Dværgpudlen? Erfaringer modtages Dværgpudlen? Erfaringer modtages
Hejsa glade hundefolk
Jeg er så småt begyndt at kigge mig om, efter min kommende hunderace og efter besøg hos både bichon frise og toy/dværg puddel og en MASSE søgning på nettet af div. racer er jeg ret overbevist om, at en puddel vil passe godt med min livsstil, MEN jeg kunne godt tænke mig, at hører fra alle jer, der har pudler og/eller har erfaring med pudler
Hvordan er deres "pels" at holde(filtre det nemt) ?
Hvad synes i bedst beskriver en puddel?
Og tilsidst kender i nogen opdrætter af dværgpuddel der tjekker avlshundene for:
PRA=optigentest, øjenlysning og undersøger for patella luxation
Jeg glæder mig til at hører jeres erfaringer med pudlen måske mest dværgpudlen
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Jeg har min egen første puddel, Baby.
Han er en dværgpuddel på 2 år.
Jeg valgte pudlen, fordi det er en klog, nem og smuk hund!
Da jeg fik Baby, ville jeg rigtig gerne udstille, men det kan desværre ikke lade sig gøre.
Med pudlen er der en ting, man skal tage højde for.. Der er ofte meget lyd på! Det kan trænes, men selvom Baby er 2 år nu, så arbejder vi stadig.
Pudlen er god til at tilpasse sine omgivelser og mennesker. Baby kan sagtens gå en hel dag, uden at lave alt for meget, bare han kan komme i haven. Men hvis jeg beslutter, at vi skal gå en heldagstur, så er han også med på den.
Som du nok ved, kræver pudlen lidt mere mental stimulering, end nogen af de andre selskabsracer.
Baby elsker at lave noget! Vi går til Rally, og det giver ham bare så meget
Jeg har også en del spil til ham, og altiverings legetøj.
Jeg elsker selv pelsplejen, og det kræver en puddel jo. Den kan klippes kort, men jeg syntes personligt ikke det er særligt pænt
Pudlen er en alround hund, til en hvis grænse selvfølgelig.
Der går ikke en dag, hvor Baby ikke laver åndssvage ting! Han er så sjov og har så meget personlighed
Så hvis man har overskuddet, vil jeg klart anbefale pudlen...!
mar 2008
mar 2008
Kennel sifix er meget ny, men laver nogle skønne pudler!
Jeg vil dog fraråde hestebakkens, da jeg ikke syntes deres pudler har det temperament jeg ønsker.
Min egen er fra kennel floxie sunset, men de holder pause med pudlerne desværre
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 233
Hvor ser han dejlig ud
Jeg søger en hund som vil elske trickstræning, agility og lange gåture. En af de ting jeg finder dejligt ved pudlen, er også at den er meget energisk og lærevillig
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 947
mar 2008
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 233
Dværgpudlen? Erfaringer modtages