{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.498 visninger | Oprettet:

Racevalg {{forumTopicSubject}}

Halløjsa! smiley

Jeg er blevet anbefalet at oprette en tråd om racevalg... Der skulle gerne være nogle herinde som kunne hjælpe lidt med det.

Jeg søger: Korthårsrace, maks. 5 kg, gerne blød og lækker pels.

Og vigtigst af alt, den må IKKE være gøende.. Og den skal finde sig i at blive domineret af katte. smiley

Af temperament, så vil jeg gerne have en hund som er modig, imødekommende og ikke alt for aktiv. Jeg tænker nok 3-4 gåture. 2-3 korte og en lang på nok 1-3 km. Så 4-6 km om dagen nok smiley
Derudover vil jeg gerne træne hunden, enten noget alm. DCH træning eller agility. en gang om ugen. I hvert fald skal vi ud og være lidt sociale. smiley

Kan i komme på en race der matcher?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racevalg
  • #1   17. jan 2016 Jeg ved ikke lige hvor meget "blød og lækker" pels du får hos en korthåret, men det er måske bare mig smiley
    Det første jeg tænkte da jeg læste dit indlæg var dværgpinscher - jeg har dog ikke erfaring med racen men ved at der er flere herinde, der er ejere af en DP. Har du overvejet den?


  • #2   17. jan 2016 Hov du tilføjede lige noget. Kommer an på hvad du mener med gøende. Hvad mener du med at den skal finde sig i at blive domineret af katte, der skal vel være plads til begge? smiley

  • #3   17. jan 2016 Det har jeg, men jeg synes godt den må være mindre smiley

    Der skal være plads til begge, men den kommer til at leve med flere katte og lejlighedsvis killinger også. smiley

    Jeg gider ikke en der gør når der kommer gæster eller der larmer udenfor smiley


  • #4   17. jan 2016 En tøjhund.

    Du står uden bolig. Du vil have katte i flertal, killinger, hund, bil og lejlighed på SU. Det hænger ikke sammen.

    Og ja, jeg bliver upopulær nu.


  • #5   17. jan 2016 Det er heldigvis ejer der kan ændre på om en hund gør ved træning

    Alle hunde kan gø


  • #6   17. jan 2016 Susanne, er der en eller anden baghistorie???

  • #7   17. jan 2016 Hej Susanne, det var ikke i morgen jeg ville have hund.. smiley Jeg har ikke købt nogen, jeg ser bare fremad i tiden, det kan jeg ikke se noget galt eller uansvarligt i for den sags skyld.

    Synes ikke jeg vil til at udlevere mine indtægter og udgifter.. Men nu spørg jeg, fordi jeg ved jeg kommer til at få råd til bil, lejlighed 2xkat og hund på SU med fritidsjob. Dog er killingerne en engangsforestilling imens studierne står på. - Og den diskussion er hermed lukket smiley


  • #8   17. jan 2016 4 katte har du måtte af med på en eller anden måde. Måske skulle du liiiiige få styr på dit liv, inden du beslutter dig for, om du vil have en Europæer mere, en Maine Coon, en Chihuahua eller hvad du nu lige vil.

    De skulle jo ikke gerne ende som de første 4 husdyr.


  • #9   17. jan 2016 Jeg tror det er godt du fik lavet en tråd om racevalg, for chihuahuaen er meget kendt for at elske sin egen stemme. Og joe man kan da godt lærer dem ikke at gø, det tager bare tid, jeg har ikke fundet en måde at få Lucky til at stoppe endnu og han er 3 år gammel smiley

    i forhold til su og studiejob, skal du bare lige huske at tænke på alene tid for hunden, den er jo ikke som en kat, som man bare kan gå fra smiley


  • #10   17. jan 2016 Som my only skriver er chi'erne meget gøende, selvfølgelig kan man træne meget, men racen er avlet til at alarmere, så ønsker man en ikke-gøende race er den et dårligt valg

  • #11   17. jan 2016 Og shit happens..... Hvad skal jeg sige?! Jeg har ikke truffet nogle beslutninger jeg fortryder. Og jeg vil hverken til at forsvare hvorfor jeg afliver syge katte eller omplacere katte, fordi jeg går fra min forlovede og mister ALT og kun sidder med gæld. - Det er et år siden og jeg er kommet videre, jeg ser fremad nu. Jeg tager tingene en dag ad gangen, samler de informationer jeg skal bruge for at beslutte hvad jeg gerne vil, og derfor spørg jeg til racerne, så jeg kan gå ind og undersøge, for så at tage en beslutning! smiley

    Skal vi vade mere i det, eller må jeg få svar på hvad jeg rent faktisk spurgte om?


  • #12   17. jan 2016 Hunden kommer maks til at være alene hjemme i 8 timer dagligt. smiley Der kan selvfølgelig også være en gang i mellem, at jeg er væk længere tid, men så kommer der jo en og ser til hunden.

    Jeg har bare fået at vide, at chi'en kun gør når den er usikker? smiley


  • #13   17. jan 2016 En chi gør bestemt ikke kun hvis den er usikker. Racen er avlet til at gø

  • #14   17. jan 2016 Okay det lyder jo godt Louise, var også bare så du var opmærksom på det. Chihuahuaen er en race der helst er sammen med sin ejer 24/7, men de kan godt være alene.

    Hihi nej, chihuahuaen gør af alt, hvis den får lov. De er avlet til at alarmere de store vogtende racer. Lucky er ikke SÅ slem om sommeren, men om vinteren når vores hæk er meget åben ud til gaden, gør han er alt og alle der bevæger sig smiley


  • #15   17. jan 2016 Jeg mener skam, hvad jeg skriver. Du bør vente med at anskaffe flere dyr, til du er færdig med din uddannelse. Især når du nu vil holde fast på bilen, som er en dyr post på budgettet. Dyr kan blive syge.

    Du er alt for impulsiv. Sorry.



  • #16   17. jan 2016 Når ja og hvis man har mere end en chihuahua (det er nok ikke relevant for dig) så gøer de bare for at gø. Rosa gør kun fordi Lucky gør og halvdelen af tiden aner hun ikke hvad det er hun gør af smiley

  • #17   17. jan 2016 Jeg oprettede en tråd omkring chi'en for et-to år siden, og der var det altså bare nogle helt andre svar jeg fik, end dem jeg har fået her til aften smiley ...

    Men nej, det lyder da godt nok ikke til chi'en er noget for mig.

    Jeg har dog set lidt på papillonen, den lyder mere synes jeg. Men dem har jeg bare hørt, at de gør? Russisk toy er jeg også fan af, men der står de gør.


  • #18   17. jan 2016 Chi's er alarmhunde, de gør ikke fordi de er usikre, de gør fordi flere års avl har skabt dem sådan...

  • #19   17. jan 2016 Et kuld killinger koster i snit mellem 2500 og 3500 pr. stk. Og får du 5-6 stykker, så er det vildt mange penge. Og Europæeren er ikke lige just kendt for at koste mange penge, så dem får du ikke ind igen.

  • #20   17. jan 2016 En dværgpinscher er et meget dårligt valg, hvis man ikke vil have en gøende race. Ja man kan træne en del væk, men de har altså tendens til at gø, så det skal man kunne leve med i en hvis grad.

    Det er desuden også en aktiv lille hund, men samtidig også en hund der kan finde ud af at slappe af når den er indenfor.



  • #21   17. jan 2016 Vores foxterrier blanding gøede ikke, så fik vi vores dværgpinshcer, og ja nu gør de begge dagligt smiley

  • #22   17. jan 2016 Jeg har faktisk en kompetent mentor i ryggen, så mht. mit opdræt vil jeg ikke rådføre mig hos dig! smiley Evas kører trods alt noget kun bedre end dit, og jeg synes egentlig ikke du skal sidde der og dømme mig, for du omplacere konstant dine avlskatte. Det var IKKE for sjov Lotis ikke kom til dig, jeg havde flere opdrættere som sagde "NEJ, LOUISE DET GØR DU IKKE", og især ikke efter historien med den rex... Hvis det er payback for at jeg er kræsen med hvor mine dyr kommer til, det her handler om, så bring it on! Jeg har skuldre af stål, og jeg ved hvad jeg har været igennem, og jeg ved jeg har handlet efter kattenes bedste. Og jeg ved hvad jeg kan tilbyde de dyr jeg tager til mig! Og jeg ved der aldrig kommer en kat til dig, fordi du ikke har styr på dit shit!

  • #23   17. jan 2016 Jeg synes også dværgpinscher er lidt for stor smiley Men det er en flot hund!

  • #24   17. jan 2016 LOL du taler, som du ikke har forstand på. Jeg har omplaceret to tidl. avlskatte. Og det var for kattenes skyld ikke for min.

    Og Rex'en klatrede på vægge pga. stress/fertilitet, men det ved du jo aaaaalt om, for du var her jo eller NOT. Han nåede at få 7 hjem pga. opdrætter. Det var ikke mig, der valgte, at han skulle sendes videre. Han var her kun som udstationering.


  • #25   17. jan 2016 Nååå nej, men du ved jo også alt om hvad der skete på adressen hos mig? Så dobbelt moral må vel være dobbelt så godt som moral, eller hvordan?

