2.580 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

HJÆLP har spist rosinboller :( HJÆLP har spist rosinboller :(

Min hund har spist en masse rosinboller.
jeg havde smidt en pakke ud, da de var blevet lidt for gamle. Også glemte jeg posen med skrald da jeg forlod min hund et par timer smiley
Hun har nok spist 3-4 stykker.
Skal jeg ringe til en dyrlæge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP har spist rosinboller :(
  • #2   13. dec 2015 Hendes mave er udspilet, men hun har også spist 3-4 store boller, og posen er tom, eller der er en bolle tilbage, ingen krummer smiley
    Og ved at rosiner er meget giftige, derfor min bekymring.,

• #4   13. dec 2015 Er hun udspilet?

• #5   13. dec 2015 Læs hvad der står... Hehe.
    Er hendes mave udspilet så ville jeg nok ringe til dyrlægen. Selvfølgelig er det "normalt" at være oppustet efter at have spist meget mad, men husk at der også er risiko for mavedrejning osv.

Jeg så noget på FB tidligere i dag med en hund der havde været syg i en uge efter noget med rosiner, men jeg læste kun overskriften.

• #6   13. dec 2015 Vi ser det under alle omstændigheder an til imorgen. Får hun det skidt skidt, eller kaster op eller andet i løbet af i nat tager vi afsted.
    Jeg sætter uret til engang i timen og ser hvordan hun har det.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #7   13. dec 2015 Jeg havde nok givet dyrlægen et kald allerede nu. Det kan være for sent i morgen hvis der sker en forgiftning. Ved ikke hvor meget der skal til, for at det er giftigt.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #8   13. dec 2015 Fandt lige lidt info på nettet.
    2.8g rosiner pr. Kg lemesvægt er giftigt.
    Dyrlægen vil give et bræk middel efter fulgt af evt væske drup.
    Er der først kommer nyreskader er chancerne for at hunden kommer sig lille.

• #11   13. dec 2015 Det skal dælme være nogle gode rosinboller, for at der er 26 rosiner i bare 4 stk.

Når vi spiser rosinboller skal vi da være heldige hvis der bare er 3 rosiner i en bolle smiley

• #12   13. dec 2015 Anede slet ikke at rosiner er farlig for hunde,, da min søn var lille delte han sine rosiner med hunden,, men der er jo selvfølgelig forskel på en 5kg hund og en 40kg rottweiler smiley men håber da din lille vuf har fået ro i mavsen, udspilet er kun normalt efter at ha proppet sig sådanne,, kommer til at tænke på da min tidligere hund (tessa) havde bestemt sig for at tage hul på en sæk hundemad,, hun brækkede det dog op igen, men nøj en tyksak jeg kom hjem til og da det var aftensmad tid nogle timer efter, stod idioten og ville ha sin mad smiley Nogle hunde kan tåle meget og andre lidt,, men gætter på at din er klar til sjov og ballade igen og nu kan jeg ikke li rosinboller, men gætter på at chancen for at finde rosiner i de boller er lige så lille som at finde chokolade i chokoladeboller smiley

• #15   13. dec 2015 Hvordan går det med hunden?

• #16   13. dec 2015 Har du rosinboller?
    -Ok, de er måske lidt rynkede, men du skal tale pænt. smiley

Frit efter Stewart S.

• #17   13. dec 2015 Vi snakkede med dyrlægen som mente vi skulle se det An indtil evt opkast eller anden ildebefindende. Trille er idag glad, drukket vand og er klar til mere mad smiley ingen opkast, diaré eller andre tegn på forgiftning.

Kommentér på:
HJÆLP har spist rosinboller :(

Annonce