2.661 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Dog Butterfly Dog Butterfly

Hvad er holdningerne til det ?

Det er et usynligt hegn, som er trådløst forbundet med et el halsbånd på hunden. Hunden får en advarselslyd, når den nærmer sig "hegnet". Lyden bliver stærkere og stærkere, indtil hunden får et stød.

Nogle mennesker har så stor en have at det nærmest er umuligt at indhegne, og så er det vel bedre end en hund der fylder 10 kvm. ude på vejen ???

Det skal bemærkes at en Dog Butterfly eller Dog Stop som de også kaldes er forbudt at bruge på hunde i Danmark.

Jeg har selv et almindeligt synligt hegn uden stød

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dog Butterfly
  • #1   7. okt 2006 Jeg synes det er dyreplageri.

• #2   7. okt 2006 Hunden ved jo hvor grænsen er og den bliver advaret før der kommer stød.

Er det også synd for køerne og hestene at de får stød af et almindeligt elhegn ? Der er ingen advarselslyd til dem

• #3   7. okt 2006 Ja det synes jeg egentlig det er...

Og den ved da ikke hvor grænsen er, før det er prøvet af.

Min Luna har 2 gange fået stød ved sådan et elhegn..

Første gang som lille hvalp.. Og anden gang da hun var omkring et år.. Hun ville kysse med en ko..

• #4   7. okt 2006 Jeg tror ikke selv jeg ville overveje at bruge dette hegn, men ALEX har fat i noget......
    Jeg er rytter og Zarzu har da fået stød på de hegn å folden op til flere gange.... Nu nærmer han sig ikke indenfor 2 meter... smiley

• #5   7. okt 2006 Ja det er da synd for alle dyr når de får stød, men de lærer jo lynhurtigt at holde sig væk fra det.

• #6   7. okt 2006 En hest eller ko ved heller ikke at hegnet bider før den har prøvet det... Og den prøver det nok hele vejen rundt, inden den lærer det.

Hunden hører en lyd
    Får en NEJ komando og bliver trukket tilbage hvor lyden holder op.
    Det gør man hele vejen rundt.
    Hunden hører en lyd igen, og får stød.
    Nu ved hunden at en lyd giver stød, hvis man fortsætter

• #7   7. okt 2006 Min vovse, Frede, fik stød af et hegn da han var 9 måneder, fordi han ville snuse til en hest der kom helt hen til ham. Resultatet er, at han nu er skrækslagen for heste. Han er blevet bedre med tiden, men man får ham ikke inden for 3 m. af en hest.
    Et halsbånd, af en sådan slags, ville ødelægge ham.

• #8   7. okt 2006 kendte engang nogle som brugte det på deres dobermann,den fik stød 1 gang derefter tog de halsbåndet af den og den løb derefter kun til skellet.men ville aldrig bruge det på mine hunde

• #9   7. okt 2006 Der er jo heller ikke tale om at man sætter et elefant hegn om halsen på hunden...Det gør mere ondt at røre et hestehegn

• #10   7. okt 2006 Det jeg mener er, at jeg seriøst tror at han ville blive for bange for lyden. Han ville skide grønne grise hver gang den gik igang.

• #11   7. okt 2006 Alex >> På Frede gør det ondt hvis man NÆSTEN kommer til at træde ham på halen.

• #12   7. okt 2006 Meningen er også at hunden skal være bange for lyden... Ellers virker det jo ikke, Og den lærer det ret hurtigt

• #13   7. okt 2006 Jeg forstår godt brugen af halsbåndet, men ville alligevel bruge alternative metoder i stedet. Jeg ville være bange for at få en paranoid hund.

• #14   7. okt 2006 Hundens psyke skal være i orden.. Det er der ingen tvivl om.

Men hvis alternativet er at hunden skal være inden for, eller i en lille hundegård eller i snor for ikke at blive kørt over er det så ikke bedre

• #15   7. okt 2006 Jeg mener ikke at det er en human måde at teste et dyrs klogskab på. Jeg ville hegne en del af haven ind hvor hunden kunne være når den var alene ude, og ellers så være til stede når den var på den anden side.

• #16   7. okt 2006 Elhegn er særdeles effektivt.
    Og det er uskadeligt.

Personligt vil jeg hellere have at min hund får stød et par gange end at jeg skal samle den op ude på vejen.

Og hvis det var mine børn ville jeg sige det samme

• #17   7. okt 2006 Det gør nok halvt så ondt som et almindeligt stødhegn.
    Lidt svært at sige præcist.
    Jeg har prøvet begge dele på egen krop

• #18   7. okt 2006 Har selv haft en have på ca. 1 tdr. land (5.500 kvm ) og lastbiler der skulle have adgang til gårdspladsen, hvor hoveddøren også går ud til... Det er svært at hegne med alm synligt hegn.

• #19   7. okt 2006 Hvis hunden bliver ved med at kravle over hegnet kunne jeg da også godt finde på at sætte en strømførende tråd øverst oppe... SÅ KAN DEN LÆRE DET !!!!!

• #20   7. okt 2006 Min faster og onkel har det og hunden lærer hurtig hvor langt den må gå.. den får også advarsel om hvornår den ca for stød.. så syntes ikk det er synd.. hellere det end hunden render op på vejen og blir kørt ned..

• #21   7. okt 2006 Kristina : Jeps det er forbudt, som jeg også skrev i indlæget aller først...

• #22   7. okt 2006 Den kloge hund finder hurtigt ud af, at når hyletoner er i gang, bliver den osse svare og svagere - den lægger sig netop så tæt på tråden, at den har aktiveret hyldetone, og på et tidspunkt er der ikke mere strøm, og så er der frit lejde til naboens dejlige tæve-/hanhund.. : .-)

• #23   7. okt 2006 Ja, der er nogle der har haver så store at det 'nærmest er umuligt at indhegne dem', men så kan man vel nøjes med at indhegne en mindre del af haven, som hunden så kan være i?

Kommentér på:
Dog Butterfly

Annonce