2.389 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Brian K
Brian K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Dyrlæge: Danmark vs. Tyskland? Dyrlæge: Danmark vs. Tyskland?

Hej!
Er der nogen herinde fra der har erfaringer med Dyrlæger i Flensborg området? Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvorfor i har valgt den givne dyrlæge, og hvordan i er tilfreds?
Er der nogen i kan anbefale / vil fraråde os?
Jeg overvejer selv at tage turen over grænsen da jeg har ladet mig fortælle at der er en del at spare?

Lige nu gælder det den årlige vaccination. Er det samme vaccinationer de tilbyder i Tyskland som i DK? Og hvad er prisen i Tyskland?
Jeg synes 630 kr. i DK er meget for det..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge: Danmark vs. Tyskland?
  • #2   11. jan 2016 Vi bruger Kleintierpraxis Harrislee til vaccination af voksne hunde og forberedelse op til avl/parring.
    De er super dygtige dernede og prisen er langt billigere end i DK.
    Hvalpe skal vaccineres alm og mod rabies samt have lavet pas i Danmark.

• Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    jan 2012

#3   11. jan 2016 Han har DK pas og rabies vaccination, så det burde være i orden smiley

• #5   11. jan 2016 Det kommer også an på hvor langt du bor fra grænsen smiley

For bor du langt væk ville det ikke kunne betale sig når man medregner benzin/diesel smiley

• #7   11. jan 2016 I Harrislee taler halvdelen af personalet dansk.

• #8   11. jan 2016 Vi bruger dyrlæge Barbara Henningsen i Engelsby, Flensborg til vaccinationer og småting.
    Solveig er lige blevet vaccineret og sundheds checket og kan se på regningen vi gav 42 €, ca 315kr.
    Hun er en meget meget sød dame, som altid har god tid til en snak.
    Før brugte vi også kleintierpraxis i Harrislee.

• #9   11. jan 2016 Vi har valgt at køre lidt længere og bruge Annika Carstensen i Sörup. Vi har før brugt Kleintierpraksis Harrislee, men pga. et par mindre heldige episoder, har vi fravalgt dem.

• #11   11. jan 2016 er der nogen der tænker over hvorfor det er meget billigere i Tyskland end i Danmark.

• #12   11. jan 2016 Leif K jeg tror de fleste er klar over hvorfor tyske dyrlæger er billigere smiley Sådan er det når konkurrencen ikke er fri og de er underlagt Gebührenordnung für Tierarzte smiley

De er ikke dårligere end danske dyrlæger ...Tyskland er generelt bare billigere og iøvrigt ikke bebyrdet med den moms og skat vi danskere er..

Royal Export er heller ikke dårligere kvalitet bare fordi man skal hente den hos Calle frem for superbrugsen smiley

• #13   11. jan 2016 det er rigtig, men hver gang vi danskere bruger 500 kr. i Tyskland går den danske velfærd glip af mindst 200 kr. det er det der er med til at gøre det dårligere for vore børn og ældre medborgere og dem der ikke kan udføre et job men er afhængig af hjælp fra det offentlige, vi får også gratis lægebesøg og hvis vi bliver alvorlig syge kan vi blive indlagt på sygehus uden vi skal stå med kontanter i hånden

• #14   11. jan 2016 Claus R Nej, hun taler ikke dansk men forstår en del af det.

• #15   11. jan 2016 Ja og hver gang de laver et nyt finanslovsforslag i folketinget går der ENDNU flere penge fra den danske velfærd...

-Vi burde også alle holde vores ferier i Danmark
    -Købe B&O osv.

og og og.....og til sidst er vi så isolerede at vi mister nogle af vores allerstørste indtægtskilder -turister og export...

Det kan faktisk slet ikke betale sig -at være så patriotisk økonomisk smiley

• #16   11. jan 2016 Fordi den tyske moms er lavere

• #17   11. jan 2016 nej vi skal bare huske at være patrioter når der skal modtages

• #18   11. jan 2016 Jeg sparer penge, hvor jeg kan. Næsten alt dyrfoder købes i Tyskland. Jeg har både en dansk og en tysk dyrlæge. Og jeg handler madvarer, dagligvarer og alt mulig andet i Tyskland. smiley

DK holder ikke op med at tage fra de fattige og give til de rige. Og for mig handler det om overlevelse.

• #19   11. jan 2016 Min kæreste bruger en dansk tandlæge i Tyskland. Om der findes danske dyrlæger i Tyskland ved jeg ikke, men der skulle ikke undre mig hvis der gør.

• #21   11. jan 2016 Hun kan også bare blive i Sønderjylland og drage fordel af hun bor så tæt på grænsen...hvis det virker, hvorfor så ændre noget? smiley

Hvis man får ondt i nummeren over det, så kan man jo bare selv flytte til Sønderjylland...eller Tyskland... smiley

• #23   11. jan 2016 Det virkede ellers lidt sådan smiley og en smule nedladende...og "så skrid hvis du hellere vil købe dåsekattemad i et ANDET LAND!" -agtigt smiley

• #24   11. jan 2016 min pointe var ikke for at jeg har noget imod at folk sparer penge, men mange glemmer hvorfor tingene er koster mere i DK end i Tyskland, netop fordi vi i DK har en usædvanlig stor og favnende sikkerhedsnet spændt ud under os alle, men vil man ikke være med til at yde, er det så rigtigt at man skal have retten til at nyde ?

• #26   11. jan 2016 Leif jeg synes bare ærligt du lægger alt for meget i det....man kan også sige at dem som drager fordel af de tyske priser...næppe er dem der drager mest fordel af skattepengenes fordeling.

Centralisering har længe betydet mistede arbejdspladser, manglende uddannelsessteder, kulturbidrag, biblioteker, ungdomstilbud, tilbud om gratis rådgivning, lægehjælp, hospitalsnedlukninger og og og....

Jeg tror måske lige vi kan unde dem lidt billigt kattemad, en kasse øl og en dyrevaccine til halv pris....ikke?! Når nu de betaler skat...som ALLE ANDRE...men ikke får helt det samme ud af det...

Jan D P det var godt smiley

• #28   11. jan 2016 Huspriserne i Tyskland er skyhøje, det samme er deres huslejer. Og så skal man selv medbringe et køkken, når man flytter ind til leje. Desuden holder jeg sku nok lidt for meget af Danmark trods alt. Så meget at jeg har overvejet at flytte - men i den stik modsatte retning end Tyskland. smiley

• Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    jan 2012

#30   12. jan 2016 Nu var tråden ikke om etik eller moral ved at spare penge på Grænsehandel, men gode råd til Dyrlæger i Tyskland/Flensborg! smiley

Og det hører jeg gerne mere om, og har i eksempler på hvad i har betalt for forskellige behandlinger må i gerne skrive det. smiley

• #31   12. jan 2016 Jeg var nede med en kat, fordi den have fået dårlig mave. Konsultation, to sprøjter, piller til maven og pasta, 372 kr.

• #32   12. jan 2016 Ting i Danmark koster mere fordi momsen er højere. Så simpelt er det

Kommentér på:
Dyrlæge: Danmark vs. Tyskland?

Annonce