{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan dyr forstå hvad vi siger?
  • #2   24. nov 2015
    Har lige en sjov lille historie (dog ikke om hunde, men om menneskebørn) der underbygger de eksempler han fortæller om toddlers måde at resonerer på:

    Da min datter var to fik hun et Fisher Price legekøkken som hun var meget glad for. En dag da vi sad i sofaen og hun leverede et "måltid" på en af de små plastik tallerkener fra køkkenet, leverede jeg tallerkenen tilbage til hende og sagde: Tak for mad, kan du så lige tage opvasken?"

    Hun stavrede hen til køkkenet og var væk noget tid. Jeg troede at hun bare legede videre, men efter noget tid kom hun stavrende med køkkenvasken (som sad løst nede i bordpladen).
    Hun havde hørt "tag op vasken" og det gjorde hun så smiley


  • #3   24. nov 2015 Hesten kunne jo faktisk heller ikke regne, den var bare super god til at aflæse mennesker..ret vildt smiley

    Så faktisk engang en udsendelse om nogle i Tyskland som ville undersøge forskellene på hunde og ulven indlæring. Både hunde og ulve var opvokset i hver deres ulve og hunde flok og havde kun kontakt med menneskerne i forbindelse med træning, fodring osv.
    Der fandt de faktisk ud af at hunde har udviklet sig gennem årene til at være gode til at forstå mennesker og ulvene var meget bedre til at lære fra hinanden end hundene var.

    Fx kunne hundene fra hvalp forstå når menneskene pegede på noget hvor det for ulvene tog mere end et år for dem at forstå hvad et pegesignal betød. Ulvene var så bare meget bedre til at opfange og lære signaler fra andre hunde og ulve fx hvis hunden eller ulven kiggede på en spand med en godbid under var de hurtigere til at lære hvad det betød smiley

    Men helt sikkert at det kommer an på hvor meget man snakker med sine dyr, ligesom det ville gøre for et barn. Chico kan nogengange forstå nogle ting jeg virkelig undre mig over fordi det aldrig er noget jeg har lært ham, han fatter bare hvad jeg vil have ham til smiley


  • #4   24. nov 2015 hunde kæder billeder sammen med vores kommandoer. Det er det vi bruger når vi klikkertræner.

Kommentér på:
Kan dyr forstå hvad vi siger?

Annonce