  • #26   17. jan 2016 Hey tag lige og træk vejret begge to og tæl til 10!
    Hvad I to har kørerne personligt og hvordan Der bliver skrevet, har da ikke noget at gøre i en tråd på HG

    Ang race, ved jeg ikke helt hvilken der ville passe, hvis den ikke må være gøende smiley
    Og personligt synes jeg at det er mange timer, at den kommer til at være alene hjemme


  • #27   17. jan 2016 En dp er da kun på størrelse med en kat, racestandarden siger 4-6 kg. Så vægtmæssigt ikke meget over dine maks 5 kg. vores dp vejer ca. 5½ kg.

    Men som sagt har de tendens til at gø, så allerede der var den et meget dårligt valg smiley


  • #28   17. jan 2016 En alm arbejdsdag er 8 timer? Nu vil det så ikke være 8 timer hver dag, det var mere sådan maks smiley

  • #29   17. jan 2016 Jeg hader når hunde de gør! smiley - altså alarmere..

    Hvis det er til mig, så er det noget andet...


  • #30   17. jan 2016 Louise, nu ligger du jo ALT ud på nettet.

  • #31   17. jan 2016 Ville du råde nogen til at få kat hvis de hadede at de sagde miav?....ville du sælge til en der gjorde?

  • #32   17. jan 2016 Ikke min økonomi eller privatliv. Situationen med kattene, ja smiley Der er ikke noget hemmeligt i mit opdræt.

    Men jo, jeg har vidst godt nok forklaret, at situationen var lidt hård på et tidspunkt. Og guderne skal da vide, at det har været en prøvelse. Men jeg er ovenpå igen, det gider jeg egentlig ikke straffes for, bare fordi folk sidder og keder sig eller skal afreagere..


  • #33   17. jan 2016 Jeg tror du tager det mere negativt, end jeg egentlig mener.

    Jeg gider bare ikke at den står og gør hver gang der går nogen forbi eller sådan. Giver det mening? Den må selvfølgelig godt løbe hen til døren, og give et enkelt bjæf hvis der kommer nogen.. Men de det der advarsels-galberi det gider jeg ikke! smiley


  • #34   17. jan 2016 Men det er jo det de fleste hunde gør? især små racer?

    Men sådan helt seriøst...om jeg misforstår dig eller ej...hvis jeg kom og sagde:

    jeg vil gerne have en killing, den skal finde sig i at blive domineret af mine to hunde, den skal kunne trives i et rum på størrelse med et lille badeværelse -for mere aktivering får den altså ikke. -Jo måske en gang i ugen vil jeg tage den ud og lege lidt med den i ca. en times tid.

    Og så skal den altså helst være stille hele tiden!

    Ville du så HELT ÆRLIGT sælge mig en killing?


  • #35   17. jan 2016 Så er det nok ikke så mange af de små racer du skal have, for mit indtryk er at de sådan helt generelt gøer mere end de større hunde, og de der måske ikke gør, passer så ikke på dine andre krav.
    Men jeg kender jo langt fra alle racer.


  • #36   17. jan 2016 Jeg synes godt du må komme med noget konkret.

    Er det for lidt du mener jeg vil gå med den eller hvad? smiley

    Man må også godt læse lidt i sjov.


  • #37   17. jan 2016 Jeg er kræsen mht. hund.. Det er også nogle hårde krav, så kompromis et eller andet sted skal jeg vel ende på. smiley

    Nå, men altså der kommer ikke for mange konstruktive svar herinde, mest dømmende og det kan jeg ærligt ikke bruge til en flyvende fis. Så jeg takker af for i aften, og tusind tak til jer få som har kommet med nogle gode svar. smiley


  • #38   17. jan 2016 Ej Susanne. Nu må jeg sku nok lige sige at jeg syntes du skal tage at stoppe engang. jeg blev grueligt overrasket da jeg så på din profil at du var 43. Uanset hvad dit problem med Louise er, er det under ingen omstændigheder iorden at du sidder og hænger hende sådan ud offentligt på nettet. Det er simpelthen for lavt! Hvad der er sket med Louise for et år siden, kommer simpelthen ikke os ved med mindre hun selv har lyst til at fortælle om det. Giv hende sku da lige en chance for at komme videre - jeg læser at hun er blevet alene og står tilbage med en gæld. Har du nogen grund til at du skal sidde og tvære rundt i det?

    Syntes dælme at du skal skrive til hende privat istedet for hvis du har et problem med at hun stille og roligt spørger ind til race der kunne passe til hende. Det er jo ikke fordi hun sidder og køber samtlige hunde direkte her fra tråden?

    Jeg ledte da også efter race og dernæst efter kennel LANG tid før at det blev en realitet.

    Syntes simpelthen du skal tage og fise ud af Louises tråd, og finde dig et stykke papir og en kiks du kan sidde og spytte dit mundlort ud på (undskyld mit franske), istedet for at køre SÅ personligt på en der er halvt så gammel som du er!

    Sikke et surt opstød du gav mig der!

    Med hensyn til din tråd Louise, så er jeg ikke personligt selv til de små hunde så kan ikke engang anbefale dig en race. Men ser man bort fra størrelsen, tænkte jeg lidt på en boston terrier. De er lidt større end det du ønsker, men ellers syntes jeg til at den ville virke til at passe til dine behov smiley


    Hold da op Susanne....


  • #39   17. jan 2016 Håber i hvert fald du kunne bruge noget af det jeg sagde smiley Jeg er ked af at jeg ikke lige kan komme med nogle gode racer til dig, men jeg vil ikke anbefale en race jeg ikke kender godt nok til at vide om den passer til det du beskriver, og chihuahuaen er min race. Men om ikke andet kunne jeg da hjælpe dig med at finde ud af at det nok ikke var den race smiley

    Og det er bedre at være kræsen, så man kan finde den race der passer, og ikke bare køber en hund der ser sød ud og den så slet ikke passer til en.


  • #40   17. jan 2016 En boston terrier er for aktiv til de der "rundt om blokken" ture den maks vil få... alt alt for aktiv. Og en terrier ville ikke finde sig i at blive hakket på af katte. Bland det med bulldoggens meget stædige sind...

    Jeg kan ikke anbefale en race der kan leve med så lidt motion og aktivering...og som skal kunne finde sig i at blive domineret af en anden -det er der ingen dyr der er tjent med.


  • #41   17. jan 2016 Det kunne jeg my only, dine svar har været meget brugbare. smiley Og din lille rosa, er sgu da sød! Men nok lidt for lille smiley haha

    Tusind tak, Louise!
    Og præcis, jeg har set på hunde i flere år. Men jeg har bare ikke fundet noget, og jeg har ikke været ude og besøge opdrættere, fordi jeg ikke har været klar til hund... Og jeg ser stadigvæk bare på racerne, håber jeg en dag forelsker mig i en eller anden race og derefter en hund! smiley


  • #42   17. jan 2016 Er glad for at jeg kunne være til hjælp, beklager hvis tonen i din første tråd var lidt hård, der er bare lidt for mange der ikke lytter til det man siger, men det skal jo ikke gå udover dig smiley
    og tusind tak, hun er rigtig sød men ja meget lille. Vi er også enige om herhjemme at vi ikke ønsker en der er så lille igen, Lucky er lille nok smiley


  • #43   17. jan 2016 Min tålmodighed er ikke særlig stor i aften, så mit filter bliver brugt flittigt i aften. Jeg vælger den nemme løsning, så kan i mene om det hvad i vil, for i kan ikke sige noget, haha! smiley

    Men så vil jeg spørge på en anden måde, obsternasig. Hvor meget mener du en hund skal gå dagligt? smiley Og jeg mener ikke den skal domineres, som den skal tæskes og underkaste sig kattene, den skal bare kunne leve med at der er to af dem. smiley Håber ikke vi har flere misforståelser eller tilvalgte misforståelser...


  • #44   17. jan 2016 Obsternasie: Når hun skriver domineret af katte, mener hun det jo ikke ordret. Jeg forstår det bare som at den skal acceptere kattene, at de alle skal leve i velbehag under samme tag - og at den skal kunne magte lidt af det fis killinger nu kan sparke op med.

    Hvorfor skal tingene tages så ordret??

    Med hensyn til boston, kan det godt være at den kræver lidt mere motion end hvad ts lige nævner her hun havde planer om. Men at lægge lidt tid til her og lidt til der - og derefter kombinere det med træning i hus/have og mentalarbejde så er vi ved at være der. Af hvad jeg kommer frem til, kræver den omkring 40-60 minutter motion og aktivering ud over det sædvandelige (selvfølgelig med forbehold for at der kan være lidt forskel på de forskellige).

    Og kan se at Louise selv nåede at svare på det med dominans, inden jeg blev færdig med indlægget her.


  • #45   18. jan 2016 Men jeg synes ikke jeg har nævnt noget med en boston?

  • #46   18. jan 2016 Jeg tillader mig også lige at svare smiley
    Nu ved jeg faktisk ikke mht små hunde og deres aktivitetsniveau.
    Men selv har jeg en nærmest utrættelig retriever, som snildt kommer op på de 10-13 km om dagen, hvor den kommer ud og går spor eller dummytræning, lange hyggeture, spurt i skoven eller andet. Mindre trives hun simpelthen ikke med og længere kan jeg ikke holde til - vi har fundet en god balance smiley
    Læs godt op på den race, som du ender ud med at finde interessant, så du kender til dens aktivitetsniveau.



