{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

KD
KD
Tilmeldt:
18. aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.553

Unghund æder tapet {{forumTopicSubject}}

Hunden (dansk spids) er 6 mdr. og er svært glad for at hive tapetet af væggen, og også gerne starter på at væggen skal hives ned (graver ind i væggen).

Det sker kun når hunden er alene hjemme. Vi snakker ikke om et vildt frådende uhyre der har aftapeseret hele lejligheden, men en beskeden lille bid af væggen.

Hunden er langsomt vænnet til at være alene, og lader ikke til på nogen måde at være ked af at være alene. Det virker mere som om hunden finder det som en sjov beskæftigelse når nu menneskene ikke er hjemme.

Det er umuligt at afskærme ungdyret fra det, da det ikke kun er et sted, men hist og pist, hvor der nu lige ser ud til at være bedst at bide smiley

Da det kun er når hunden er alene tvivler jeg på at det er fordi tænderne klør. Det er ikke hver dag at tapet står på menuen, men kun nogle gange.

Nogen der har forslag til hvad vi kan gøre i denne situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund æder tapet
  • #2   6. nov 2015 Det virker ikke sådan Pia.. Især også fordi flertallet af dagene har hunden ikke lavet nogen form for selv-aktivering.

    Der er mulighed for at tage reklamer, legetøj eller andet, men af en eller anden grund har tapet førsteprioritet.


  • #3   6. nov 2015 Mon ikke I skal skrue op for den mental stimulering, inden I forlader den? Det lyder mere som kedsomhed end som angst.

  • #4   6. nov 2015 Julie

    Jeg tror også på kedsomhed, og det kan godt være. Jeg har tænkt tanken egentlig smiley


  • #5   6. nov 2015 Nu skal jeg ikke gøre mig klog på jeres hund, især ikke hvis du selv tænker at den er understimuleret, men min erfaring er at mange hunde har ret svært ved at finde ro og slappe af (især unghunde) Oplever selv at min unghund bliver mere urolig hvis der har været meget aktivitet og skal så nogle gange hjælpes lidt.

    Mange tænker ikke over hvor vigtigt det er at træne ro og at der ikke sker en skid, og når de så skal være selv, så reagere de med at finde på aktivitet.
    Håber det er til at forstå. Held og lykke med lømlen.


  • #6   6. nov 2015 Maya

    Jeg er helt med på hvad du mener smiley Har selv en toller.. Så det der med ro det er en ting jeg er blevet ret obs på smiley


  • #8   6. nov 2015 Rotterne

    Du kunne godt have fat i noget der.. Jeg har i hvert fald også tænkt at hvis hun var ked havde hun raseret langt mere..

    Spørgsmålet er om det sker lige efter hun er blevet forladt eller om der er lige inden der kommer nogen hjem. Tænker at en kong ikke holder en hel dag?


  • #10   6. nov 2015 "den blå"? smiley En blå kong eller?

    Hvad fylder du i dem?


  • #12   6. nov 2015 Tusind tak for tippet rotterne! smiley

  • #15   6. nov 2015 Flere af mine whipper har gnasket tapet som unghunde og jeg tror simpelthen det er fordi, de syntes, at de lugtede/smagte godt, det har nemlig oftest været, mens vi var hjemme smiley

    En del tapetklister er stivelsesbaseret (majsstivelse) så kunne forestille mig, at de fandt lugten spændende.

    Ghini gnaskede i en gipsplade væg, når hun lå i sin kurv, hun har altid haft et eller andet med lyde og med hende tror jeg det var fordi hun kunne frembringe sjove lyde, hun åbnede og lukkede også mine sandaler med velcro, ødelagde ikke men var tiltrukket af lyden.

    Har ingen løsning, men hvis hunden ellers er tryg ved at være alene, tror jeg ikke man skal male fanden på væggen, det kan blot skyldes en unghunds almindelige trang til at undersøge omgivelserne og så går det over ret hurtigt, for så spændende er tapetklister åbenbart heller ikke smiley


  • #18   6. nov 2015 Kirsten H

    Der er heller ingen panik smiley Men hvis det kan stoppes nu her, så er det lidt sjovere inden flere huller i væggen smiley Og hende her har faktisk også et eller andet med lyde, så måske er det også derfor smiley


  • #19   6. nov 2015 Tusind tak Rotterne smiley

  • #21   6. nov 2015 Ja, er allerede medlem

  • #23   6. nov 2015 Tak smiley Jeg siger tippet videre. Udyret er heldigvis ikke mit høhø smiley Ej hun er sgu en sød ungvapse!

Kommentér på:
Unghund æder tapet

Annonce