4.606 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Rød misfarvning omkring øjnene..... Rød misfarvning omkring øjnene.....

Ja, jeg har en hvid hund og oprettede en tråd om dette emne for laaaang tid siden. Jeg havde hørt at denne misfarvning havde noget at gøre med kød......noget affaldsstof der skulle udskilles......det var rødt og kom bl.a. via tårekanalerne.....:o(

Pludselig idag kommer jeg i tanke om den tråd.....og problemet.....
Jeg ser på Zif......intet rødt ved øjnene......og jeg er gået over til kun at fodre med kød??????
Der har faktisk ikke været noget som helst rødt....så længe hun har BARF'et.....????

Så nu spørger jeg mig selv......var det tørkosten?

Hilsen Lise

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rød misfarvning omkring øjnene.....
  • #1   10. okt 2006 Det må det jo næsten være :o)
    Daisy er også blevet super flot. Og hun er taget lidt på :o))

• #2   10. okt 2006 Lise: Hvor længe har du BARFet?

• #3   10. okt 2006 M K
    Ja......det har du helt ret i....
    Hvem kan tro at et rovdyr kan leve af korn??????
    Det er næsten det samme som at bede en ko leve af oksesteg.....*GGGG*

• #4   10. okt 2006 Siden 9. august....i år...

• #5   10. okt 2006 Okay :o)

• #6   10. okt 2006 Jeg så en japansk spids her forleden......den så ud som om den havde maskare på.....så rød var den omkring øjnene......

• #7   10. okt 2006 jeg har en samojede hvalp på snart 11 måneder hvis far har Distichiasis- dette er en øjenlidelse- se om din hund gnider meget i øjeet eller har øjet tåreflåd, min hund har også noget med sit øjet,men han må først øjenlyses når han er 1 år

• #8   10. okt 2006 M K
    ......MÅLØS.......

• #9   10. okt 2006 Zif havde det også førhen.....men nu er det væk.....så kurerer BARF øjenlidelser????

• #10   10. okt 2006 Lise......denne røde farve har emma også haft........det var specielt meget da hun havde hvalpene og hendes lange sydomsperiode........jeg tolkede det dengang som et tegn på at hun ikke var helt på toppen........nu er hun ovenpå igen og hun er på diætkost......og øjet (hun har jo kun et hvidt *S*) er hvidt som sne.........sååååå.......det er jo heller ikke så længe siden at Zif havde hvalpe.......kan det måske have en sammenhæng ?

• #11   10. okt 2006 Noller (Karin) -
    Har den rødt øjenflåd???

• #12   10. okt 2006 Smilende Susie ;0)
    Man ser det meget hos ældre hunde (specielt hvide hvor det kan ses) og også hos hvalpe.....så det tror jeg ikke....

• #13   10. okt 2006 Lise....hmmm...tjaaa....Emma har aldrig haft det tidligere.......det kom først da hun fik hvalpene.....og nu er det pist væk ;o)

• #14   10. okt 2006 Det er hos denne hund....det jeg snakkede om før....og hun har ikke haft hvalpe....
    (link fjernet)
    Dette er ikke for at genere hverken hund eller ejer.....blot et eksempel på det jeg mener....

• #15   10. okt 2006 M K
    OK......du lyder da overbevist.....og det er jeg også!

• #16   10. okt 2006 M K
    Sådan tror jeg ikke du skal tolke Susies kommentar.....

• #17   10. okt 2006 frosty er stamtavle hund- så jeg skal blive ved det fodder til han er 2 år- det har jeg underskrevet, han bruger mærket Arion... Hvis min hund har øjenlidelsen Distichiasis, tror jeg ikke det har noget med fodret at gøre...

• #18   10. okt 2006 det er ikke røde øjeflåd, men der har være noget tåreflåd som han har en lille smugle tilbage af, er er blevet opereret enfag , der sad forkert hår ved øjenlågskanten og det blev fjerne med kulde, ´det er kun blevet en smule bedre- men frosty skal øjenlyses snart- så for jeg den rigtige dignose...

• #19   10. okt 2006 M K
    Jo du har fat i noget der.....!
    Jeg tror der er mange der inderst inde ved det hele.....men går med "skyklapper" på......selv om de med et fingerknips kunne lægge hundens kost om.....og det gør mig meget ked af det på deres hunds vegne.....snøft....

• #20   10. okt 2006 det han bruger nu er det puppis mørkeblå Arion, når han skal have voksen fodder skal han buge den grønne Arion. Jeg syntes ikke min hund lider af allerigi...

• #21   10. okt 2006 Noller (Karin) -
    Jeg synes det ser ret rødt ud på dine billeder.....

• #22   10. okt 2006 MK......Øhhhh....om tørkost er sundt for min hund.......?
    Emma funger fint på tørkost og hun fejler ikke noget .......men jeg ville da ønske at jeg havde mulighed for at råfodre, med det har jeg ikke.
    Men jeg kan da godt høre at det ligger dig meget på sinde, at folk burde råfodre fremfor tørkost ;o)

• #23   10. okt 2006 Jeg startede faktisk på BARF fordi jeg ville se om min MEGET allergiske lillebror kunne tåle Zif......når jeg BARF'ede hende.....skal snart møde ham.....med Zif.....glæder mig fantastisk!!!!

