{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.806 visninger | Oprettet:

Hunden fiser og det lugter forfærdeligt? {{forumTopicSubject}}

Den ene hund vi har lukker luft ud med jævne mellemrum, der lyder en hvislen og så lugter det bare helt vildt, tænker det mindst er en gang i timen, vi er nødt til at stå op og lukke vindue op i soveværelset, nogen som har et godt råd til at mindske antallet af prutter og især lugten?

Hunde er 11 år og frisk og rørig, appetitten fejler heller ikke noget, afføring er normal, hun lever fortrinsvis af tørkost samt rester, er jo alt ædende, vi har givet hende noget A38 eller noget i den stil, det har ingen virkning haft.
Any one?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden fiser og det lugter forfærdeligt?
  • #2   7. sep 2015 Jeg er ked af at sige det....
    Men det lugter altså når hunde fiser smiley

    Hvilket foder får hun?


  • #4   7. sep 2015 Vi fodrer med det samme som vi altid har gjort, pelsen er altid superblank, Alldogs, der af nogle betegnes discountfodder, men det er det vores hunde spiser og de afviser meget andet dyrere foder, der i blandt Kingsmoor, de 2 poser tog det lang tid at komme af med, vi har godt nok været på noget andet et stykke tid fordi den ene hund tabte sig, men prutteriet var der også før, derfor er vi lidt i vildrede med hvad det kan være. Alldogs præsenterede jeg for en træner i klubben, hun spiste en af pillerne og sagde det var fint hundemad, i 2004.

  • #5   7. sep 2015 Og jævnfør en stor svensk undersøgelse var der ikke den store forskel på de typer tørfoder der var på markedet, kun prisen og mængden dyrene skulle have var der kludder i, fordi de dyrere typer angav for lidt for at få prisen pr portion ned.

    Hundene er ældre nu, det er den eneste forkel jeg kan pege på nu, og den/de har aldrig lugtet råddent før.


  • #6   7. sep 2015 Problem løst ... smiley



    profilbillede
  • #7   7. sep 2015 Den kunne jeg selv godt bruge, men konen snorker som et tog, så den klemme den ville ryge ad ht.

  • #8   7. sep 2015 så må konen ha' denne her ... Den ryger ingen steder smiley



    profilbillede
  • #9   7. sep 2015 Kunne måske lægge en dæmper på hendes skæren tænder samtidigt,

  • #10   7. sep 2015 Nu virker du ikke så forandringsvillig i forhold til at skifte foder hvilket er vejen frem hvis du vil prutterne til livs.
    Kender flere som har haft meget glæde af at gå over til Essentials, fiske varianten og så skal du stoppe med at give tyggeruller(okse hud) hvis du gør det og i stedet give naturlig tørret tygge ting. Derudover skal hunden ikke have brød og alt muligt andet hvis den får det.

    Hvis ik du er villig til at lave den ændring, må du leve med prutterne.


  • #13   7. sep 2015 Prøv evt at skifte foder smiley

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #16   7. sep 2015 Den test der blev lavet, tog bare ikke højde for hvad indholdet ellers gjorde ifht. hundens sundhed - for jo, hunden kan klare sig på discountfoderet og være dækket ind på det den skal, med jeg kan også æde junkfood eller andet knap så godt mad, og være dækket ind og 'klare' mig - men godt og optimalt er det ikke smiley

    Så mængden af affald fra hunden - både i gas- og fast form - kan minimeres, ved at indholdet af affald i foderet, minimeres.

    Men, der ud over så fiser vi vel alle sammen - jeg har en hanhund som uanset hvad han får, til tider slår så stor en fis, at vi alle forlader rummet - nogle gange tror jeg han nyder det, "Ah, sofaen alene i fred og ro" smiley


  • #17   7. sep 2015 Hos os kæmper bull mastiffen, rottweileren, sønnen og jeg om hvem det kan lugte værst og konen forlader stuen.

  • #19   7. sep 2015 Ja foderet har ret meget at sige. Det blev jeg da i den grad mindet om for et par uger siden. Jeg skulle på weekendtur og manden skulle passe Charlie som normalt bliver råfodret. Manden er ikke SÅ vild med det der rå kød, så for at gøre det nemt så skulle han bare give Charlie noget kattevådfoder lørdag aften og søndag morgen. Og FØJ for den da hvor hans afføring STANK da jeg kom hjem søndag eftermiddag og luftede ham smiley Det gør det ALDRIG på det rå.

