Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løber efter biler :O
  • #1   16. aug 2015 Have en snor på din hund...

• #2   16. aug 2015 Skal jeg ha snor på min hund, i min egen garage/indkørsel os???

• #3   16. aug 2015 Ja, hvis det ikke er hegnet ind så hunden ikke kan rende efter bilerne......

• #4   16. aug 2015 det også når han er i snor, han trækker af HT. Hvis der kører en bil forbi, så vil han løbe efter den..

• #5   17. aug 2015 Ja så må du gå til træning.. En hund kommer jo ikke som færdigpakke, hvor den kan alt.

Hvis den ikke lystrer kan den ikke være løs... medmindre du gerne vil have den kørt over.

• #6   17. aug 2015 er det normalt de er ivrige efter at, rende efter biler ??

• #7   17. aug 2015 Har du prøvet at aflede ham når der kommer biler?
    Give kommandoer og øve med. Evt træde lidt længere væk fra vejen hvis der ingen forbindelse er til lømlen smiley og så stille tættere og tættere på vejen.

Kan klart anbefale at starte hundetræning, hvis der er noget i nærheden. Her kan man få nogle fantastiske redskaber til at træne hunden.. og i øvrigt få et kanon bånd til sin hund smiley

• #8   17. aug 2015 De hvalpe jeg har haft har stik modsat enten krøllet sammen eller stukket af når der er kommet bil(er). smiley

Cykler derimod................. smiley

• #9   17. aug 2015 C & m : først skal du ha 1000 tak for et ordenligt/brugbart svar smiley jeg har prøvet alt det du skrev, også prøvet at aflede med total yndlings godbidder, jeg mener os vi har bygget både god kontakt og bånd, og han er super dygtig til indkald, både med og uden snor, det bare når det kommer til biler smiley der slår han helt fra???

• #10   17. aug 2015 Haha smiley gid det var Baloo

• #11   17. aug 2015 Det er mere om der nogen herinde der har oplevet det samme? Eller kender til det, der måske havde nogle råd ??

• #12   17. aug 2015 Hvalpe kommer somregel når man kalder smiley Unoderne kommer først når de bliver lidt ældre.

Det kan ske at du må ty til nogle godbidder som du KUN bruger når i træner.. f.eks. ved vejen.
    Så som: pølser klippet i små stykker, kylling bryst der bare lige er stegt af på panden (for at det ikke er hammer klister at håndtere smiley ) uden nogle former for krydderier..

Min tæve hører ikke efter på træningspladsen ved almindelige godbidder.. Så er de andre hunde og dufte alt for fristende smiley

Jeg mente også selv jeg havde et kanon bånd til min hund og god kontakt.. indtil jeg startede til træning. Har fået en helt anden hund smiley
    - Ikke at det betyder du ikke har godt bånd og kontakt.!! Det kan jeg ikke sige gennem en skærm.

Jeg ved bare det gjorde en verden til forskel for min hund smiley

• #13   17. aug 2015 Hvilket svar ønsker du???

Der er ikke andre løsninger end snor og træning... Du har købt en hvalp.. al adfærd er mulig.

• #14   17. aug 2015 Jeg må så erkende (med risiko for hug..) at det der hjalp på Tasja med cykler var ET men bestemt nøk i snoren og et nej når hun var på vej til at hoppe afsted.....

• #15   17. aug 2015 Jeg bruger nemlig yndlings godbidder til netop det jeg mener han er svær'st ved BILERRRR:-) og kun til det - og forskellige til alt mulig andet - træning s godbidder - indkalds godbidder mm. Men du har ret tror jeg mht. Til træning .. Har søgt lidt - men er sku så grøn på det område . Han er 4 mån . Nu. Og næsten alle hold omk. Hvor vi bor har allerede haft opstart i starten af august . Men det er næste trin- jeg skal finde et hvalpe-hold det vil os være super sjovt for ham, tænker jeg