  • #47   18. jan 2016 #38 nævner en Boston smiley

  • #48   18. jan 2016 Nååå, det havde jeg lige overset smiley

    Men jeg vil altså ikke have en stor hund, så skal jeg ikke have en.. Jeg vil helst have en jeg kan tage under armen smiley - Ikke fordi jeg har tænkt mig at bærer den, men jeg har det bedst med den størrelse dyr. smiley


  • #49   18. jan 2016 Louise men lidt..til hist og her...er dobbelt så meget mindst..dagligt...Og hvis jeg ikke kan tage hvad hun skriver bogstaveligt...så gør det det altså ret svært at kommunikere skriftligt ..og pænt anstrengende hvis jeg skal prøve at tankelæse hendes mening bag hvert ord..frem for ordets mening?! Og hvordan kommer du frem til så lidt aktivering?

    Det du beskriver der er jo ingenting til en ret aktiv race..Jeg bruger omkring tre timer på gåture og meget let træning...på en travl dag..til min egen såkaldte let motionskrævende race.
    Og en Boston er ligegodt det mere krævende og igen...Ikke en terrier og katte...Det ville jeg o hvert fald ikke bare anbefale til en uerfaren hundeejer..


  • #50   18. jan 2016 Boston er udelukket til mig.. smiley

  • #51   18. jan 2016 øhm obsternasig, Ts vil jo ikke have en boston terrier? smiley
    Hun vil gerne have en ikke særlig krævende selskabsrace. Hun har aldrig nævnt en Boston Terrier.


  • #52   18. jan 2016 Nej det var mig der foreslog boston. Obsternasie: Nu ejer jeg ikke selv en boston terrier, kender dem blot igennem bekendte. Som Louise nævnte kunne det jo være hun var nød til at slække lidt på nogle af hendes krav for at det ville komme til at hænge sammen. Og nu var det jo også blot et forslag, går ud fra at hun jo læser om racen og snakker med avler inden erhvervelse.

    Boston er heller ikke noget for hende, så det er så nemt. Nu var det blot et forslag til den eneste race jeg kender lidt til, som muligvis ville passe nogenlunde på hendes krav - var den noget måtte hun jo læse op på det.

    Med hensyn til at tage noget alvorligt, er det altså ikke så svært. Hvor mange tillader et dyr at dominere et andet? Det skaber på ingen måder harmoni i hjemmet, så for mig giver det lidt sig selv at den bare skal kunne tåle katte smiley


  • #53   18. jan 2016 jeg kan ikke nå at redigere, men jeg mangler lige en smiley til sidst i opslaget, så den får i lige nu smiley

  • #54   18. jan 2016 Solvej men den bliver foreslået til hende og som du selv er inde på så vil jeg bare påpege det slet ikke er hvad hun leder efter ud fra hvad hun vil tilbyde smiley

  • #55   18. jan 2016 Okay, forstod det bare som om du svarede på at HUN ville have en boston. Men ja det er jo også vigtigt at udelukke de racer der ikke passer, eller gøre opmærksom på de steder hvor de ikke passer smiley

  • #57   18. jan 2016 Jeg tænker lidt hvis du kan klare pelspleje at de små langhårede selskabsracer kunne være et bud. men jeg har ikke nok forstand på dem til at kunne anbefale dem, har bare hørt at de ikke kræver så meget (udover pelspleje selvfølgelig) og er ret nemme/rolige som voksne. smiley
    Malteser er heller ikke så stor, men jo meget langhåret, ved heller ikke om de er gode til agility smiley


  • #58   18. jan 2016 ... Med en chance for at ryge på filter - er du overhovedet sikker på at det er en hund du vil have?

    Umiddelbart, lyder det for mig, mere som om det et en kat mere, evt anden race end du har i forvejen, end en hund.

    Er du indforstået med hvad en hund indebærer - kontra en kat?

    Du vil gerne have en hund, den skal helst være så lille som muligt, den må ikke koste for meget, den skal kunne tåle at to katte styrer hjemmet derhjemme, den må ikke gø og aktivering må ikke være for omfattende...

    må ærligt erkende at jeg har svært ved at komme i tanke om en race der passer på ovenstående, men det er måske også fordi jeg er lidt farvet af mit indtryk af, at mange af de helt små hunde har en tendens til blandt andet at gø.
    Og ja, så synes jeg umiddelbart at dine ønsker passer bedre på en kat


  • #59   18. jan 2016 Og så valgte Susanne så at fortsætte den personlige hetz mod Louise i privat besked til mig. Grundet dette, vælger jeg simpelthen at smide en udstemme til Susanne her fra Hundegalleri. At udstille et andet menneske sådan på SÅ grov en måde, finder jeg absolut ikke okay.

  • #60   18. jan 2016 Men hvis du virkelig ER opsat på en hund, så sæt dig ned og kig de små racer igennem.

    Gør det klart overfor dig selv hvad du vil. Hvor meget pelspleje, aktivitets niveau osv.
    Når du så kigger på racer, så vælg nogen af dem ud og undersøg dem nærmere. Når du så måske har indskrænket dig til fx 3 racer, så tag på kennelbesøg - man er nødt til at opleve racerne for endeligt at kunne afgøre om de passer til dig eller ej.
    Og man kan sagtens besøge en kennel, selvom man ikke har planer om at købe hvalp her og nu smiley
    Og som det sidste, når du har besluttet dig for hvilken race, så køb med tavle. Du har reelt INGEN ide om hvad du køber hvis du køber uden, eller om den lever op til standarden - så hvis du vil en bestemt race, så gør både dig selv og racen den tjeneste, at købe med tavle.

    Og nej, det er langt fra alle hunde der koster 20.000 eller i nærheden deraf. De ekstra du evt har givet ekstra for at få en med tavle, kan være rigtig godt givet ud i det lange løb!


  • #61   18. jan 2016 Louise og jeg siger blot min erfaring og at der skal slækkes på alle hendes krav og i så fald er der slet ingen mening med at have nogle smiley og i øvrigt en kreativ omskrivning af mit brugernavn...Det højner virkelig en konstruktiv debat...Jeg er på intet tidspunkt blevet personlig over for dig...Jeg har blot tilladt mig at sige dig imod.



  • #62   18. jan 2016 Obster: Med hensyn til dit brugernavn må du meget undskylde! Er på fra min telefon så den har lavet navnet om -.- det beklager jeg altså!

    Og det kan godt være du har ret med hensyn til boston, nu kender jeg som sagt kun racen ud fra mine bekendte - og den er super velfungerende og lagde ikke langt i sine behov, fra Louise's krav smiley Igen, undskyld for navnet.


  • #64   18. jan 2016 Jeg tror næsten ALLE hunde gør når der kommer gæster eller bliver banket på. De fleste kan man dog dæmpe. Hunden er ikke født til at vide, hvad den skal, og du kan ikke få en færdigpakket hund smiley hvorfor vil du gerne have hund, og ikke en kat mere?
    Jeg må indrømme at jeg er virkelig dårlig til km, jeg aner ikke hvor mange kilometer vi går om dagen, måske kan du prøve at beskrive en dag med hunden, hvor lang tid du vil bruge på gåture, mental aktivering osv?
    Pga. alt det her personlige bøvl er det blevet lidt forvirrende


  • #66   18. jan 2016 Langt de fleste helt må racer er lavet som selskabshunde med 'alarmklokke' som bijob. Så at finde en der er mindre end en DP, korthåret og ikke gøende er slet og ret helt urealistisk smiley Meget kan trænes, men man kan ikke træne instinkter og genereationers selektion for en bestemt adfærd helt ud af en hund.
    Mht aktivering så husk der er meget mere til det end blot de daglige gåture og lidt træning på hold engang imellem smiley Jeg tænker SU må betyde at der studeres, så er der tilsyneladende også et fritidsjob og så er der kattene. Er der overhovedet tid til en hund ? Jeg plejer at sige at man skal kunne dedikere 3-4 timer ALENE på hunden dagligt før man reelt har tiden til at have en hund.


  • #67   18. jan 2016 Dvægpincheren gør af helvede til, men er ellers en dejlig race.

    Hvad med Italiensk mynde: ret stille og meget korthåret.


  • #69   18. jan 2016 Sikke en gang personlig hetz der er i denne tråd, synes godt nok Susanne går meget over stregen smiley
    Det med at komme i uføre og må få omplaceret sine dyr, skal åbenbart hægte på nakken af en for evigt smiley Men KUN øvrigheden, de højre hævet får fripas, dem hjælper man så gerne med at omplacere og synes det er så synd for.
    Susanne : fej foran din egen dør før du koster løs foran andres smiley

    Louise : Jeg tænker Mops smiley Den skulle ikke være så larmende, og køre heller ikke rundt oppe i det høje gear, men man skal dog se sig ordentligt for, så man får en sund hund, de har desværre en del skavanker som racen døjer med smiley


  • #70   18. jan 2016 Jeg kom til at tænke på en Japanese Chin. Den er dog lidt mere langhåret, end hvad du søger efter, men den anses for at være den mest katteagtige af hunderacerne i forhold til dens væremåde. Og det passer nok meget godt, når du jo er vant til katte. Jeg ved så ikke, hvordan den har det sammen med katte. Men det må opdrættere vide smiley
    Vi har haft 2 Japanese Chin i familien, og de gøede nærmest aldrig. Læs lidt om den, og se, om det er noget for dig smiley


    profilbillede
  • #72   18. jan 2016 Nu har jeg set mops blive nævnt nogle steder, og vil altså lige sige af egen personlige erfaring: Mops kan altså godt gø en del, især når de går i selvsving over noget - det skal trænes væk, og der kan altså godt gå lang tid med det. De kræver ikke så meget aktivering, men de elsker det altså. Mine to mops elsker i hvert fald at komme ud på længere ture og elsker også at blive trænet osv. Så de behøver altså ikke at nøjes med minimum, omend de tilpasser sig det hurtigt .