• #24   10. okt 2006 Hvis han kan være i nærheden af min hund (hvilket har været totalt umuligt tidligere!).......så bliver jeg fanatiker*GGGGG*......(ellers noget jeg ikke kan døje!.)....

• #25   10. okt 2006 M K
    Man må respektere at der er nogle mennesker der ikke har tiden / pladsen / midlerne / overskudet til at råfodre.......men har de lysten og den rette indstilling......så kommer al det andet......tro mig!

• #26   10. okt 2006 M K
    Så enig.......

• #27   10. okt 2006 M K
    Mit "så enig" var til....

Skrevet: 10-10-2006 17:25:33

Lise: hahahahah well fanatiker skal man sgu ikke være, men hvis man tænker fremtidsmæssigt, så ser jeg at sundhed indefor alle dyr og mennesker er ikke blevet bedre he he... sådan noget som avl af kvæg, svin og kyllinge produktion kan man jo heller ikke ligefrem prale af er det sundeste og hvad skal vi leve af, ja vi skal leve af deres kød smiley men det er nu ikke nemt, sådan er verden jo nu engang og man kan jo ikke rigtig gøre andet end at gøre det som man nu synes er mest rigtigt smiley men nu er man jo også blevet individualist, så tror ikke der er mange der tænker over hvordan hunde og menneskers sundhed skal være om 100 år, for så længe lever man nu ikke... men jeg tænker meget på mine børns fremtid, og deres børns fremtid osv smiley

• #28   10. okt 2006 M K
    Til dit sidste indlæg.....

Jeg vidste da INTET om råfodring FØR jeg fik Zif....
    .............og det er der da ufattelig mange andre mennesker der heller ikke gør.....!
    Min holdning er......når man kan se logikken i at råfodre og har mulighederne.....så gør man det......og kan ALDRIG vende tilbage til tørkost.....
    Hilsen Lise

• #29   10. okt 2006 Det kunne også være at barf kurere så mange ting på grund af alle de medicin rester vores slagtedyr indeholder smiley

Ej jeg driller bare *LOL*

• #30   10. okt 2006 ***René** *
    He he......så er spørgsmålet jo ganske enkelt.....foretrækker vi medicinrester frem for stråforkorter og insektgifte?????*GGGG*
    Vælg selv på alle hylder......men stadig er vores hund ikke en ko.....

• #31   10. okt 2006 Lise Ø
    Til dit " når man kan se logikken i at råfodre og har mulighederne.....så gør man det......og kan ALDRIG vende tilbage til tørkost....."

Jo, det KAN man faktisk godt *GG*

Jeg har selv været stor BARF'er og DET ER en fantastisk måde at fodre på, men med 4-6 hunde i huset deraf 2 der skal have op til 3 gange så meget som normalt for at holde foderstand(eller tilsat rent fedt), så bliver det uhensigtsmæssigt besværligt at fodre uden de andre 4 bliver alt for fede smiley

Derfor er jeg gået tilbage til tørfoderet, men det har taget mig det meste af 1 år og 7 forskellige fodermærker, et utal af mistede udstillinger og prøver før jeg har fundet 2 mærker jeg er tilfreds med.

PSST mine hunde får dog stadig deres kødben smiley

MEN ja det er en fantastisk måde at fodre på og man slipper for meget bavl på BARF - har flere gange været ved at gå tilbage, men orker simpelthen ikke arbejdet med det til så mange hunde.

• #32   10. okt 2006 Sussan B
    Så ser jeg bare at du IKKE havde mulighederne....ærgerligt......men tanken ligger stadig hos dig???.....fordi den er ganske ligefor?
    Hilsen Lise

• #33   10. okt 2006 Lise

man kunne jo også vænne den om og sige at med barf får du hele "pakken" ;-), medicinrester,stråforkorter og insektgifte,pesticider, roundup, kvælstof

nå må hellere lade tråden blive i den seriøse tone....

• #34   10. okt 2006 vænne =vende

• #35   10. okt 2006 Lise - Zif har ikke haft rødt øjeflåd - har hendes øjne ikke bare været våde og så er pelsen blevet misfarvet??

Hvid pels bliver rød af hundens spyt også hvis de slikker dem...

Men jeg har også hørt at hunde med meget tåreflåd, kan få det bedre ved at skifte til BARF - så det var dejligt at det har virket for dig!

• #36   10. okt 2006
    ¤ Nicola - nu med Murphy ¤
    Jo dengang jeg satte tråden var hendes ene øje med rød flåd.....ser lige om jeg kan finde det....og sætter det ind påprofilen....

• #37   10. okt 2006 Jeg kunne desværre ikke finde ud af at sætte det ind....prøvede....

Kommentér på:
Rød misfarvning omkring øjnene.....

Annonce