• #16   17. aug 2015 Prøv at kig om der ikke er en hundeklub i nærheden smiley
    F.eks. schæfer, rottweiler eller sådan.. og spørg om de ikke har et lydighedshold du kan være med på smiley

Det har jeg gjort. De fleste (alle dem jeg har mødt) har nogle fantastiske trænere .. og så er det i øvrigt lige tanden billigere end de fancy hold med en træner med en fancy titel eller hvad det lige er der gør forskellen smiley

Hovedsagen er lidt at der er nogle der kan guide og vejlede dig lidt. smiley

• #17   17. aug 2015 Ik noget bestemt svar smiley syntes bare folk herinde er så bedrevidende og man får en på snotten fordi men ikke har haft 17 hunde før, og det er lidt træls. Man kan gidt give viden videre , i en god tone . Fx. Ligesom C & M svare .. Man er gidt klar over en hund ikke kommer som en færdigpakke osv. Det er en unødvendig måde at svare på syntes jeg smiley

• #18   17. aug 2015 Lydighedshold - hvor gammel er hundene der?? Baloo er en fransk bulldog :::: jeg får aldrig en 100% lydig hund desværre smiley fordi de er så selvstændige .. Men jeg vil søge nærmere og endnu engang tak for dine svar og tid - tager sku imod med kys-hånd smiley

• #19   17. aug 2015 De plejer at have hvalpe hold de fleste steder smiley i al fald dem af dem jeg har snakket med smiley

Jeg tror ikke nogle nogensinde får en 100% lydig hund.. men der er uden tvivl nogle der kommer tættere på end os to smiley smiley

Gode råd er guld værd. smiley

Jeg skrev mails til nogle forskellige hundeklubber hvor jeg fortalte hvad for en hund jeg har.. hvor gammel.. og spurgte om de havde noget træning hvor min hund ville passe ind smiley

Og fortalte hvad jeg "ønskede".. Altså almindelig "hverdags lydighed" smiley

Grundet en misforståelse kom jeg så på et rallyhold første gang da lydighed var aflyst.. Det var møg skægt! Selvom Tasja og jeg ikke kunne halvdelen af tingene smiley

• #20   17. aug 2015 Kan anbefale denne eller lign øvelser til den type adfærd http://www.canis.no/bibliotek/artikler.php?id=195

• #21   17. aug 2015 Du får kun en lydig hund ved at komme afsted til træning. Alle hvalpe bør begynde før 12. uge, så man kan nå at få noget ind i hunden før prægningsvinduet lukker.
    Hvis jeg kan træne mine slædehunde, kan du i hvert fald også træne en lille buller. Det handler om tålmodighed, konsekvens og motivation.

Hvis hunden løber efter biler, så standser du naturligvis adfærden. Det er skridt 1.
    Det gør du ved at hegne din grund og bruge snor, ligesom vi andre gør.
    Tænk på den erstatningssag det ville ende i hvis din hund løb ud foran en bil. Puha..
    Skridt 2 er at træne fokus med 100 procent konsekvens. Du skal have brudt den dårlige spiral, I er i.

• #23   17. aug 2015 Lia ville som hvalp gerne løbe efter mennesker, cyklister, børn på løbehjul, katte, harer osv. - og hvis hun kunne komme til at give dem et nap i rumpen, så ville det da være pletten over i'et..

Vi trænede kontaktøvelser og "nej" i stor stil og så tog vi den derfra - og ja, snor på. Du skal tænke på at glæden ved at jage er en selvbelønnende adfærd, så desto flere gange din hund har held med at gøre det, jo sværere bliver det at pille det af den. Det betyder ikke den skal have snor på resten af livet, men ligesom men indkald så skal der snor på indtil du er sikker på at der er styr på det.

• #24   17. aug 2015 Jeg har måttet arbejde rigtigt, rigtigt hårdt for at få Ciba til at forstå at biler ikke er noget der skal eftersættes..

Lige da vi fik hende og gik de første ture reagerede hun ved at sætte sig ned på numsen og kigge meget betaget hver eneste gang en bil kom forbi. Vi lod hende bare sidde til den var forbi og gik derefter videre uden at tage notits af hendes lille pause.