  • #73   18. jan 2016 Mops?

    De er små nok til at de kan bæres.
    Lille aktivitetsniveau.
    Kan fåes i version med fløjspels.

    Og hvis du er vant til katte, efterlader du normalt katte hjemme.
    Hunden kan måske ikke komme med til job og undervisning. Men tal med læsemakker, venner, familie, frisør. Du kan ofte tage hunde med til det meste.

    Jeg tager IKKE hunden med til hesten, da min parthest er opstaldet med en pony, der laver skinangreb på hunde. Jeg har hende ikke med på job. Men børnefødselsdag, shopping, venner, siden hun var helt lille har jeg haft hende med.
    Find en race der kan lide mennesker!
    OK, dovne racer er måske lettere.


  • #75   18. jan 2016 Hvis de har vejrtrækningen til det, kan de få enormt meget ud af aktiviteter som agility. Nok ikke på konkurrenceplan, men på hyggeplan smiley

    Det er mere i hjemmet, at de gør. Det er hvad jeg hører fra andre mopseejere og også egen erfaring.

    Helene B: Hvad mener du med fløjspels? Det har jeg ikke hørt om før.


  • #76   18. jan 2016 Kort, blød. Mine forældre har en, som er med tavle og meget blød pels..
    Føles som fløjl.


  • #77   18. jan 2016 Okay på den måde smiley Nogle af dem har en meget blød, lækker pels, men det er ikke mit indtryk, at det er en speciel pelsvariant, man som sådan avler efter.

  • #78   18. jan 2016 Nu har jeg ikke læst hele tråden, da den gik lidt for meget i personligt fnidder...

    Men så vidt jeg kan se, så er det en chihuahua du vil have? Dværgpinscher og Yorkie er vel størrelsesmæssigt de eneste andre der kan komme i betragtning. Men alle 3 typer af hund gøer!

    Og en tur på 1-3 km er i mine øjne en kort tur, men det er måske bare mig.


  • #79   18. jan 2016 Der står den lange vil være på 1-3 km om dagen, alt 5-6 km dagligt smiley

  • #80   18. jan 2016 Hvis den lange tur vil være på 1-3 km vil det så sige at den lange, gode tur kan være at i går 1.000 meter? Det vil jeg ikke mene er nok for nogen hund. De skal bruges mentalt men altså også bruges fysisk, også selv hvis det er en mops. Jeg er i tvivl om du også vil det fysiske, praktiske, der er en stor del af at have hund? Man skal jo være aktiv udenfor på en anden måde end man skal med en kat smiley

  • #81   18. jan 2016 Hallo, jeg skriver 1-3 km. Der vil være dage hvor det kun bliver 1 km, og de fleste dage vil være 3 km. Det variere vel fra dag til dag.. Jeg går ikke den samme tur hverdag.. Og den bliver da selvfølgelig stimuleret ved andre ting. smiley

    Men nej, jeg vil ikke bruge mere end en time til halvanden dagligt på gåture. Resten vil stå for indendørs leg..


  • #83   18. jan 2016 i trådstarters verden åbenbart. i min verden er det den lillebitte aftentrippetur vi tager rundt i byen for lige at tisse af inden sengetid...

  • #88   18. jan 2016 @ #71: hverken Border Terrier, Engelsk Toy Terrier eller DSG vil trives med så lidt aktivering som TS beskriver. DP har TS selv udelukket meget tydeligt smiley
    Særlig Border Terrier er helt ude i hampen i forhold til oplægget. En Border Terrier er en rimelig hardcore JÆGER. Det er en af de få terriers der stadig avles til brug på jagt og det kan i den grad mærkes. Nok er den ikke særlig stor men den kan sagtens smide en velvoksen ræv ud af sin grav og det kan give problemer i forhold at have katte smiley Desuden er den overhovedet ikke spor blød men pokkers stridhåret. Desuden tvivler jeg på at den fås uden en DKK stambog og det udelukker TS jo i et andet indlæg, da hun ikke ville give så meget for en hvalp medmindre hun så var sikker på at få en 'showhund' - og det er en Border Terrier altså bare ikke smiley
    ... sorry hvis det jeg skriver kommer til at fremstå 'hetzagtigt', men jeg tror helt ærligt ikke rigtigt at TS i bund og grund er klar til at få hund.


  • #90   18. jan 2016 Isabelle: Prøv nu alligevel bare at tælle sammen hvor lang tid du egentlig bruger på dine hunde, så vil du sikkert nå et overraskende højt gennemsnit smiley
    Man får dælme hurtigt brugt min. 3 timer på gåture, fodring, leg, pleje, træning osv.... Jeg brugte fx 1½ time på min hund i morges inden jeg kørte på arbejde.


  • #95   18. jan 2016 Du har ret Line, jeg vil omformulere min kommentar, min hund får også meget mere ud af 1 km tur i skoven end 3 km på fortov smiley men lyder måske bare ikke til at TS er særlig meget til den udendørs aktivitet man skal have med hunden, hvilket jo alligevel er en stor del af at have hund uanset hvad

  • #96   18. jan 2016 Jeg synes, at der bliver lagt ekstremt meget vægt på, hvad man kan se af negative ting i TS' opslag.

    TS skriver til at starte med, at hunden vil få 4-6 kilometers tur dagligt, og at hun også gerne vil træne agility eller almindelig lydighed med den. Og desuden tilføjer hun til sidst, at de gerne vil ud og være lidt sociale.
    Læg da mere vægt på det!

    Mange af selskabsracerne har ikke brug for de vilde maraton-gåture, hvis bare man får dem aktiveret nok indendørs i stedet, hvilket TS også påpeger, at hun har tænkt sig.
    Så TS, du skal nok gå efter en selskabsrace, fordi de er avlet til det formål, du har med din kommende hund smiley

    Forstår godt at man ikke tør at spørge om noget herinde, når folk reagerer, som de gør smiley


  • #98   18. jan 2016 Nej, hvad hedder den anden tråd?

  • #99   18. jan 2016 Vi har altså grå schæfer og går ikke mange kilometer om dagen.. Vi går ca. 800 meter hen til et sted (og tilbage igen selvfølgelig), hvor hun kan løbe frit - så får hun lov til at løbe, snuse, og så træner og leger vi.. Så går vi videre rundt om en sø, så alt i alt er hendes lange tur måske 2-3 km, men den tager lang tid, fordi vi bruger meget tid på diverse øvelser på vejen..

    Alternativt går vi til skoven, det bliver så km-mæssigt en længere tur, men hvor vi måske ikke laver lige så meget med hende - hun bliver lige træt af begge ting.

    Jeg synes ikke man kan gøre det op i km, fordi jeg går f.eks. ret langsomt, så det ville tage mig omkring 3 timer at gå de 5-6 km folk snakker om.

    Vi lægger større vægt på at hun kommer ud og opleve noget - og så "arbejder"/træner vi for resten, og det elsker hun, så det fungerer godt for os smiley

    EDIT: Okay, har lige kigget på kort, og vi går nok lidt længere - troede der var 500-600 meter ned til vores træningssted, men der er 1,5km.. Så når vi træner går vi 3-4 km på en dag + 1 times træning (med pauser selvfølgelig), men det er altså stadig til en hund, der er mere aktiv end en selskabsrace..


  • #100   18. jan 2016 Okay nu har jeg lige læst din anden tråd. Og tror måske du er bedre tjent med en lille kat, men det er måske også fordi jeg ikke kan læse hvorfor du vil have en hund? Det virker til at du gerne vil have den så let, lille og ubemærket som muligt? Hvis du hellere vil have en hund fra en backyard breeder velvidende at det er en skodavler bare fordi du ikke vil give for mange penge for en hund, så tænker jeg - og det her er skrevet i bedste mening - at det måske er bedst helt at vente med hunden? smiley

  • #102   18. jan 2016 Jeg synes bare det er en del vigtigere at gøre op med sig selv, hvor meget man vil "give" sig mht. motion og aktivering.. Vi blev enige om, at vi vil gøre det der skal til, for at hun trives - så hvis det vi giver hende nu, en dag ikke er godt nok, så må vi være mere aktive med hende.

    Nu er jeg pt. hjemme, så vi bruger også ret meget tid med hende indenfor, laver diverse ting, hun får aldrig sin mad i madskål og lignende, men jeg synes stadig at man skal gøre op med sig selv, hvor meget man vil "ofre" for sin fremtidige hund.

    Det hele behøver jo ikke være gå ture på 8km hver dag, der er masser af andre ting man kan lave indenfor, i haven, mens man går tur og lignende.. Nicki er meget glad for at arbejde, så hun vil tilhver en tid hellere træne end at gå tur - men selvfølgelig skal hun ud og opleve noget, derfor kombinerer vi de to ting smiley

    Så er der nogle dage hvor vi måske er ude i 3-4 timer, og nogle hvor det er en del mindre.. Det svinger, alt efter hvad vi laver - lige før jul, skulle jeg holde fødselsdag hos mine forældre, og så kommer kæresten og hunden selvfølgelig med. Vi kom om formiddagen for at hjælpe til - dette indebar to mindre gå-ture for begge hunde, leg i haven og at lære at være i ro sammen i huset + gæster der så kom. Så hun var på hele dagen - næste dag var hun altså fuldstændig færdig, så der fik hun bare lov til at sove hele dagen, fordi det havde hun brug for (hun kom selvfølgelig ud og tisse osv) smiley


  • #103   18. jan 2016 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men umiddelbart ser det da bare ud til, at hun spørger, om folks erfaring med modefænomenet "teacup-chihuahuaer". Og hvis man oprigtigt ikke ved, at det er et salgstrick, så er det da bedre at spørge.

