22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
Tilbagelagte ører Tilbagelagte ører
Nu har jeg googlet og googlet - jeg kan kun finde ud af, at tilbagelagte ører, er et dæmpende signal. Det kan jeg ikke forstå - hver gang vi nusser Nicki, lægger hun ørene tilbage og "knækker" nærmest, samme sted hvor en BC knækker lidt i ørene, men i stedet for de er ud til siden som en BC, er de så bagudvendt (var lige det eneste jeg har at sammenligne med )
Det foregår således, at Nicki kommer over, og vil have opmærksomhed, oftest nusser vi hende på bringen (hedder det det på en hund?) / brystet og hun lægger ørene tilbage - hvis vi prøver at nusse hende andre steder, rykker hun som regel sig selv tilbage, så vi nusser bringen/brystet eller på siderne, ved skuldrerne (hun har tilbagelagte ører hele tiden, uanset hvor vi nusser) - hun er dog blevet mere glad for at blive nusset på ryggen og bagpå (tror det er fordi hun får mere og mere tillid til os?), men kan tilbagelagte ører godt være et signal på, at hun synes det er dejligt?
Hun opsøger os som sagt selv - og har rig mulighed for at gå til hver en tid. Jeg ser umiddelbart ingen andre dæmpende signaler fra hende.. Det sker i øvrigt også når jeg ligger i sengen, når vi er ude og gå.. Konsekvent, hver gang vi nusser hende, lægger hun ørene tilbage.
Mit spørgsmål er egentlig bare: KAN det godt være et tegn på, at hun synes det er rart, eller er det ALTID et dæmpende / afstands-søgende signal?
Nicki er forresten en schæfer
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.518
Perle har fx et 'legeansigt' hvor hun trækker mundvigene frem, åbner munden let og får ørene helt frem på hovedet. Ofte kommer der en lyd samtidig som er lidt a la 'aaaaarrgghhhhh'. Det er en grimasse hun laver når hun bliver totalt fjollet; kaster sig ned og legebuk og spasser totalt åndsvagt rundt i store cirkler.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
Vores hunde har knap nok ørerne oppe derhjemme. De sender signaler konstant.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.004
Mine hunde har korrekt ørestilling, MEN når de virkelig nyder et eller andet, så står ørene ikke som de plejer.
Tilbagelagte ører