jeg havde også først den tanke. Men der er ikke noget når der blev givet smagsprøve efter aftensmaden eller på andre tidspunkter, det var kun når vi øvede.
Det skal også siges at han er utrolig klog, og ville rigtig gerne lege og øve.
Angående med ben. Nu er det jo ikke rå store ben jeg giver men en lille godbid, tyggeben. Og jeg lader ham bare være når han spiser.
Det største problem var er jo nok hans uventede skrigen. For man bliver sgu forskrækket når han kommer pludselig ud af det blå med sådan et udtryk.
Som skrevet har han været ved de den helt store undersøgelse, i hvert fald hvad ejerne siger.
Så, jeg ved ikke hvad det er. Kan det være noget opmærksomheds?
Min egen lille hund, kunne godt i starten løfte lidt på sit ben når jeg var ude og gå med hende. Jeg skyndte mig at tage til dyrlæge, men der var ingen ting. Så fandt jeg ud af at være gang hun løftede benet, kom hun op og slap for at gå .
Haha. De er sgu snu de hunde.
I dag er denne vane pillet af hende.
Kan det være noget derhen ad med malterseren? Jeg har nemlig set de par gange jeg har været hjemme ved ham, at være gang han sagde bare en lille lyd var ejerne over ham, med snakken, osv.
Hund (Hånd sky) ?