{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Hjerteorm Advocate virkede ikke {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, behandling med Advocate i 3 mdr (1 dosis pr. måned) virkede ikke og min hund har stadig mange larver i prøverne.

Nu skal vi så prøve en pille pr. uge i 4 uger.

Hun har haft hjerteorm i minimum 4 mdr., men frygter det er endnu længere, da der dengang også var mange larver i prøverne.

Hun blev testet 6 mdr. inden (hun testes hver 6. mdr) og frygter, at den var falsk negativ den gang, siden hun havde så meget denne gang.

Hvorfor virkede Advocate ikke - har andre her inde stået i samme situation?? Jeg anvendte produktet korrekt.

Hvor længe kan en hund have hjerteorm før det har fatale følger?

Jeg er simpelthen så ked af det og bekymret. Hun har ikke haft symptomer udover at hun er begyndt at virke sløv her nu efter behandlingen er færdig. Jeg er så bange og ved ikke hvad jeg skal gøre. Dyrlægen var meget forundret over, at dråberne ikke har virket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjerteorm Advocate virkede ikke
  • #2   29. okt 2015 Ulla - er det virkelig rigtigt? Jeg anede ikke, at det ikke var den rigtige fremgangsmåde. Spurgte dem endda også, om der ikke var andre midler, men de sagde, at Advocate var det eneste. Nu har vi fået recept på nogle piller, som man ikke kunne give før nu, fordi de var taget ud af markedet i en periode, sagde dyrlægen. Er det virkelig rigtigt??

  • #4   29. okt 2015 Vi brugte først Milbemax (piller), det fjernede ikke ormene. Så brugte vi Advocate og dét hjalp.

    Jeg kender en, som også har brugt Advocate, uden held, men skiftede til Milbemax og så forsvandt de.

    Så måske det er forskelligt fra hund til hund?


  • #5   29. okt 2015 OK. Ja, jeg vil få hende scannet efter endt behandling, selvom det er konstateret, at ormene er væk. Hun skal ihvertfald testes med blodprøve fremfor afføringsprøve når behandlingen er slut om 4 uger.

    Derefter en scanning.

    Når man bruger Advocate som forebyggende, skal de så drybbes en gang om måneden hele livet?


  • #7   29. okt 2015 OK. Mon Panacur er det middel som blev taget ud og kom tilbage?

  • #10   29. okt 2015 Birgitta - jeg kan først hente pillerne imorgen fordi de ikke havde dem før imorgen, så har ingen ide om hvad de hedder endnu, desværre. smiley

    Dyrlægen laver selv prøverne. Jeg ved ikke, om de var spillevende, men hun sagde, vi skulle prøve noget andet, fordi Advocate ikke har virket.

    Så jeg skal give hende både Advocate (for evigt?) og også de der piller?


  • #11   29. okt 2015 Har du overvejet, om du går tur/bor et sted, hvor der er meget hjerteorm i omløb, og hunden derfor bliver kontinuerligt smittet på trods af behandlingen?

    Jeg går fx morgentur et sted hvor det vrimler med snegle, hundelorte og løse hunde, så jeg tjekker for hjerteorm hver halve år. Prøvet har dog været negativ hver gang, men min er heller ikke interesseret i hverken snegle eller andre hundes lort, hun går udenom det, heldigvis smiley Kender flere, der går tur dernede, som har hunde, der har fået hjerteorm..


  • #14   29. okt 2015 Birgitta - tak, jeg beder om ny recept på Advocate. Og giver så samtidig de andre piller. Så håber jeg, at der ikke er flere larver om 3 mdr.

  • #16   29. okt 2015 Birgitta okay. Ringer til dyrlægen imorgen...

  • #17   29. okt 2015 Det her er for mærkeligt... Fordi at hun også havde spist noget råt torsk uden det var frosset, fik jeg Milbamex piller, hvor jeg skulle give hende 1 pille også efter 4 uger 1 pille igen. Men det var samtidig med Advocate... Nu forstår jeg slet ikke hvorfor at jeg ikke fik bare pillerne, og hver uge?

  • #19   29. okt 2015 Nu ved jeg ikke om det er relevant, men da jeg i sin tid så Animal Planet hvor de reddede hunde fra skrækkelige forhold, så var der noget med at var infestationen med hjerteorm for stor, så måtte man ikke give en for skrap kur, for slog man alle ormene ihjel på en gang ville de blokere for hjertet.

  • #20   29. okt 2015 Det var bare en tanke, har som sagt ingen erfaring med sygdommen personligt.

  • #22   30. okt 2015 Jeg har hentet pillerne og de hedder interceptor - nogen der kender dem?

  • #24   30. okt 2015 Da min havde næseorm, skulle hun behandles med det samme, som man behandler hjerteorm med, og hun fik først udskrevet interceptor, men fordi apoteket ikke havde det, fik hun milbemax, så jeg tror ikke, interceptor er nyt.. Men det skulle være bedre end milbemax, sagde min dyrlæge..

  • #26   30. okt 2015 Okay. Men Advocate virkede jo ikke? Dyrlægen sagde man kunne bruge pillerne en gang om måneden som forebyggende. Passer det? En blodprøve i dag har vist at det er lungeorm og ikke hjerteorm (da blodprøven viste negativ på hjerteorm). Er der forskel mellem de to orme udover placeringen?

  • #28   1. nov 2015 Palle - jeg HAR talt med to dyrlæger, men jeg vil gerne høre andres erfaringer, da dyrlæger ikke altid er særligt kvikke. Hun er i ny behandling nu, men jeg synes at andres erfaringer kan være med til at hjælpe mig i forhold til hvilken dyrlæge jeg kan stole mest på.

Kommentér på:
Hjerteorm Advocate virkede ikke

Annonce