    Men nu har jeg som sagt ikke set, hvad tråden udviklede sig til, og om der kom noget mere useriøst senere i tråden smiley


  • #106   18. jan 2016 Var det ikke en bedre ide om du satte sedler op om, at du gerne vil lufte folks hunde?? Eller om du må låne en hund og gå til agility med? smiley

  • #108   18. jan 2016 Ja, så er det nok en god ide - som Isabelle skriver - at TS skal starte med at spørge sig selv om, hvorfor hun har lyst til at anskaffe sig en hund smiley

  • #113   18. jan 2016 Måske er TS ikke helt klar over hvad det indebærer at have hund- men ville det så ikke være en idé at lære fra sig på den gode måde, istedet for at sige hun nok ikke bør få hund? Jeg syntes godt nok det er en snobbet måde ts bliver talt til, af nogle i denne tråd.

    Alle skal jo ligesom starte et sted, og HG burde da være et godt sted at starte - men her bliver man bare hakket ned istedet. Der bliver fokuseret utroligt meget på de negative ting folk kan se i ts' indlæg, og istedet for at svare på hendes spørgsmål så siger man bare at hun ikke er klar til at få hund. Jeg må indrømme at jeg dælme er lidt flov over det.

    Jeg syntes at vi skulle tage imod nye hunde interesserede med åbne arme, guide og hjælpe på bedst mulige måde - og måske være glad for at der i fremtiden vil komme endnu et godt hjem til en Bette vaps.

    Det andet er simpelthen snobberi.

    Noget andet at man altså ikke behøver traske 10 km dagligt med sin hund før at den har det godt. Nogle dage går jeg langt med hundene, andre dage kortere og så laver vi blot mere aktivering på anden vis. Så der er vel plads til at man kan variere lidt hver dag smiley


  • #116   18. jan 2016 NEJ, jeg er ikke klar til at få hund, DERFOR går jeg herind og spørg om hjælp...

    Jeg vælger simpelthen at undlade at besvare de spørgsmål, hvor det tydeligt fremgår de kun tager det negative og siger "du bør ikke få hund", i stedet for at sige "hvis du går på kompromis her, så åbner der en mulighed her"..

    Man mister sgu helt lysten til at få hund, hvis man skal have den her ballade for at spørge om råd.


  • #117   18. jan 2016 Nu spørger jeg ligesom de andre - Hvorfor vil du have en hund? Hvad er tanken bag det?

    Det er et helt oprigtigt spørgsmål.


  • #119   18. jan 2016 Hvorfor skal Ts hagles igennem på sådan en forbandet negativ måde ?

    Det spørgsmål skulle I hellere stille jer selv inden i poster alle de så fandens belærende og negative kommentare.

    Få da fundet de positive briller frem !!

    *BØVS* smiley


  • #120   18. jan 2016 Jeg havde en eller anden idyllisk forestilling om, at det kunne være hyggeligt med en lille hund at putte med. Det gider kattene ikke på samme måde, jo de gider putte, men de pleaser mig ikke og det mangler jeg lidt. - Og tag det nu for fanden ikke på en negativ måde! Forskellen på hunden og katten, katten er sin egen, hunden er ejerens..

    Samtidig synes jeg det kunne være hygggeligt at være social med mit dyr med andre, hvilket jeg heller ikke kan med kattene, udover show, som vi faktisk er stoppet med fordi katten ikke synes det er sjovt.. - Men den sociale del, den må jeg indrømme den har jeg godt nok droppet! - Tænk at møde jer dagligt, så går det sjove af.

    Og fordi jeg gerne vil træne agility på hobbyplan. Det kan jeg også med katten, men hunden er mere oplagt og det er mere socialt med hunden smiley


  • #122   18. jan 2016 Som jeg ser det, skriver hun også hvad hun ønsker. En lille hund der kan løftes, en der ikke er for alarmerende, en som ikke kræver mere motion end de 5-6 km om dagen, ved siden af hundetræning og mentalaktivering.

    At hun skriver at den lange tur om dagen vil ligge på 1-3 km, bør ikke være grunden til at hun ikke skal have hund. Her kan man gå ind og informere hende pænt om at hun nok skal satse på at sætte sin lange tur lidt op til ihvertfald 2-3 km, idet der ikke er mange hunde der kan nøjes med 1 km. Syntes at vi skal bruge energi på at guide hende i den rigtige retning- for at sidde og sige at hun ikke bør få hund forhindre hende jo ikke i det hvis det er det hun ønsker. Det eneste vi får ud af det er at hun ikke spørger om råd herinde, men istedet blot gør hvad hun tror er bedst.

    Man kunne fortælle hende at en pågældende race måske ikke passer på hendes kriterier netop fordi den eksempelvis kræver mere motion end hvad hun lige har skrevet i tråden her - at vælger hun denne race skal hun være indstillet på at den skal have mere motion.

    Syntes bare det er bedre at lære sine erfaringer fra sig, istedet for at fortælle at hun ihvertfald ikke er egnet.


  • #123   18. jan 2016 Vil så godt lige advare om, at Vaks er en hund, som bestemt heller ikke gider at putte, så det er der altså heller ikke garanti for med en hund - Men der har du så lige svaret på et andet spørgsmål. Du vil gerne have en lidt mere pleasende hund, og altså ikke en, som er selvstændig som katte er.

    Så kan man lade være med at anbefale dig de selvstændige racer, som arbejder meget på egne præmisser.
    Og du vil have en hund, som altså helst skal kunne med andre hunde, og så er det nok ikke smart at vælge racer, som fx har en tendens til egetkønsaggression, når de bliver kønsmodne.

    Jeg må indrømme, at jeg ikke lige kan komme på en race, som passer til dine krav, og som samtidig har kort pels.
    Andre kan da sikkert godt.

    Umiddelbart tænker jeg på papillon, men de har jo så ikke helt kort pels, og kan ikke helt finde ud af, om jeg synes, den måske er lidt for aktiv til dig?


  • #124   18. jan 2016 Papillon er ikke for aktiv eller for langhåret smiley
    Det er faktisk den eneste race jeg har besøgt, fordi jeg overvejede den med min eks før vi fik kat. Det blev så bare katten i stedet for. smiley

    Det er faktisk den race, jeg selv er kommet frem til er bedst. Om jeg så skal have en, det er så næste spørgsmål.


  • #125   18. jan 2016 Papillonen keder sig hurtigt, hvis den ikke aktiveres nok!

    Og så er det en meget social race, så de vil ekstremt gerne lege med andre hunde, så man skal også have tid til træning eller legeaftaler osv.


  • #126   18. jan 2016 Isabelle, når man ikke ved så meget om hunde, er det måske lettere at vide hvad man ikke vil have, og synes da også hun har skrevet i start oplægget hvordan hunden skal være. Hund har også skrevet at hun godt ved at krævende er lidt høje og at hun måske bliver nød til at gå på kompromis.
    Vidste du 100% hvad du ønskede inden du fik hund ? Så vidt jeg husker var du selv grøn og katte menneske engang smiley

    Og i må hellere alle sammen melde mig for misrøgt af hundene, for i gennemsnit har mine hunde gået 500-1000 meter om dagen den sidste uge, fordi de ikke ville gå. Jeg har ikke været hjemme,så om det var kulde hver gang ved jeg ikke, men i går var det fordi de frøs på trods af hel dragter. Slemme slemme mig, sikke en dårlig hundeejer jeg er smiley


  • #128   18. jan 2016 Vær meget opmærksom på PL hos den race også. Ellers er den relativt sund.
    - Og så vær meget opmærksom på, at opdrætter gør sit for at socialisere og miljøtræne.
    Min søster har en papillon som ikke var vant til noget fra opdrætters side af (Havde fx aldrig set en pose kartofler eller en støvsuger), og de havde beholdt dem til de var 12 uger, så vi havde mistet det der "vindue", hvor miljøtræning og socialisering er så uhyre vigtigt. Han gør også meget, netop fordi han er bange for så mange ting.


  • #129   18. jan 2016 Og pssst ts lytter faktisk når man snakker ordentligt, det viste hun da fint i går da hun fandt ud af at chihuahua ikke er den hund hun troede og lavede en ny tråd smiley

  • #130   18. jan 2016 Ej Louise lad nu være med at gå til angreb smiley Jo mere jeg læser om din gamle tråd jo mere bliver jeg bare i tvivl om det er en hund du vil have - for du vil jo (ud fra din kommentar) i bund og grund have katten, den skal bare putte mere og så det sociale smiley Det er sådan JEG læser det og jeg kan selvfølgelig have misforstået

    Jeg tror netop at der vil åbne sig flere døre hvis du er villig til at gå på kompromis. Men jeg synes det er noget du skal gå helhjertet ind i, tænk på at du skal leve med hunden i måske 15 - femten - år! smiley Hvis du går efter en mindre og mindre hund og mere til selskabssiden, så er det typisk dem, der alarmerer. Det matcher jo bare ikke til at du hader når hunde gør.
    Hvad med at besøge nogle opdrættere og se hvordan det er at være sammen med hundene? Som måske kan hjælpe dig med om deres hunde kan passe ind i din hverdag?

