{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Lua
Lua
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Hund nummer to, igen igen {{forumTopicSubject}}

Jeg drømmer rigtig meget om at få hund nummer to når det passer med min JRT's alder og at jeg bor et sted, hvor det er tilladt selvfølgelig.

Jeg regner med at være færdig på universitetet om 2½ år ca. og håber derefter at købe en andelsbolig.

Før min JRT havde jeg en samojedhund, som jeg elskede overalt på jorden. Jeg var desværre nødt til at sælge hende, fordi jeg blev alvorligt syg. Nu er spørgsmålet så om jeg "tør" at få en samojedhund som nummer to hund? Tør jeg prøve igen med denne race? Vil den kunne fungere med en JRT?

Jeg er bange for om det bliver en for stor mundfuld for mig med en samojedhund? Men samtidig, så har jeg lært så utroligt meget om hunde siden den gang (hun var min første hund), og min JRT er perfekt. Jeg er bare lidt bange for, om det er at gå tilbage til en "fuser"?

Har I nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nummer to, igen igen
  • #1   9. nov 2015 Jeg tror såmænd sagtens at en samojede vil kunne trives sammen med en JRT. Hvorfor er du bange for, at det bliver for stor en mundfuld? Hvis du har haft racen før, så ved du jo, hvad det indebærer?

• #2   9. nov 2015 Tak for svar, Karina.

Jeg tror også, at de ville kunne fungere sammen.

Jeg er nervøs, fordi jeg havde det så dårligt da jeg havde samojedhunden. Så selve situationen var ikke optimal, derfor er jeg nok lidt farvet af hvordan hun var og sådan den gang.

• #3   9. nov 2015 Hvis du på forhånd er bekymret fordi der er dårlige følelser og oplevelser bundet op på racen - ganske enkelt fordi timingen var forkert for dig - så kan jeg godt forstå, at det kræver ekstra overvejelser. Jeg tror bare, jeg ville se tiden an. Hvis du stadig er i tvivl, når tiden er ved at være der, så begynd at kigge på andre racer. Så tror jeg hurtigt, at din mavefornemmelse vil vise dig, hvad der er rigtigt for dig.

• #4   9. nov 2015 Ja, det er nok rigtigt - der er også stadig en del år til. Så håber jeg, at jeg "er kommet mig" til den tid og kan vælge rigtigt.

Jeg elsker slædehunde, og det har altid været min drøm at have sådan en og selvom jeg elsker min JRT mere end noget andet her i livet, så kunne jeg nu godt tænke mig at prøve med en slædehund igen (og en lidt større hund).

• #5   9. nov 2015 Det forstår jeg godt. Selvom jeg har elsket alle mine hunde - så har slædehundene også en helt særlig plads i mit hjerte smiley

• #6   9. nov 2015 Ja, de er bare fantastiske. Når man først har haft en slædehund, så syntes jeg, at der mangler noget, hvis man ikke har en.

Kommentér på:
Hund nummer to, igen igen

Annonce