2.184 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Kida
Kida
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20

Bagparti siger knæklyde Bagparti siger knæklyde

Vil lige starte med at sige at vi selvfølgelig allerede har bestilt tid ved dyrlæge.
Har en hund hvis bagparti kommer med knæklyde, som når vi knækker fingre og sådan.
Min skønne hund er kun 1 år 3 mdr, og da hun er af større blanding, (boxer, labrador) så har jeg fulgt alle råd jeg kunne for ikke at overbelaste hendes hofter, og selvfølgelig foder som skulle være godt for dette også, samt ingen trapper.
Når jeg sådan læser om HD så virker det ikke som om det er det, så derfor ville jeg høre om der er andre der har prøvet deres hunde kommer med de knæk lyde i led?
Det er nogle gange om dagen (5-10) og det kan både være når hun rejser sig, men også når hun ændre retning når hun bare går.
Hun virker ikke som om der er smerter af nogen art, eller på anden måde påvirket, eneste der sådan er, er at hun kan virke lidt tung bagtil engang i mellem, men hopper nemt op i seng mm.
Har en mindre hund også, så der har altid været puder liggende så det har været mindre afstand de skulle hoppe når de ville færdes disse steder.
Om en uges tid bliver hun heldigvis gennemtjekket af dyrlæge, men synes det ville være meget rart måske at være forbredt på hvad det kan være, da jeg synes jeg har søgt en del om det, uden held.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bagparti siger knæklyde
  • #2   17. nov 2015 God ide med en tur til dyrlæge.
    Måske lidt manglende ledvæske, sådan har mine knæ det nemlig, og de siger også knæklyde.
    Jeg tager så et kombineret glucosamintilskud for det, det samme som vi bruger til vores store hunde, både i den vigtige vækstperiode samt ved senere ledproblemer.
    http://www.naturesbest.co.uk/glucosamine-gold-p536/

• Kida
    Kida Tilmeldt:
    sep 2011

#3   17. nov 2015 Tak for svar smiley Hun vil selvfølgelig blive tjekket fra top til tå,
    Og tak for linket smiley
    Kan se der er glucosamine i hendes foder, men det behøver jo langt fra at være nok, så det vil bestemt kigge lidt nærmere på også.
    Men er glad så længe det er noget der kan gøres noget ved, frygter jo det værste, især fordi hun har været lidt uheldig med sygdom hendes første år

• #5   19. nov 2015 MIn Dobermanns højre bagben siger en knæklyd i hoften i højre side hvis jeg fx rotere hendes ben lidt udad når hun fx får tørret poter. Hun er røngtenfotograferet og fin i både ryg og hofter og tjekket af kiroprakter og i god form. Ingen kan forklare hvorfor den siger knæk og det betyder ikke noget for hunden. jeg har selv samme fænomen i min venstre hofte; ligger jeg på ryggen på gulvet og laver øvelser hvor jeg fx sænker benene fra lodret og ned mod gulvet så siger det et gevaldigt 'KLONK' i hoften. Det har altid været sådan og ingen har nogensinde kunnet give nogen forklaring andet end at det må hænge sammen med min hypermobilitet i hofteleddene og at det ikke betyder noget.

• Kida
    Kida Tilmeldt:
    sep 2011

#6   19. nov 2015 Det er da dejligt at læse, at det ikke behøver at have nogen stor betydning for hende, jeg takker mange gange for svar smiley

Kommentér på:
Bagparti siger knæklyde

Annonce