Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Colliehvalpe/kennel
  • #1   11. sep 2015 Kommer an på om i søger collier af aktive linjer? Vil i bruge den til agility/lydighed og lignende eller mest udstilling? smiley Ja eller ingen af delene

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #3   11. sep 2015 Aktive linjer = lapinette.dk ved Nette Stormlund

• #4   12. sep 2015 Det skal være en familiehund, vi bor på en større ejendom og arbejder hjemme begge 2. Vi er vant til at hunden er meget med ude og i de forskellige gøremål. Vi skal ikke udstille eller gå til agility.

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #6   12. sep 2015 Lige mine ord Trine smiley

• #7   12. sep 2015 Jeg kender ingen der har hvalpe pt, men jeg vil gerne anbefale dig Kiva's Eden Kennel. De laver fantastiske collier smiley

Men ellers er der kenneler her:
    http://collie.dk/DK/Hvalpe%20(x9x)%20Opdr%C3%A6t/Opdr%C3%A6tterlisten.aspx

• #8   12. sep 2015 Der er i år lavet ekstremt få colliehvalpe, så det kan være svært at finde kenneler med hvalpe.
    I skal tænke over, hvilken collie I ønsker jer - både hvad type og udseende angår.
    God idé at kigge på collieklubbens opdrætter liste som der er linket til ellers hjælper jeg gerne, jeg er selv lille opdrætter men har ingen hvalpeplaner overhovedet, men kender mange af de andre.

• #9   12. sep 2015 Min næste Collie kommer helt sikkert ikke fra Danmark. smiley

• #11   12. sep 2015 Det er der mange grunde til. En af de væsentlige er, at DK ikke har det, jeg søger. smiley

• #13   12. sep 2015 1. Jeg vil have en med et ordenlig sind.
    2. Jeg lytter aldrig mere til råd fra opdrættere herinde.
    3. Jeg søger en Blue merle, og dem er der generelt ikke mange af.
    4. Det skal være en korthåret.
    5. Jeg vil ikke have fra en storkennel, da jeg ikke ønsker, at min hund har gået i bur.
    6. Aldrig mere end hund der kommer ude fra bøh-landet af.
    7. Aldrig mere en unghund.
    8. Køber kun hund hvor jeg kan få lov til at se begge forældre.
    9. Er fremafrettet meget kritisk med at stole på opdrættere.
    10. Jeg synes generelt standarden i DK er for dårlig.

• #16   12. sep 2015 Lis, en gang har jeg lyttet til råd herinde og aldrig mere.

Næh min næste hund bliver tysk. Og jo, jeg skal nok finde en, om så det tager tid. smiley

• #18   12. sep 2015 Jeg går op i at finde det rette kuld i Tyskland. Længere er den egentlig ikke.

Du kan jo starte med at kigge på, hvor mange opdrættere, der opdrætter korthårede collier i DK. Og hvor mange der ikke bor på bøhlandet og har hunde i bure. Så er der en tydelig tendens.

• #19   12. sep 2015 Jeg kender to super gode collieopdrættere af de korthårede her i DK, deres hunde har det super godt og går IKKE i bure, tvært imod bliver de brugt til mange ting - og har gode temperamenter. Men der bliver ikke lavet mange korthårede i DK, så måske kan du blive tvunget til udlandet Susanne.
    Men jeg synes godt nok det er at nedgøre opdrætterne af de korthårede her hjemme, det synes jeg slet ikke er fair.

• #20   12. sep 2015 Kennelmor, som ikke bor på bøhlandet eller har hunde i bure? Jeg kender i hvert fald en opdrætter af korthårede, som jeg aldrig kommer til at sætte mine ben hos.

• #22   12. sep 2015 Lis, jeg har ikke tænkt mig at lave en større diskussion ud af det. Sådan er mine krav, og dem laver jeg ikke bare lige om på. Og det har jeg mange grunde til. smiley

• #23   12. sep 2015 De to opdrættere af korthårede jeg kender, de har ikke hunde i bure - så jeg synes ikke det er fair at skrive som du gør og nærmest hænge de opdrættere ud her i tråden. Der er så få opdrættere af korthårede collier, at man hurtig kan finde ud af, hvem de er.

Jeg synes der skrives meget vrøvl her i tråden må jeg sige - ikke kun om de korthårede.

Til Lotte vil jeg igen sige, at I skal finde ud af, hvilken type af collie I ønsker jer, og når I har et indtryk af det, kan I finde forskellige kenneler på collieklubbens opdrætterliste. Der er også gode collieopdrættere, der ikke står på den liste, men jeg synes I skal vælge at købe collie af en DKK opdrætter og jeg hjælper gerne med at foreslå forskellige, som jeg ved laver gode collier.^
    Som skrevet bliver der ikke længere lavet særlig mange colliehvalpe her i DK lige for øjeblikket, så det kan være, at I skal væbne jer lidt med tålmodighed, hvis den skal være her fra landet.

• #24   12. sep 2015 Jeg hænger ingen ud. Jeg siger kun, at den ene kunne jeg aldrig drømme om at sætte mine ben hos. Og det har jeg mine grunde til !!!

Og den anden har ikke den farve, jeg efterlyser. smiley

• #25   12. sep 2015 Nej og den ene er ikke en af de to jeg kender!

• #26   12. sep 2015 Det var jo vel nok heldigt. smiley

• #27   12. sep 2015 Lotte - kennelmor har hjulpet mig rigtig meget i min søgen efter en opdrætter, og det har jeg haft stor glæde af, det et svært selv at navigere rundt i de forskellige, når man ikke ved så meget om racen endnu smiley
    Så hende kan du roligt spørge om hjælp.

• #29   12. sep 2015 Jeg kan alligevel ikke deltage i alt det der hvalpe-træfsting, så det er uden betydning for mig. Vi har familie i Tyskland, og jeg kunne tysk, før jeg gik i skole, så det er ikke af nogen betydning for mig.

Vi henter også katte i Tyskland. smiley

Som sagt er der uanset hvad ikke mulighed for at hente hvalp i DK. smiley

Kommentér på:
Colliehvalpe/kennel

Annonce