{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Lopper - spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Vi er blevet invaderet af lopper smiley
Behandlede ellers første gang jeg bemærkede men det er langt fra blevet bedre.

Jeg har nu prøvet at spray mine omgivelser og hyppig sengetøjsskiftning og nedvaskning af alt der kunne vaskes af samt har dyner og hovedpuder og tæpper osv.

De har på 1måned for 1½ frontline combovet (ved godt frontline ikke er det bedste :()

Jeg har så idag været ude og købe en omgang byantic (staves?) Og Capstar til oral.

Ville i give hundene en pipette med det samme eller lige afvente. Det er trodsalt i alt 3 pipetter de har fået til deling inden for en måned?

Ville i starte ud med Capstar med det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper - spørgsmål
  • #1   2. okt 2015 Jeg ville anbefale dig NEXGARD piller. Det får Marco, og har aldrig set synet af en lop eller flåt på ham siden....

    Men godt at du tænker over miljøet også, fordi at lopper kan gemme sig i tæpper osv. Så god ide at gøre noget der!


  • #2   2. okt 2015 Tak! Kan jeg tillade mig at bruge båede bayvantic og capstar nu, selvom det er hvad 1-2 uger siden jeg gav frontline?

  • #3   2. okt 2015 Det tror jeg du skal høre en dyrlæge om. Tænker at det er meget at give på kort tid.

  • #4   2. okt 2015 Kan man ringe idag, eller ville du vente til imorgen? smiley

  • #5   2. okt 2015 spray omgivelserne , frys alt hvad der ikke kan vaskes på 60 grader eller derover,
    Husk at støvsuge grundigt alle de der møgdyr gemmer sig godt i revner og sprækker , husk at smide posen ud bagefter.

    Smid hundene i bad i en god loppeshampo, så er de værste væk

    Ville nok lige give dyrlægen et kald og høre hvad han siger omkring mere loppekur.

    Dyrlægen har nok lukket for idag men prøv i morgen i åbningstiden


  • #6   2. okt 2015 Intet problem at give capstar nu - men Bayvantic ville jeg lige vente lidt med.

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #7   2. okt 2015 Nu skal man jo også huske, at pipetterne gør at loppen altså skal på hunden først, for at få giften og dø - så det er jo ikke unormalt at se levende lopper endnu.

    Ville hverken bade eller give en hel masse pipetter på én gang, - bad giver problemer ifht pipetternes virkning, og ville sørge for en pipette én gang pr mdr indtil problemet er væk.
    - Capstar er udmærket og tager det 'her og nu', hvilket man jo f.eks. kan gøre den dag man tager ALT en gang til, i huset.

    Ellers ville jeg blive ved med behandling, der skal jo ikke én behandling til én dag og så er skidtet væk, det tager noget tid og tålmodighed smiley

    Selv er jeg ret glad for Frontline Plus, den har været ret effektiv. Har ikke haft lopper længe, men ved jeg vi skal i en 'risikozone' så får hundene en.


  • #8   2. okt 2015 Godt du er gået fra Frontline. Selv dyrlægerne fraråder det nu.

    Jeg ville give Capstar med det samme men først give pipette eller andet efter aftale med dyrlægen pga. det er så kort tid siden de sidst har fået og jeg ikke kender interaktionen mellem de forskellige midler.

    Jeg ville ikke begynde med badning etc.

    Hvis du har kat så husk at Bayvantic er meget meget giftigt for katte så de skal helst ikke i nærheden af det overhovedet.


  • #9   3. okt 2015 Tak alle sammen, de fik en capstar, også venter jeg med bayvantic indtil jeg har talt med dyrlægen om forsat forløb smiley

    Jeg ved godt det er giftigt, så misser vil blive lukket ud et lille døgns tid indtil den væreste fare er ovre.


Kommentér på:
Lopper - spørgsmål

Annonce