{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.125 visninger | Oprettet:

Mie
Mie
Tilmeldt:
7. nov 2015
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 25

Barf foderplan {{forumTopicSubject}}

Hej!

Så er det blevet besluttet at vores kommende hvalp skal have tørfoder til morgenmad og barf til aftensmad. Hvad tænker i om denne foderplan:

Mandag:
Kallun
Tirsdag:
Lammeribben
Onsdag:
Oksehaler
Torsdag:
Fiskehoved
Fredag:
Indmad evt. blandet med et kyllingelår
Lørdag:
Lammehals
Søndag:
Griseben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barf foderplan
  • #1   24. nov 2015 Mandag skal der noget med krudt i med mindre du mener en fastedag er et hit? Kallun er luft med smag. Synes du mangler mere kød og indmad.

  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 25
    #2   24. nov 2015 Det er absolut ikke min hensigt at faste, men jeg synes jeg ser mange der kun giver kallun på en enkelt dag. Ville det være bedre med Kallun og evt. lidt ben?
    Du siger jeg mangler kød, hvad kan det fx være? Alm, hakket kød?


  • #3   24. nov 2015 Rikke:Hakket kød, kød i klodser, kød som i kylling med rygstykke eller lign.. Med indmad mener jeg et hjerte, en skive lever, kråser, struber lign.
    Her ser du f.eks funky med et lammeribben hvor der sad meget kød og brusk tilbage.
    Og ja dem der giver Kallun har lært det på rigtig hundemad som starter ud med at faste hunden (på kallun) i en uge. Og som mener det er helt normalt at hunden kaster voldsomt op i denne uge (pga. sult - det er kun galde de kaster op) fordi der ingen næring er i kallun og de bliver samtidgt sløve netop pga. de er skide sultne.


    profilbillede
  • #6   24. nov 2015 Her er vores for den sidste tid:
    12 nov. Vildtindmad og kødfulderibben (fra samme dyr) .
    13 nov. Svinehale og oksespidsbryst.
    14 nov. Kalkun halse.
    15 nov. Heste lever og svinehjerte.
    16 nov. Sild og hestekød i klods.
    17 nov. Svineribben(stegeben) og en kotelet.
    18 Nov. Hakket lam og lidt pizzakanter fra dagen før og 1 gulerod.
    19 nov: Lammeindmad og lammekød i klods.
    20 nov. Hesteribben.(kødfulde)
    21nov. Kylling rygstykke med ben.
    22 nov. Rester fra aftensmaden i går med æg og en skive rugbrød.
    23 nov. Okse strubehoved.
    24 nov (i dag) Lammer ribben med kød.

    Jeg giver hellere ben i lidt mindre mængder men over flere dage, end i et solidt måltid grundet at min ene hund mangler nogen tænder i den ene side og hun pga hendes liv før hun kom her har meget slidte tænder generelt.


  • #7   24. nov 2015 Et fiskehoved er der nu hellere ikke noget næring i.
    Hvorfor kun et hoved ? Hvorfor ikke hele fisk ?


  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 25
    #8   24. nov 2015 Fiskehoved fordi fiskebilen havde 1500 g´s. torskehoveder til 5 kr (med en del kød på), men næste gang prøver jeg at købe nogle hele sild, ål laks eller andet smiley
    Kød i klodser, hvor købes det? Og bliver det kaldt det? smiley


  • #10   24. nov 2015 "kød i klodser" = reelle stykker kød, for eksempel en kotelet, et stykke oksekød mm.
    Når du barfer, så er det en god ide at købe kød tæt på udløbsdatoen, det plejer at være sat ned til billige penge.
    Lidl er rigtig god til det.

    Hvis du kender nogen som fisker, arbejder på landet, så kan du lave en aftale med dem om at aftage det de ikke selv kan bruge.



  • #11   24. nov 2015 Ida
    Fordelen ved at barfe er, at hvis man bliver sulten, så kan man altid lige nuppe noget af hundens mad. smiley
    Jeg spiste to af Talibans lammekoteletter forleden dag. smiley


  • #13   24. nov 2015 Ja mig og sønnike fik også kylling købt til pigerne den dag vi var sneet inde smiley Genialt når Fakta har tilbud


  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 25
    #14   24. nov 2015 Så hvis jeg udskifter en ben dag, fx. søndagens griseben med rent kød i form af hakket kød, kødklodser eller kotelet så ser det fornuftigt ud?
    Og evt. noget sammen med kallunen så den ikke står alene.


  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 25
    #16   24. nov 2015 Karin A.
    Jeg har fundet en slagter som sælger meget meget billige ben, så jeg regner med at alt skal købes hos ham. Det jeg mangler er nok bare lidt inspiration til hvad rent kød, kød med brusk og ben, kød uden brusk og ben kan være..


  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 25
    #17   24. nov 2015 Jeg har fundet en "oversigt" (jeg ved det kun er vejledende) hvor der står at en hvalp på en måned skal have:
    4 dage med kødfyldte ben
    11 dage med kød MED brusk og ben
    2 dage kød UDEN brusk og ben
    10 dage Kallun (dette er jeg opmærksom på evt. skal erstattes af noget andet fx. flere kødfyldte ben)
    3 dage med indmad

    Hvad kan indholdet i de forskellige kategorier være? Kom gerne med eksempler til inspiration smiley


  • #19   24. nov 2015 #15 Karin A du får lige et lille tip herfra. Hundeparadiset køber (en del af) deres varer hos das-tierhotel.de (det gjorde de i hvert fald da jeg handlede hos dem) og så sætter de lige, naturligt nok, prisen et lille hak op ad. Så hvis du vil spare lidt penge og ikke vil vente på at der køres til Fyn så kunne det være en mulighed.

  • #21   24. nov 2015 Jeg synes at du skal så godt som helt glemme kallunen, og specielt fordi det er en hvalp du har.
    Hvalpe skal have "næring" for at blive store og sunde og kallun ineholder ingen næring.


  • #24   24. nov 2015 Nej det er rigtigt at Hundeparadiset ikke har store stykker fra Tyskland. Til gengæld har de store stykker i Tyskland smiley

  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 25
    #25   24. nov 2015 Tusind tak for alle jeres svar, hvor er i søde! smiley

Kommentér på:
Barf foderplan

Annonce