Overholdning af kontrakt på hund? DKK? Overholdning af kontrakt på hund? DKK?
Hej folkens.
Jeg sad lige og havde en debat med veninde den anden dag om kontrakerne på hund når man har en DKK hund.
Jeg er helt med på hvad der kan ske hvis køber ikke overholder denne kontrakt. Men hvordan er opdrætter bundet den anden vej?
Lad os sige at Opdrætter har en kontrakt hvor der står at man får en hund/hvalp som er øjenlyst.
Men når køber kommer hjem med hunden og får snakket med nogle andre finder ud af at hvalpen slet ikke er øjenlyst?
- Er der slet ikke noget man kan gøre ved det?
Min veninde mente at man burde kunne få opdrætter til at øjenlyse hvalpen, og jeg er rimelig sikker på der ikke er noget at gøre i den sammenhæng?
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Har selv været igennem turen, hvor opdrætter forsøgte at løbe fra aftalen i købskontrakten. Det endte med at opdrætteren blev smidt ud af DKK.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
dec 2010
jun 2012
Det er en længere sætning og jeg kan ikke huske den præcise formulering, men noget derhen af.
Ligesom der også står at sælger SKAL have et billed af hunden som 8 og 18 mdrs gammel eller noget i den stil.
Ann-Marie - Ja der er blev spurgt ind til det, men hun fik aldrig et klart svar, og der står intet på hundeweb så den er helt sikkert ikke øjenlyst.
Jeg er bare lidt ærgelig over det, fordi jeg var selv igennem det samme med Meeko. Jeg fik afvide at han var øjenlyst som 7-8 ugers og der ingen problemer var, men det var han faktisk ikke. På trods af at det også står i hans kontrakt. Jeg ringede dog kun til specialklubben som sagde at det var der ikke rigtig noget at gøre ved.
- Jeg har jo lært af min fejl. Jeg lyttede for meget til nogle jeg glemte, og siede de advarsler jeg fik herinde fra ud, og det har jeg lært meget af.
- Så jeg ville gerne hjælpe hende hvis jeg kunne, men jeg tror bare ikke der er noget vildt at gøre.
dec 2010
jun 2012
dec 2010
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.783
jun 2012
Meeko har jo + stambog selvom begge hans forældre har CEA. Han har det også selv. Men hans søster skulle være øjenlyst fri? Jeg synes det lyder mærkeligt, men det kan vel godt ske.
Men jeg fraråder folk at købe sheltie der, og det har jeg gjort siden Meeko var ½ år, og det sådan rigtig gik op for mig hvor dårlig et opdræt det egentlig var.
Overholdning af kontrakt på hund? DKK?