{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.325 visninger | Oprettet:

Kan hunde se ting mennesker ikke kan? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Vores unghund på 14 måneder er begyndt at "se syner". Vi flyttede i hus for et par måneder siden og hun elsker at fjolle rundt i haven og virker ellers helt som hun plejer med sit altid gode humør.

Dog er hun begyndt at opføre sig underligt nogle aftener, hvor hun kan sidde og kigge rundt (ofte ser hun op i loftet), hvorefter hun virker utryg og lister ned og gemmer sig i kælderen. Hverken min kæreste eller jeg kan se eller høre noget usædvanligt. Det er en gammel murermester villa og der kan komme lidt små lyde fra fyret eller huset, men hun er ikke bange for fyrværkeri eller andre høje lyde, så det ville undre os, hvis det var de smålyde hun virker utryg over.

De sidste par uger er det sket ca. 2-3 aftener om ugen. Hun virker helt sig selv på alle andre punkter og vil stadig gerne træne og fjolle rundt lige så tosset som hun plejer.

Kan hun mon se/høre noget vi ikke kan, eller hvad pokker sker der?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan hunde se ting mennesker ikke kan?
  • #1   13. jan 2016 I sikke på der ikke er en mår eller mus på loftet? Mine forældres kat sad altid og kiggede i det ene hjørne af stuen om aften. Og de havde en mår. Mine forældre hørte den aldrig inden den blev fanget.

• #2   13. jan 2016 1. salen står pt helt tom da den er ved at blive renoveret.
    Så der er ingen dyr deroppe, det er vi helt sikre på smiley

• #7   13. jan 2016 CVR: Ja, det kunne måske sagtens være spørgelsesalderen.
    Jeg synes dog ikke hun virker bange eller utryg når vi er udenfor eller hun møder nye ting.
    Måske den bare har sat sig i huset.

Jeg ville da bare synes det var synd hvis hun ikke brød sig om at være i vores nye hus. I går aftes sad hun og små-rystede og trak vejret meget hurtigt. Dog vågnede hun her til morges og virkede normal igen smiley

• #8   13. jan 2016 Hunde har en langt bedre hørelse, lugtesans.
    Mennesker ser rød, grøn, gul.
    Husker jeg rigtigt, er hunde rød grøn farveblinde, dvs deres syn er baseret på blå-gul og det er dermed helt andre dele af farvespektret de er gode til at skelne imellem.

Så, ja, den ser, hører, lugter og bemærker helt andre ting som iøjnefaldende.
    Og så kommer der en alder, hvor hunden opdager man kan reagere på ting.

• #9   13. jan 2016 Jeg er sikker på at de kan fornemme ting vi ikk kan

Vi bor i et 100 år gammelt hus og til tider sker der mange uforklarlige ting

Da Watson var omkring 4 - 5 mdr stod han pludselig helt stiv i kroppen og gøede ud i stuen, hvor der intet var at gø ad. 10 minutter senere kom en kamerat og fortalte at Mandens mormor var gået bort - jeg er helt sikker på at det var hende der var et smut forbi og kigge til os

• #12   13. jan 2016 Hvem er Anika F?

Zoe har ligget og hygget sig og leget i stuen hele dagen uden tegn på det mindste.
    Men her kl 20 gik hun igen i kælderen efter at have kigget rundt og op i loftet smiley
    Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg har været oppe på førstesalen i dag og der løb hun glad med derop og deroppe var der heller ingenting.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #13   13. jan 2016 Hvem er Anika?. Ikke en der kan hjælpe dig med dit problem.

Jeg ville aflede hunden når den begynder at kigge op i loftet. Det kan gå hen og blive en tvangshandling.

• #15   14. jan 2016 Undskyld.
    Men hvis der skulle være en ånd, som kunne vælge at vise sig ind imellem, så har jeg aldrig forstået hvorfor ånder skulle vise sig for dyr eller folk de ikke er knyttede til?
    Jeg har aldrig forstået logikken i den antagelse.

Til gengæld har jeg en hørelse som teknisk set er ganske god. Jeg er bare ikke musikalsk for 5 ører. En del elektronik kan give hvid støj og det er til at blive sindssyg af. Kilden behøves ikke sidde i etageadskillelsen.

Mulighederne er legio...
    Og det kan også bare være reaktion på ny bolig at man skal kigge

• #16   14. jan 2016 Jeg ved ikke hvordan det er med din race, men jeg har kendt 2 bordere, fra forskellige hjem, som brugte deres sidste tid på at stirre ind i en væg/mur, over 2/3 af deres dag. De kunne sidde/ligge der i timevis og stirre og logre sporadisk.

Det var noget OCD/tvangshandlingsnoget, som åbenbart skulle ligge til racen.

Begge blev aflivet, da afledning ikke længere var muligt, og vovserne hellere ville stirre ind i væggen/muren, end fx. at komme med på tur, træne, lege etc.

De var så begge voksne hunde, da det blev slemt.

Ved din vapper kan det sagtens være spøgelsesalderen.

Jeg ville aflede, hvis det begynder at blive usundt.

• #18   14. jan 2016 Zoe er efter udstillingslinjer, og virker nu ellers ikke til at plaget af hverken tvangstanker eller andre ubalancer.

Jeg kan sagtens aflede, eller tage klikkeren frem, så glemmer hun at hun var utryg.
    Som nævnt er det sket et par gange om ugen i 2-3 uger, men skal selvfølgelig nok holde øje med at det ikke bliver værre smiley

Jeg håber blot det kan være spøgelsesalderen eller sådan noget der driller lidt, og jeg ikke skal ud i uddrivelse af onde ånder eller en hund med tvangshandlinger smiley
    Tak for jeres input

Kommentér på:
Kan hunde se ting mennesker ikke kan?

Annonce