Urinvejsdiæt Urinvejsdiæt
Hej
Som nogle af jer ved, var Asger ved dyrlæge med hvad der viste sig at være urinsten i blæren i midt november.
Blæren blev skyllet, penicillin kur og han har siden været på rc diæt foder der opløser og forebygger mod stuvit og oxalatsten.
Efter endt penicilnkur blev urinen tjekket og fundet fri for krystaller og bakterier.
Nu er mit problem så at posen med rc foder er ved at være Tom.
Egentlig havde jeg først tænkt mig at købe det samme igen eller et andet mærke tilsvarende. Men ærligt er indholdet bare så ringe, at det næsten smerter mig at skulle betale for det.
På den anden side, ønsker jeg ikke min hund får tilbagefald.
I min optik går hundens helbred før min holdning til foderindhold.
På den anden side er han kun 4 år - der er sgu et langt liv videre og skal det være på biprodukter, udefinerbare kødkilder og olier..
Men kan man få andet som kan tilsættes alm. Foder og påvirke urinen på samme måde som vet.foderet? Eller kender i produkter af bedre kvalitet, som har et tilsvarende indhold af magnesium og fosfater og salte. Og som har samme påvirkning på ph i urinen? ( hvis nogen af jer har undersøgt markedet)
Dyrlægen giver ikke et klart svar på om forsat specialfoder er nødvendigt. De mener ricikoen for tilbagefald er mindre ved specialfoderet - klart.
Men de kan ikke sige det vil give tilbagefald at gå tilbage på normalt foder. Da stenen kan være kommet pga. Infektionen.
De anbefaler man ihvertfald fodre med det indtil urinprøven igen er fin. Og det er jo så 1,5 måned siden.

feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.750
Jeg har selv haft en hund med urinsten. I hans tilfælde var der tale om en arvelig defekt, der desværre først viste sig da han var 5 år gammel og havde lavet fire kuld
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Urinvejsdiæt