    Men uanset hvad skal du nok regne med en pris på over 5.000 kroner. Igen så handler det om at gå helhjertet ind i det og finde en god og fornuftig opdrætter, ligesom du ville gøre med katten. Går du kun halvhjertet ind i det fordi du alligevel ikke heelt føler det samme engagement for at ofre penge, tid og energi på hunden, så hellere vente til du virkelig VIL en hund og det måske ikke bare er en erstatning for en kælen kat smiley


  • #131   18. jan 2016 Hun skriver at hun ikke vil have tavle, fordi hun ikke er villig til at betale 20.000 kr for en.

    Vi havde vel alle en smertegrænse når det kommer til prisen på hunden. Her kunne man fortælle hende om fordele vs ulemper ved at købe med tavle, og henvise til at en tavle hund ikke behøver koste 20.000. Når man ser på markedet idag, kan man også nemt finde blandingshunde der koster over 7000 (i min verden fuldstændig langt ude, men det er en anden snak), hvor mange tavlehunde faktisk ligger i samme prisniveau. Har Louise ikke lyst til at få en tavlehund, er det også okay at hun vælger sig en uden. Det er helt og aldeles op til hende selv, og det gør hende ikke til en dårlig hundeejer af den grund. Vi er mange som har blandingshunde eller papirløse hunde! Det er meget forskelligt hvad vi som hundeejere vægter højt, og vægter knap så højt. Og der skal for guds skyld være plads til os alle.

    Så dermed, har hun ikke lyst til at betale prisen for grisen, må hun kigge sig om i markedet den dag hun er klar til hunden, se hvad der er til salg af forskellige blandinger og tavle løse, finder hun nogle hun så som interessante, kunne hun undersøge racerne og om blandingen ville være optimal for hende. (For uanset hvad, koster renracede hunde uden papir, stort set det samme som dem med!)


  • #132   18. jan 2016 Okay kan godt lige se at der kom et par svar i den tid det tog mig at skrive så omfattende en kommentar smiley

  • #134   18. jan 2016 Jeg gjorde faktisk netop det, at jeg henviste til en annonce med en tavle-chi til 6000 kr, haha.
    Om der blev lyttet eller ej, det skal jeg ikke kunne udtale mig om.


  • #136   18. jan 2016 Nu her jeg kun klat læst den anden tråd, og ærligt så gider jeg simpelthen ikke til at læse den helt igennem. smiley

    Men går ud fra at i så bare har fortalt hende at der ikke er ret mange annoncer med hunde til salg til den pris. Man bør ikke gøre andet en at guide - vægter TS ikke at lytte, så må hun jo selv om det. Hun vil jo blot få et chok når hun tjekker markedet og ser at de faktisk ikke koster så meget igen.

    Syntes bare ikke at vi har ret til at sidde og fortælle at hun ikke er værdig til at have hund, når hun pænt, stille og roligt blot spørger ind til hvad vi ville kunne anbefale af racer som ville passe bare nogenlunde til hendes krav. smiley

    Jeg ville blive pænt ked af det hvis jeg havde været TS. Havde sku højest sandsynligt nok slettet min HG igen, tænkt sikke nogle værre kællinger og derefter bare sprunget ud i hvad jeg selv følte for. Syntes det er flot at hun stiller op her, og gør sit forarbejde inden hun bare køber hvsd hun nu syntes ser sød ud.


  • #137   18. jan 2016 Nå, jeg skrev egentlig bare, at det ikke passer, at de koster 20.000 kr. Man kan jo nemt få en hund efter super gode linjer til 8-10.000 indenfor chi's nu.
    Og de tavleløse koster alligevel som regel det samme alligevel.


  • #139   18. jan 2016 Her er vist tråden jeg ledte efter, lidt forskellige racer og spredt pris: http://www.hundegalleri.dk/forum/avl/620813-pris_paa_hund_med_tavle
    men bestemt ikke i nærheden af 20.000 kroner og det er ligemeget om det er en showhund eller ej smiley


  • #140   18. jan 2016 Det er meget fint, men spild af tid. Jeg skal ikke have chi smiley

  • #141   18. jan 2016 Men Louise det var jo bare for at vise nogle eksempler, når vi ikke ved hvilken hund du præcis vil have er det jo naturligvis lidt svært at ramme præcist... smiley håber da ikke det er spild af tid

  • #142   18. jan 2016 Altså om jeg køber med tavle eller ikke med tavle, det var ikke spørgsmålet smiley

  • #143   18. jan 2016 Mon ikke mange af de meget 'negative' kommentare skyldes at der er tale om at mange af deltagerne i debatten er ret passionerede omkring det at have hund smiley Jeg er i hvertfald smiley
    Hvis det nu er sådan så TS virkelig ønsker sig en hund og rent faktisk bliver klogere af tråden og tager noget af det til sig og måske justere sine ønsker en smule. Så er det jo både til TS og hendes fremtidige hunds bedste.
    Det ER faktisk rigtig hyggeligt at have en hund (nogen hunde gider putte og kæle - andre ikke) og det ER faktisk rigtig sjovt at være social sammen med andre hundeejere. Mht indkøbsprisen så skal man huske på at i det lange løb er den den allermindste udgift ved det at have en hund smiley Og så kæmpestor forskel er der altså ikke i med og uden stambog - se fx eksemplerne i Lis A's indlæg.
    Mht det med showhund, så er kan alle hunde med en stamtavle jo altså meldes til udstilling. Ingen opdrætter (jeg kender til ihvertfald) vil sælge en 8 ugers hvalp med garanti for at den bliver en 'showhund'.
    TS: Jeg tænker Mops eller en af griffonerne.


  • #146   18. jan 2016 Mette Marie, jeg ved ikke om det med showhund var til mig, for det er jeg udmærket godt klar over og bruger derudover aldrig ordet "showhund", det var pga. TS' bemærkning om en showhund vistnok i den anden tråd smiley TS kommer til at betale det samme (hvis vi snakker stambogsført) om den skal bruges til udstilling eller ej

  • #148   18. jan 2016 Langt hen ad vejen synes jeg altså at man er lidt for grov mod TS (har læst hele den anden tråd), jeg synes godt man bør kunne komme med nogle forslag, eventuelt fortælle hvor hun bliver nødt til at komme på kompromis.

    MEN jeg vil også sige til dig TS, at din kommentar i #140 er ret så provokerende - det virker lidt til, at du slet ikke har gidet at læse, hvorfor Lis A kommer med de eksempler hun gør, som faktisk er RET så relevant til din søgning efter race, uanset om du skal have Chihuahua eller ej - det var jo blot eksempler på pris i forhold til stamtavle og sundhed.


  • #151   18. jan 2016 Derfor kan man stadig godt være konstruktiv eller bare sige tingene på en pæn måde, Isabelle smiley

  • #152   18. jan 2016 Jeg bliver altid overrasket i sådanne tråde, over hvor stor en videnskab det at have hund bliver gjort til. Man kan have hund på SÅ mange måder, at man har hund på forskellige måder, betyder ikke at den ene hund har det bedre end den anden, eller at den ene hund lider nogen nød.

    Selvfølgelig kræver det x antal ting at have hund , men altså så er det altså heller ikke mere kompliceret.


  • #156   18. jan 2016 Isabelle: Det skulle jeg heller ikke smiley

  • #159   18. jan 2016 TS tror du ikke bare du skal holde dig til kattene og så droppe ideen om at anskaffe dig en hund smiley

  • #164   18. jan 2016 Prøv at se under racer på denne hjemmeside for selskabshunde smiley
    http://www.canis-minor.dk/

    Ellers kunne du prøve at tage på en hundeudstilling og kigge og snakke med opdrættere


  • #173   18. jan 2016 "Problemet er bare, at TS ikke vil lytte. Hun er tilsyneladende bedøvende ligeglad med hvilken type opdræt, hvalpen kommer fra, bare hvalpen koster under 5000 kr. og er uden stamtavle. Hun vil i hvert fald ikke lytte til vores argumenter for at købe en hvalp med DKK stamtavle (fx at forældrene er undersøgt for PL). Det virker bare useriøst, at hun ikke engang overvejer det, eller undersøger lidt omkring det, men bare afviser det med, at hun ikke vil give så meget for en hund, da hun er kattemenneske. Så skal man jo ikke have hund. "

    - Det er SÅ nemt når folk antager noget, man behøver slet ikke sige hvad man mener herinde, fordi det ved i jo allerede! smiley (Ironi kan forekomme)

    Hvornår i helvede har jeg sagt at jeg SLET ikke vil have en tavlehund? Jeg har bare sagt at det ikke var det jeg ville gå efter, fordi jeg ikke gider bruge mere end 5000 på selve hunden... Der skal købes udstyr udover + forsikring, så det er en del penge der skal smides første dag, og der mener jeg at der kunne spares ved at vælge en blandingshund. smiley


  • #175   18. jan 2016 Louise, som ejer af en dejlig, skøn blandingshund siger jeg til dig at du i det lange løb generelt ikke vil spare en øre smiley
    Det du sparer ved en blandingshund KAN risikere at komme tilbage som dyrlægeregninger og racerelaterede sygdomme fordi opdrætter selv sparede undersøgelserne væk


  • #176   18. jan 2016 Måske er det fordi TS lige nu kigger på racer, for at se om der overhovedet er en der passer til det hun ønsker sig. hvis hun ikke har planer for at få den her og nu, hvilket hun siger hun ikke har, har hun jo tid nok til at undersøge pris og tavle osv.

