Hundepsykolog Hundepsykolog
Hej venner.
Vi har alene hjemmeproblem... :o(
Min veninde havde problemer med sine hunde sidste år, og fandt derfor en hunde psykolog i Århus som hjalp gratis og af ren interesse. Hunde psykologen havde fortalt hende at der var flere i Århus og omegn som hjælper gratis. Er der nogen herinde der kender nogen der måske kender nogen?
INDEN der er nogen som er lidt for hurtige.. skal det siges at jeg har haft telefonisk samtale med en hunde psykolog, og har ikke i sinde at betale 1400kr per gang. Jeg HAR læst "Hund og hvalp i haramoni" 4 gange, skrevet af Karina Rasmussen, hundepsykolog uddannet af verdensberømte Jan Fennel, forfatteren bag "Hundeviskeren"... vi går på hundeskole lige om lidt, og har en lang forhistorie bag os du kan læse på vores personlige profil .
Hvis du kender nogen der kender nogen som er hundepsykolog og hjælper af ren interesse, eller måske har du bare lyst til at spørge indtil os, og det er du velkommen til.
xoxo & Wruf
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 8
feb 2013
Okey jeg må lige tjekke de klubber ud, måske har den hundeskole vi skal starte på nogle tilbud også.
feb 2013
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Der findes da gode adfærdsbehandlere men ved ikke helt om du mener, at du vil finde en der gør det gratis?
apr 2008
feb 2013
Mht. hvad jeg mener, synes jeg da at jeg skrev det tydeligt nok men uddyber gerne, ;-D
- Gratis hjælp, ja tak. Jeg har haft en tlf samtale med en hundepsykolog og har enda henvendt mig til en meget anerkendt i århus som du sikkert ved tager ca. 1400 kr. per session. Om det tager én eller flere timer. (stadig mange penge)
- Jeg er ikke interesseret i at dette skal handle om hvorvidt man skal betale eller ej, men om der er nogen som kender nogen.
Selvom jeg ikke har råd til at smide så mange penge, og samtidig blevet frarådet det af dyrelægen og flere hunde trænere, gad jeg godt prøve at snakke med en, hvis der var en der gjorde det af INTERESSE.
^ Dette skal ikke forståes som et surt opstød
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Også dem der ikke er medlem af DcH.
Hvis konsulenten skal komme ud skal kørsels omkostningerne dækkes.
Der er konsulenter i hele landet.
www.dch-danmark.dk
feb 2013
Jeg tror på at det er på baggrund af alt det han har været igennem, og at jeg så har siddet rigtig meget med ham og båret ham. Så jeg VED det er en længere proces.. I det mindste er han ved at blive en dygtig dreng
apr 2008
feb 2013
apr 2008
feb 2013
Især når jeg kun har hørt at det er det som det handler om, det gav nemlig super mening i forhold til hans mad .
apr 2008
Dominans findes kun inden for egen art, så det er givet at hunden hverken dominerer mennesker eller sætter os ind i noget hierarki (fordi hunden kun dominerer egne artsfæller)
feb 2013
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.555
apr 2008
Meget af den adfærd, som folk tror er dominans, er der ofte noget andet bag (fx. ressourceforsvar, fordi den er glad for sit lækre kødben, eller en situation hvor den er forvirret, den er stresset og humper, bange, usikker osv osv)
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.250
Vil dog gerne snakke godt for DKK Viby det er virkelig en god træningsplads.
Men du skal virkelig have læst nogle gode opdaterede bøger. Nu kender jeg ikke din situation og de problemer der har været. Men jeg har selv en meget forsigtig og med nogle ting meget forsigtig hund. Men selvom begge mine hunde er sammen med mig stort set 24/7 sover under min dyne om natten, bliver nusset og snakket med når de vil osv. Har vi aldrig haft problemer med alene hjemme træning. Det første jeg gør når jeg åbner døren er at tage dem op i mine arme. Så stop ikke med det! Det stærkeste bånd kommer når man er sin hunds bedste ven og samarbejder på lige fod. Selvfølgelig skal der Være regler og alt det, men ikke hiarki
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad problemet er og hvad i har gjort for at lærer ham det, men alene hjemme træning er så vigtigt og man skal huske at gå stille frem i hundens tempo. Men der er stor forskel på at hunden ikke har lært det ordentligt og på at hunden f.eks. har seperations angst. Har den bare ikke lært det er det jo bare at starte forfra og ved det andet kræver det en del mere.
Men det skader jo aldrig at få en god adfærdsrådgiver som er opdateret og bruger positive metoder ud og hjælpe
Håber i finder ud af det.
Hundepsykolog