Men ganske langsom forvandlede hendes stillesiddende fascination, til mere udfarende opførsel. Dvs at hun for frem i linen hver gang en bil passerede.

Jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at aflede hendes opmærksomhed, og det gik også fint i hver situation, men fremkridtet gik meget langsomt.
    Jeg har brugt timer på at bare sidde på cykelstien ved en meget befærdet vej, og hver gang hun spændte op, så fangede jeg hendes opmærksomhed, lagde en kommando på (stille og rolig stemme "lad den være") gav hende en godbid når hun slappede af og stod eller sad rolig mens bilen passerede.

Jeg har gået til lydighedstræning med Ciba, og hun har siden hun var ca. et halvt år kunnet gå "fri ved fod", hun er eminent dygtig til indkald og generelt meget lydig og velfungerende, dog har hun et meget veludviklet jagtinstinkt, og spæner bla. gerne efter fuglenes skygger i timevis hvis ikke jeg stopper hende

Bilerne har virkeligt være en udfordring. NU - hun bliver 2 til oktober - kan hun gå uden snor ved de mindre veje uden at ænse bilerne. Hvis jeg bemærker at hun begynder at spænde op når der kommer en bil giver jeg kommandoen "lad den være" og så slapper hun af igen. Kommandoen kan i øvrigt bruges hver gang hun bliver interesseret i at jage eller hyrde ting/dyr der bevæger sig.
    Når jeg cykler med hende (i snor) kan jeg mærke at hun lige sætter farten op når en bil passerer, så trangen til at løbe med er der stadig.

SÅ - fire måneder er INGEN alder, og du skal nok regne med at skulle arbejde med han trang til at løbe efter bilerne i lang tid endnu.
    Det er helt naturligt at en hund reagerer på bevægelse. Den er trods alt født til at jage. Konsekvens, ro og masser af tålmodighed, så skal det nok komme.

• #25   17. aug 2015 De andre har sagt det, der skulle siges. Start til træning. Har du trænet nogen kontaktøvelser med ham? Bare fordi du ikke føler dig berettiget til at have snor på ham i indkørslen, betyder jo ikke, at han på magisk vis vil stoppe med at jagte bilerne - og DET bliver ikke sjovt for nogen parter den dag, det går galt. Så tag ansvar og få en snor på ham hvis ikke du vil se det ende galt smiley

Du skriver at du har prøvet at aflede med godbidder, men er det kun i de situationer, hvor han jagter bilerne? Hvad træner du af kontaktøvelser udover det?

• #26   17. aug 2015 Man kan nu sagtens få en lydig hund selv om det er en bulldog smiley

• #27   17. aug 2015 Der er skrevet mht til snor hvad der skal skrives smiley
    Vil bare fortælle at jeg for ca 14 dage siden var ved at køre en lille hund ned fordi dens ejer ikke havde snor på hunden smiley til alt held kører jeg meget langsomt,måtte faktisk godt køre 40,men jeg skulle over et bum og havde sagtet farten betydeligt,jeg blev så forskrækket og bagefter rigtig vred,for hun begyndte at stå og råbe efter mig smiley få snor på hunden også i egen indkørsel,det her skete ved ejerens havelåge...

• #28   17. aug 2015 Træning, træning og træning er nøgleordet. Jeg har også en FB og går til træning med ham. Han er meget kvik og lydig.

Man skal ikke tro at bullere 'automatisk' er ulydige fordi de er selvstændige. Nogle racer er længere om at lære end andre, men ALLE kan blive lydig, hvis man træner smiley

• #29   17. aug 2015 Du skal sørge for den ikke kommer til det..

Min løber godt nok ikke efter biler, men hvis han ser en anden hund vil han enormt gerne hen til den, så han har snor på så snart vi ikke er indendørs eller i haven (Som er hegnet ind)

Kommentér på:
Løber efter biler :O

Annonce