    Og det kan da godt være TS ikke tager alt til sig, måske kunne man så overveje hvordan tonen er, ville i selv tage det til jer hvis der blev snakket sådan til jer? Kan egentligt heller ikke se, hvorfor den anden tråd skal blandes ind i denne, kunne man ikke holde den diskussion derovre?
    Derudover er det sgu hendes eget valg om hun vil have tavle eller ej. Det er fint at man gør opmærksom på det og anbefaler det, men hold nu op med det tavlesnobberi altså.. Man er sgu ikke en mindre seriøs hundeejer bare fordi man ikke købte en hund med tavle, og så må man leve med den større risiko for sygdom.. OMG!

    BØVS!!!!!!!!!

    P.S. nu vil TS jo have en lille selskabshund og altså hverken border collie eller andre af de krævende racer. Hvis ikke det var fordi der var en del andre ting der ikke passer på TS ved chihuahuaen, så ville den altså godt kunne leve med det motion hun siger.
    Men jeg kan godt se at jeg i følge HG standarden er verdens dårligste hundeejer, for mine hunde har ikke tavle, og i dag har de kun været i haven, jeg har ikke engang trænet med dem. De har faktisk mere eller mindre passet sig selv, udover en smule leg og nus. De ser så ikke ret mishandlede ud, men mon ikke de ville ringe til dyreværnet hvis de kunne, stakkels stakkels hunde smiley


  • #177   18. jan 2016 Og så taget det blot et par måneder mere at spare op til en hund fra en ordentlig opdrætter der tjekker for racerelaterede sygdomme. Det er dit valg - jeg siger bare at det nok ikke er på det punkt, du behøver at tænke på at spare smiley Og det altså virkelig ment som en hjælp; tror ikke du får meget mere ud af at spare dér

  • #178   18. jan 2016 Ja forsikringen på de 38 kr om måneden lægger nok budgettet ned, men hunden vil jo nok vil få rigeligt med motion når du nu vil gå en god lang tur på 1 km (sarkasme kan forekomme)

  • #179   18. jan 2016 Går dælme ikke udfra SYGEforsikringen kun koster 38 kr. om måneden? smiley Og hvem siger jeg vil have månedlig betaling og ikke bare betale en gang om året? smiley

  • #181   18. jan 2016 Nej, jeg lytter ikke til dig, og jeg forstår ikke du gider bruge tid på at sprede negativitet på min tråd, når jeg vitterligt lader det du siger gå ind i gennem det ene og ud igennem det andet....

  • #184   18. jan 2016 Jamen Lis, så burde du jo også vide at tavle ikke er alt, det er et godt redskab, men du må jo selv have taget et bevidst valg om en tavleløs, så hold dog op med at presse det ned over hovedet på ts. hvis hun ikke ønsker en tavlehund, så ønsker hun ikke en tavlehund.
    Men da hun indtil videre har lyttet til det jeg har skrevet, og hun derudover har skrevet med mig privat, så hun kunne høre mere, så er det altså ikke fordi hun ikke lytter.
    Og hvis hun gerne vil høre mere om tavle, skal hun da nok selv spørge. Og er da også sikker på at hun nok skal lytte hvis folk skriver i en ordentligt tone og gør hende opmærksom på hvad det er der er så godt ved tavlen, i stedet for bare at lave det til det eneste rigtige og kun fokusere på prisen.


  • #188   18. jan 2016 Lis, fordi du giver råd som hun ikke har bedt om. smiley Og indtil nu har hun da taget det til sig som der er blevet skrevet på en pæn måde. Kunne da også se hun spurgte ind til noget garanti i en anden tråd om tavle, så måske hun kunne tænkes faktisk at kigge lidt nærmere på det, men bare ikke sige det til dig?

    Nu er det jo heller ikke alle tavleløse hunde der ikke tjekkes, men jeg vil som dig anbefale tavle, men det er altså ikke op til mig at bestemme for andre. Lucky var omplacering, det er Rosa IKKE, hun blev valgt da hun var 5 dage gammel. Men jeg kan vel altid bare sige at det var fordi jeg var ung og dum smiley Jeg elsker hende nu og synes hun er perfekt, og så er der tjekket for PL, som minimum helt tilbage til oldeforældre, i nogle led er der også før det, men jeg ved da også godt at det ikke er sådan de fleste steder, og jeg anbefaler derfor tavle, men det er altså hendes egen beslutning.

    Og nu findes der jo også ups kuld. Min Vaks var fra et Ups kuld. Han var nu også dejlig, men en blanding af alt muligt spændende smiley


  • #189   18. jan 2016 Lis, jeg læser ikke alle dine kommentarer, så ved ikke hvordan din tone generelt var. Men kan ikke se hvorfor det skal køres over på en diskussion om tavle, når det ikke er det ts ber om. Hun fik i den anden tråd at vide at de ikke var så dyre som hun troede, så kan hun vel selv tjekke op på det.
    Som hun selv har sagt er det jo ikke nu hun skal have en hund, så mon ikke hun tjekker op på det, og sundheden for den race hun finder?

    jeg elsker da også hunde, men TS er tydeligvis helt grøn i det at have hund, så tag det stille og roligt, og giv hende lige lidt luft, der er meget at lære på en gang, så måske man skulle starte med at hjælpe hende på rette valg i forhold til race, så kan man jo ud fra det hjælpe hende videre med sundhed og hvor hun skal kigge efter en sund og rask hvalp og hvad de koster.


  • #191   18. jan 2016 Hold op hvor denne tråd ærger mig.
    HG er en KÆMPE vidensbank om hunde og andre emner, her er en masse mennesker der vældig gerne vil give deres viden og erfaring videre. Men i denne tråd ser det for mig ud som om der bliver kørt rundt i enkelte sætninger og bemærkninger, og selvom ts forsøger at forklare sig er det som om det enten ikke bliver læst eller ikke forstået.
    Ts skriver jo ikke det er idag eller imorgen hun vil ud og have en hund, men at hun lige nu undersøger markedet, og en af måderne er jo herinde med alle hundefolkene. Og idét hun ikke har den store hundeviden ( som jeg læser det ) er det klart der vil komme nogle bemærkninger og sætninger der måske ser forkert ud i hundeverdens øjne, men altså ikke er så slemt ment.
    Alle har været nye i livet med hund engang, og har ikke kendt de 'faglige* udtryk, Så er det vel fair nok at stille spørgsmål og undersøge ?


  • #192   18. jan 2016 "Nej. For du virker ikke parat til at have hund. "
    - NEJ, derfor undersøger jeg ting, i stedet for at lave en købsannonce..... Jeg giver op.


  • #194   18. jan 2016 TS: det JEG føler at jeg får ud af tavlen er netop med henblik på racerelaterede sygdomme - blandt andet. Stamtavlen er ikke bare et papir, men fx. også (hvis det er DKK) en database hvor du kan slå alle registrerede sundhedsoplysninger op! Dvs. her kan du tjekke sundheden i linjerne og se om det fx. er ene af C-hofter (vil for mange racer være dårligt) eller der gennem hele linjen er nydelige HD- og AD-resultater eksempelvis. Det gode ved at kunne gøre det her er, at fx. HD - hoftedysplasi - er sådan lidt uforudsigeligt. Det kan springe flere generationer over og det er sgu lidt tricky. Derfor får man så meget gavn ud af at kunne tjekke de relevante sundhedsresultater (eller blive klar over, at der mangler), for at sikre sig en sundere hund. Det er ingen garanti, men sandsynligheden for at få en sundere hvalp er da helt klart bedre end bare at vælge i blinde efter hunde der slet ikke er testet for noget smiley
    Med Hundeweb (databasen) har jeg jo så netop mulighed for at vælge en hvalp fra, hvis jeg kan se at sundhedsresultaterne (i linjerne) er noget møg. Vil da helst hjem med en hvalp der har de bedste forudsætninger for at være sund og rask smiley

    Ved godt at det ikke handlede om stamtavle men synes jeg ville skrive hvorfor JEG synes det er sikrest og bedst for mig at vælge en DKK-hvalp. Det er kun en af grundene men ja, i det store og hele gør jeg det fordi jeg synes man skylder hvalpen et ordentligt avlsarbejde nu når opdrætter har muligheden for at undersøge hundene og derved udelukke hunde, der ville sætte potentielt syge hvalpe i verden smiley


  • #195   18. jan 2016 Man skal måske også lige huske, at mange herinde nærmest dyrker det at have hund, altså ment at det er en livsstil. Sådan er virkeligheden altså bare ikke for alle, ja det er den altså heller ikke for mig. Ja jeg elsker mine hunde, og ja jeg bruger tid på dem osv, men vi træner ikke og har aldrig gjort det, vores hunde er vores kæledyr og en del af familien, og det er det. JA jeg ved godt at hunde der bliver trænet også i mange tilfælde er det.

    Det er altså ikke raketvidenskab at have hund, og man behøves ikke at skulle bruge halvdelen af dagen på dem, for at de har et godt liv.

    Om folk vil have en hund med tavle eller ej, ja det må altså være DERES valg. Ja man kan oplyse og fortælle, men man behøves altså ikke blive spydig og se ned på folk fordi de vælger en anden løsning end den man selv syntes er den rette.

    Lidt respekt for forskellighed og egne meninger ville klæde debatten.


