605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Mila_ H
Mila_ H
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 137

Chihuahua - tyrenakke? Chihuahua - tyrenakke?

Hej

Jeg har efter lange overvejelser besluttet at købe en chihuahua, når den rette dukker op.
Har haft hund hele livet, så jeg ved, hvad jeg går ind til.
Er faldet for racen, men ved endnu ikke, om jeg skal vælge en langhåret eller korthåret.
Jeg har været inde og se en masse billeder af chihuahuaér, og jeg synes, at de korthårede nogle gange kan virke meget firskårne i det med en ordentlig tyrenakke (overdrivelse fremmer forståelsen...) i forhold til deres størrelse. Dette er ikke så tydeligt hos de korthårede. Er det kun hanhunde, der har det, eller hvad?

Er der nogle, der har billeder af voksne chihuahua´er sammen med / ved siden af mennesker, så jeg kan se størrelsesforholdet? Har selvfølgelig læst mig frem til det, men vil gerne se, hvor store/små de egentlig virker.

På forhånd tusinde tak..
Mvh Mila J

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua - tyrenakke?
  • #1   29. sep 2006 øhh tyrenakke? en chihuahua er på størrelse med en liter letmælk?SS

• #2   29. sep 2006 jeg ved godt hvad du mener, har set nogle der var "tyknakket" syntes ik det er så pænt. syntes ikke min egen har det :o) hvis du søger på chihuahua her inde så dukker der nok nogen billeder op hvor du kan se størrelsen bedre :o)

• #3   30. sep 2006 hvodn ser en langhåret ud??? tror aldrig jeg har set en...

• #4   30. sep 2006 Anna bare kig på nogen af vores, vi har 3 langhårede og 1 korthåret

• #5   30. sep 2006 Men ja jeg er nok mest til de langhåret, synes heller ikke de fælder ligeså meget som de korthåret... Men måske det bare er min der gør det :o)

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#6   30. sep 2006 Chihuahua-love..
    Har været inde og se din, og nej, jeg synes heller ikke, den har det. Men det er jo ikke til at vide, når man køber en lille hvalp, om den får det eller ej.
    Synes heller ikke, det er så pænt, nemlig

• #7   30. sep 2006 tror du tænker på en lidt anden race.. en chihuahua er ikke meget større end en menneske sko.. *GGG* og tyrenakke tror jeg sgu ikke de har.... *LOL*

men tror det er godt du skal lærer noget mere om racen, og kig på bibiloteket, de har masser af læsestof..

held og lykke..

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#8   30. sep 2006 Nej. Det er godtnok en chihuahua.. Og selvfølgelig har de ikke tyrenakker.. MEn jeg synes, at nogle af dem har en ret tyk og kraftig nakke i forhold til deres størrelse.. Det er det, jeg mener..

• #9   30. sep 2006 oki, nu tror jeg jeg har fået syn for sagen SS de langhårede ser nu cute ud...

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#10   30. sep 2006 Og så lige for god ordens skyld.. Det vigtigste for mig er selvfølgelig ikke udseendet, men at det er en hund, hvis personlighed passer til mig.. Men derfor synes jeg godt, at jeg, inden jeg går igang med at lede efter hunden, der passer til mig, også gør mig nogle overvejelser over hvordan den skal se ud.. AT jeg meget vel kan ændre mening, hvis jeg møder en hund, som er sød og rolig, er ikke udelukket..

• #11   30. sep 2006 (link fjernet)
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Chihuahua.pdf

Du kan læse race standarten her , og på billedet er der en hund , der gir et godt indtryk af hvordan en chihuahua skal se ud smiley
    Det med tyre nakke kan jeg godt følge dig i , jeg har bemærket at det ofte er på nakken, at fedtet sætter sig , hvis Nemo , får lidt for mange god bidder , tror det er derfor ,de ofte kan virke ,lidt bredere der smiley

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#12   30. sep 2006 Bare kom med alt det, I ved... Er taknemmelig:-)
    Som jeg har forstået det, er det altså mest udtalt ved hanhunde (og skal være det), og hvis hunden får lidt for mange godbidder, bliver nakken endnu tykkere....

Er det sådan, det hænger sammen?

Og lige endnu en ting: Er det rigtigt, at chihuahua´er er svære at gøre renlige?

• #13   30. sep 2006 Mila - Nej , det er ikke svært , og de kan holde sig lige så længe som andre racer smiley

• Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

#14   30. sep 2006 Det lyder godt, Tove. Ellers gik det nu nok alligevel... SÅ måtte jeg bare vænne mig til at have gulvspanden fremme.
    Har lille rækkehus med egen lukket have, så den vil også kunne blive lukket ud hurtigt.

Kan man se på en hvalp, om den vil få "tyk" nakke eller ej?
    Håber ikke, I synes, jeg er for forfængelig mht hundens udseende. Men jeg synes lige så godt, at jeg kan forøsge at finde en, der vil falde helt i min smag.
    Viser det sig så, at jeg skulle have taget fejl, når hunden blev voksen, ville det garanteret være jordens smukkeste "tyrenakke":-)

Kommentér på:
Chihuahua - tyrenakke?

Annonce