  • #20   7. sep 2015 Nu er kattevådfoder næppe det mest optimale at foder sin hund med, jeg kender flere som primært råfoder som bruger et godt kvalitetstørfoder(f.eks Zewi Peak, essentials mv), hvis de skal på weekendtur, ferie eller lignede uden problemer.

  • #21   7. sep 2015 Det absolut mest effektive, hvis det gælder om at få hunden til at prutte MEST muligt, er griseører! Bruger I sådan nogle som snacks til hunden?

  • #22   7. sep 2015 About.....da jeg kun er på weekendtur hver andet år så kan det vel næppe gå ind under "at fodre sin hund med" smiley

  • #23   7. sep 2015 Næ,men to dage på virkelig dårligt/uegnet foder kan da sagtens slå en mave i stykker.

  • #24   7. sep 2015 Ikke to dage nej. En aften og en morgen. Det giver sammenlagt en dag. Maven bliver ikke slået "i stykker" af sådan en smule. Afføringen ændrer sig bare en smule. Naturligvis. Det ville det jo også gøre hvis det var mennesker smiley


  • #25   7. sep 2015 Slået i stykker, lind mave, pludselig ildelugtende afføring mv. hører vist under samme kategori i denne her henseende, hvis ikke man skal begynde på navlepilleri.
    Under alle omstændigheder, så er det sagen uvedkommende i forhold i trådens emne.


  • #26   7. sep 2015 Jeg fodre med wolfsblut og her lugter fisen ikke smiley

    Men vil også lige tilføje at hans fiser egentlig aldrig har lugtet, ved mindre han lige har fået lidt kebabkød.


  • #27   7. sep 2015 About....nej det gør det ikke. Men pil du bare smiley

  • #28   7. sep 2015 10 kg for kr 75,-
    Folk kommer og spørger hvilket foder vores hunde får, for de er så flotte i pelsen, og det foder har de altid fået.
    Vi er heldigvis ikke snobber her, så vores hunde får det de kan lide og det som holder dem pæne, ikke noget dyrt snobbe foder.
    Jeg har arbejdet på Arovit Peffood fabrikken, så jeg ved udmærket hvordan hundemad laves, ikke noget hokus pokus.
    Vi har prøvet forskellige typer men er nu tilbage på Alldogs igen, de sælger det også ude i en af dyrehandlerne til det dobbelte, og de roser det meget smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #29   7. sep 2015 Er det et nyt "fænomen"? Gustav fiser uhyggeligt meget lige for tiden. Forklaringen er simpel: han elsker simpelthen at guffe nedfaldsfrugt smiley

  • #30   7. sep 2015 Dem har vi mange af, ingen gider dog at æde dem.

  • #32   7. sep 2015 Hvis man kalder sig snob, så er man vel snob?

  • #33   7. sep 2015 Skift foder. Hvis ikke du vil skifte foder, må du jo leve med bivirkningen.

  • #35   7. sep 2015 Foderet har meget at sige og jeg er 100 på at skifter du til ordentligt foder så forsvinder dit problem også.

  • #36   7. sep 2015 Men det at de er blevet ældre hunde spiller vel også en rolle?

  • #37   7. sep 2015 Det kan det gøre. Men giver jeg mine hunde billigt foder så skider de sig halvt ihjel grundet alle fyldstofferne i foderet og de fiser også.

  • #40   7. sep 2015 Alder har INTET at sige, har en hund på 10,5 år hund prutter hverken mere eller mindre end tidligere har gjort, hvilket vil sige 2-4 gange om året.

    Du har TYDELIGVIS IKKE sat dig i ind fodring af hunde og deres fordøjelsessystem, siden du har den holdning du har og du mener at dine hunde fungere fint på foderet bare fordi de har en pæn pels, der er altså flere faktorer som spiller ind.

    Men fortsæt endelig med det foder og lev så med at din hund har ildelugtende prutter.

    Ligesom Isabelle kan jeg undre mig over hvad du forventede af svar....


  • #42   7. sep 2015 Det jeg mente med at alderen kunne spille ind, der mener jeg at hundene jo blive ældre, får flere skavanker og sådan. MEN derfor mener jeg stadig at løsningen er at skifte foder.

Kommentér på:
Hunden fiser og det lugter forfærdeligt?

Annonce