Adaptil? Adaptil?
Kære hundeelskere!
Jeg er desværre blevet gjort opmærksom på at min store hvalp på 8 måneder hyler hele dagen mens jeg er i skole - det er skrækkeligt syndt for ham, genere mine naboer og stresser mig i skolen.
Jeg vidste godt han havde det svært ved at være alene hjemme, men troede egentlig det gik den rigtige vej efter vi flyttede, fik mere plads og en have - desværre er det kun blevet meget værre.
Da jeg desværre er studerende og ikke har den vilde formue at gøre godt med, har jeg allieret mig med min mor, som så har min hund i hverdagene- så han slipper for den angst. Jeg kan allerede se en forskel på hans afføring blandt andet - nu er den normal, som den skal være - hvor før en hverdag var det bare ren vand
Jeg har brugt flere timer på at læse på nettet, snakke med forskellige adfærdsterapeauter osv. - Jeg har desværre bare ikke 3000 kr. til forskellige træninger osv. Så nu tager vi det i samarbejde med dyrlæge, nye rutiner og vi arbejder os forhåbentligt frem mod at min bedste ven bliver ''okay'' med at være alene hjemme - mest for hans egen skyld- selvom jeg nok er lidt træls at ha' som nabo når min hund hyler fra 7.45 morgen til 15.15 eftermiddag.
Nu fik i lige en hel roman Mit spørgsmål er egentlig:
Er der nogen der har haft en hund med seperationsangst, som har brugt adaptil? Havde det en possitiv effekt (selvfølgelig med adfærds regulerende træning) Og hvor lang tid gik der før i kunne se/mærke en forskel på jeres hund?
Jeg er godt klar over at det er en utrolig lang og krævende process for min hund og jeg, men jeg er ved at løbe tør for muligheder, så hvis adaptil kunne have bare den mindste effekt er jeg klar på at prøve det!
Kærlig hilsen Amalie
okt 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 220
Det hjalp helt vildt godt, sammen med noget musik, så hundene følte at der var nærvær hele tiden
Vi bruger bl.a. også adaptil når det er nytårsaften, da begge hunde bliver fuldkommen angste og stresset
Det virker fremragene
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
Adaptil gjorde helt klart en stor forskel for hende. Den kan dog aldrig stå alene - Der skal stadig en masse træning til også
sep 2015
Hunde: 1 Svar: 16
jul 2010
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 4
Han har kun gangen at være i, med hans dyner, tæpper, min trøje og halstørklæde og hundekurv. Han har masser af legetøj, aktiveringsbold og ben han kan hygge med. Radioen kører også
Så jeg tænkte at jeg ville prøve adaptil - hvis det havde den mindste positive effekt på min vaps, ville det være helt fantastisk
Adaptil?