1.213 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Vanessa A
Vanessa A
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Sprunget sene Sprunget sene

Min hund Nala på 13 mdr. har sprunget en sene i albuen og skal holde sig i ro i mindst 14 dage.
Vi er nu på 9. dag og hun har det meget bedre. Hun vil gerne løbe rundt og lege og hun er fuldstændig hyper. Vi har prøvet at lade hende løbe lidt i haven men bagefter halter hun meget og har ondt.
Er der nogle der ved hvordan man kan kører hende træt uden hun belaster benet?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sprunget sene
  • #1   9. nov 2015 Hvis I skal holde hende i ro i mindst 14 dage, så skal I jo ikke lade hende rende og lege på dag 9. Så er det jo klart at hun får ondt.
    Ting hvor hun skal bruge hovedet er godt.

• #2   9. nov 2015 Aktivitetslegetøj fra blandt andet Nina Ottoson

• Vanessa A
    Vanessa A Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #3   9. nov 2015 Ved godt det ikke er smart men det er godt nok også synd for hende.
    Hun er fyldt med energi og kan slet ikke styre sig.
    Hund smadrer også AlTING.

• #4   9. nov 2015 Det forstår jeg godt. Men I gør altså bedst i at følge dyrlægens anvisning.

• #6   9. nov 2015 Min har lige gjort det 30 dage og hun har være i en 1,5 meter snor eller så har hun haft meget lidt at bevæge sig på..

Fik også ros over mit hårde arbejde og har en rask hund i dag..

• #7   9. nov 2015 Jeg ville edderhylme også tage det med ro alvorligt, når der er tale om en seneskade! Hunden ville udelukkende blive luftet i snor, og hvis den tossede rundt indendørs kom den i bur - kan godt være at den bliver møgfrustreret af at være "fikseret" i 14 dage, men det er så det.. Forestil dig hvor ofte du skal holde den i ro, hvis den får kroniske gener i den albue, fordi den ikke var i ro i 14 dage.

Alternativt må du prøve at aktivere dens næse og hjerne bedst muligt.. smiley Når den er klar til at komme i gang igen, kan det måske være at svømning er en god opstart?

• #10   10. nov 2015 14 dage er ikke længe! Tro mig

Vi holdet vores hund i ro i over 10 uger.. Dvs fuldstændig i RO. Kun udenfor for at tisse i snor. Ellers var hun inde og blev mental aktiveret.

• #11   10. nov 2015 Aktivitetsspil, søg efter godbidder, måske lidt spor i roligt tempo er god aktivitet til en hund der skal holdes i ro.
    Tag det med ro i forbindelse med seneskader MEGET alvorligt og 14 mindst 14 dage betyder ikke at på dag 15 så er alt tilbage til normalen. Holdes hunden ikke i ro heler senen ganske enkelt ikke op og det kan ende med at blive en kronisk skade og en aflivning. Sener har ikke decideret blodtilførsel så de er SVÆRE at få til at hele! En af mine gode venner har en Rottweiler, der kom tilskade med en dyb bøjesene i et forben: Det tog 5 mdr før hunden var haltfri og dyrlægen gav grønt lys for fritløb, leg og træning. Den gik i snor i 5 mdr og blev aktiveret med mentale opgaver. Det var selvfølgelig hårdt men tilgengæld har han nu en helt rask hund, der kan holde til at blive brugt uden at blive halt.

Kommentér på:
Sprunget sene

Annonce