696 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Husk nu reflekserne i mørket Husk nu reflekserne i mørket
Min mand kørte igennem en lille by her til morgen.
Han passerer en pige med helt sort tøj, uden reflekser eller lys. Hun havde været ude og lufte hunden hvor der ikke var fortov, og en bil havde ramt hendes hund...
Min mand stoppede ikke da der allerede holdt et par biler, så jeg ved ikke præsis hvad der var sket med hunden.
Men hvor har jeg bare ondt af den stakkels pige. Det må være ganske forfærdeligt..
Det kan ikke siges for tit - husk nu de reflekser, også på hunden!
0 synes godt om
jul 2015
Følger: 2 Svar: 204
Som cykellist kører jeg altså ret hurtigt på cykelstien, og folk lufter lige op af. Det er fint nok, jeg er opmærksom på hundene for jeg ved de er der. Men for djævle hvor kan de være svære at se
Jeg synes frit-løb områder er fantastiske, men der er altså flere der lufter deres hunde på cykelstien uden at have 100% kontrol, og det bliver altså hurtigt farligt for en bette hund at komme ind foran min cykel, ISÆR hvis den er praktisk taget usynlig.
Og ja, jeg kører med lys og klokke og ringer af folk i god tid, så man skulle da tro at det var muligt at få vovse under kontrol. Men det er jo kun en mulighed hvis jeg kan se kræene i god nok tid..
PS, min stakkels hund har både refleksvest (som han selv synes er ret flot), sele med reflekser og lys når det er nødvendigt. Og nogle gange selvom det ikke er, for han er så stolt når han får den skide vest på.
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 261
I stedet er vi iført lys som et omvandrende cirkus når vi er ude i mørket. Pandelampe, blinklys om halsen på Ciba, reflekser på mig og lys på cyklen
jul 2015
Følger: 2 Svar: 204
Men ja, det kan da godt være den laver elektrisitet. Gad vide om man kan modvirke det med lidt vand eller olie på indersiden?
Og forestiller mig, at i er meget, meget yndige at møde!
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.186
Det var en bred elastik med indvævet reflekstråd. Hun havde syet den sammen, så det var en stor ring, så gik hunden bare ind i den og hun samlede den om maven og ryggen, drejede det overskydende over ryggen og trak det op over hovedet på hunden. Hvis det er forståeligt.....
Glemte selvfølgeligt at spørge, hvor man køber den slags elastik med refleks, måske nogen af jer ved det?????
Det var jo en løsning, der hverken generer hunden ret meget eller fylder ret meget at have i lommen eller bilen, hvis man får brug for den.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 216 Svar: 2.629
Jeg selv er udstyret med refleksvest, reflekser om anklerne + en rød lygte i nakken og en hvid foran.
Min mand synes jeg er "hysterisk", men vi bor hvor der ingen gadelygter er og det ér mørkt.
Forleden blev både Thor og jeg forskrækket over en løber, der løb derude uden så meget som en eneste refleks kl 21. Fjols.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.707
Som bilist, der kører mange km. på mørke landeveje, kan jeg kun tilslutte mig din opfordring. Skal man gå langs en mørk landevej, så se at få lygter og reflekser på, så vi bilister har en chance for at opdage jer.
Jeg har været tæt på at ramme både hunde og fodgængere, som gik lidt for tæt på vejbanen, uden reflekser osv.
Husk nu reflekserne i mørket