  • #198   18. jan 2016 Ej hvor sjovt Rikke, jeg tænkte faktisk præcis det modsatte - at når man får hund så er det uanset hvad en livsstil, netop fordi den indtager ens liv så meget (den er der jo hele tiden!). Og nej vores hund bliver ikke rigtig trænet, vi går ture og hygger.. smiley det har nok noget at gøre med hvordan man tænker på en livsstil

  • #199   18. jan 2016 Lis nu var det ikke fordi man ikke måtte komme med den anbefaling, men fordi du bliver ved og ved og ved, og ikke vil respektere at TS ikke ser det på samme måde som dig.
    Men lige tavle delen hørte måske mere til i den anden tråd, men så længe folk holder det til en ordentligt tone og blot kommer med en anbefaling eller deres erfaring er jeg da såmænd ligeglad, det er heller ikke min tråd. Men synes sgu det er ærgerligt at tråden skal ødelægges og i stedet for at hjælpe TS, at hun så bare skal have smækket en dør i hovedet.

    Synes HG er et sært sted efterhånden. Når der er tråde om f.eks. hvalpefabrikker sidder folk og brokker sig over at folk ikke tager det lidt mere seriøst og søger oplysninger inden. Når folk så kommer herind og spørger, så er de useriøse fordi de ikke ved at en tavle er det eneste rigtige og fordi hun synes 3 km gå tur er fint.

    begynder egentligt godt at forstå hvorfor det er folk ikke er så glade for at spørge om råd, hvis det er sådan de bliver taget imod.

    Og nu gider jeg ikke diskutere mere, for det ødelægger TS tråd.


  • #200   18. jan 2016 Jeg har lige været ude og se på en hvalp, og har betalt depositum. De var godt nok ude i stalden, men der var sådan nogle olielamper, så de frøs ikke. De så heller ikke syge ud, og de har både fået vaccine, chip og ormekur.

    Den bliver 8 uger næste uge, så får den på søndag! smiley En lille chihuahua tæve. Hun kaldte dem godt nok ikke teacup, men de er meget små. Moren vejer 1,5 kg.


  • #201   18. jan 2016 Ja den er god med dig Pinocchio smiley

  • #206   19. jan 2016 Ts, tror du bør åbne et vindue eller to i lejligheden, for der er vist for lidt ilt i luften. Kulilte forgiftning er ret alvorligt....


    Ang blanding. Så skulle du have haft mulighed for at møde labrador og schæfer blandingen, Ronja. et super eksempel på at blandingsavl ikke nødvendigvis giver sunde hunde!
    Hun har været ved at dø flere gange, fået blodtransfusion, havde så kraftigt allergi, at hun tålte INTET ud over hendes tørfoder, hun kløede sig til blods, i hovedet, slikkede poterne så de var hårløse, havde schæferbenstilling og slingrede sig fremad, tydeligt en hund der ikke ville blive gammel.

    Hun blev kun 6 år, så fandt manden i huset hende, døende af krampeanfald, hun må haft mange inden han kom, for der var pxx og lxxx alle vegne. Hun døde i armene på ham.


  • #207   19. jan 2016 ja Ronja blev købt ud fra devisen, blandingsavl er sundere...
    Ja hurra for blandingsavl, hvor ingen af forældrene er testede for noget som helst..


  • #208   19. jan 2016 Jeg har haft masser af blandingsavl.
    Bonnie og Charley blev aflivet som 13 og 14 års den ene pgå dårlige nyre den anden havde gigt.
    Det var lappe bl begge 2.
    Blandingsavl er ikke sundere end tavleavl.
    Tavleavl er ikke sundere end blandingsavl.


  • #211   19. jan 2016 Isabelle, jo det handler det rigtig meget om, nogle racer især fladnæserne har nogle grimme arvelige sygdomme i generne.
    Anton er jo også bl hund, han blev dog købt som tavleløs foxer, men han er bestemt ikke ren fox, hvilket man først kunne se da han blev voksen.
    Så man skal også passe på at man ikke bliver snydt på den konto, at man tror man får en renracet uden tavle og så viser det sig at være en bl.


  • #214   19. jan 2016 Lis A : Tonen !! Det er helt bestemt den tone der bliver brugt, samt ordvalg !

    Og jeg er enig med dem der har sagt noget lign, at den og det kunne godt være meget bedre !


  • #215   19. jan 2016 Man er godt nok kynisk hvis man mener det her er en pæn tone...

    Altså hvad skal vi debattere? Jeg spørg om noget, og forventer konstruktive svar... Ikke debat, der mest af alt handler om at få den anden i dårligt lys ligesom i politik. Det var ikke det jeg bad om, jeg bad om råd. Mit indlæg ligger ikke op til debat.


  • #217   19. jan 2016 Her er et råd glem tanken om en hund, den vil have mere brug for at komme i første række blandt de dyr du har og ud fra hvad du skriver er det ikke det der vil komme til at ske, så hold dig til dine katte smiley det er ikke ondt ment, du er bare mere en katte person end en hunde person

  • #218   19. jan 2016 Lis : Jeg er ikke din mor, så jeg skal ikke belære dig om hvor du træder i spinaten, hvis du er selvkritisk, finder du det nok selv smiley

  • #219   19. jan 2016 Tak for denne gang Lis og Rasmus, nu slap min tålmodighed op. smiley

  • #221   19. jan 2016 Pia K, TS har IKKE købt en hundehvalp. smiley Tror hun blev lidt træt af at nogen mente hun var dybt useriøs og ikke tog tingene til sig, at hun ligeså godt bare kunne skrive at hun havde købt sådan en hvalp, for der var alligevel ikke særlig mange der troede på at hun var seriøs.

  • #223   19. jan 2016 Ida kristine, det har TS jo så heller ikke gjort, altså købt en hvalp smiley

  • #224   19. jan 2016 "Villig til bevidst at købe " Det må man sige TS er , My Only ..

  • #226   19. jan 2016 Hvad hulan er en *BYBBER * ? smiley

    Hvorfor skal der altid bruges mærkelige selvopfunden ord, halvdelen af befolkningen fatter hat af ? smiley


  • #229   19. jan 2016 Skal vi ikke bare få lukket det her lidt?
    Nu havde jeg tænkt mig at TS selv måtte styre det, for jeg vil ikke snakke for TS.
    Men nu har jeg siden hun lavede den første tråd skrevet med hende i Pb.

    TS går ikke ud og køber en hvalpe fabriks hvalp, faktisk har ts INGEN PLANER om at købe en hvalp som minimum det næste år. TS ville gerne tjekke racer, til når hun en dag havde livet til at have en hvalp.

    Mere siger jeg ikke, for vil ikke udstille ts og hendes privatliv, det er op til hende selv, hvor meget i skal vide.

    TS, hvis du synes jeg har oplyst om noget du ikke ønsker, så skal jeg nok slette min besked! smiley


  • #230   19. jan 2016 Taler vi ikke dansk mere her i landet ? smiley

    Sikke et latterligt ord , burde det ikke være muligt at finde en fornuftig forkortelse på dansk ? smiley


  • #231   19. jan 2016 Og når ja, alle hunde uden stamtavle er fra hvalpe fabrikker, det havde jeg lige glemt. UNDSKYLD! jeg beklager meget min dumme uvidenhed.


  • #233   19. jan 2016 Jeg vidste altså heller ikke hvad det betød. Men jeg er jo også dum, har jeg lige fundet ud af smiley

  • #235   19. jan 2016 Det er der skam ingen der har skrigehundens. Men man må jo være dum når man ikke ved at alle hunde er fra en hvalpefabrik fordi der ikke er tavle. TS har på INTET tidspunkt sagt at hun ville have en hvalp fra en hvalpefabrik.

  • #236   19. jan 2016 Ej ingen kalder nogen dum her.... smiley og ingen ER dumme smiley

    Folk kommer bare med deres meninger smiley og bruger den jargon de nu engang bruger ...


  • #237   19. jan 2016 Det med bybber var jo altså kun fordi TS lige selv skrev det smiley jeg tror der er lidt misforståelser her. TS har i sin tidligere tråd direkte skrevet at hun ikke vil betale mange penge for en hund og derfor bliver det fra en bybber. Hun har direkte selv brugt ordet. Altså folk skriver det IKKE fordi hun ikke vil have tavle smiley Uh kan sørme ikke lige kopiere fra mobil men Ida har vist citeret det. Ville ellers ikke lige blande mig men det er tydeligt at der er sket en misforståelse. Hele byb-snakken kommer fordi TS selv skriver at det bliver fra en bybber = backyard breeder = hvalpefabrik (blev også først bekendt med ordet fornylig haha), så måske TS skal rede trådene ud, det er i hvert fald sådan man forstår det når hun jo selv skriver at det bliver en hvalp fra en bybber smiley hvis hun altså selv er bevidst om ordet

  • #238   19. jan 2016 Det havde jeg overset Funke, tak for det.
    Så beklager jeg selvfølgelig, har været inde i tråden og kan godt se at hun har skrevet det.


  • #240   19. jan 2016 Super, tænkte nok det var en misforståelse, det kan gå så hurtigt hvis man snakker på tværs af hinanden smiley

  • #241   19. jan 2016 Jeg trækker mig fra diskussionen, og igen beklager jeg at jeg havde overset det ord. smiley
    Jeg tror dog ikke TS mente det som at hun ville købe fra et dårligt sted, MEN jeg kender hende ikke, så jeg ved ikke hvad hun mente.
    Det sidste jeg vil sige er at TS har sagt til mig at hun ikke får hvalp foreløbig (læs de næste par år)
    Det giver hende også tid til at lære mere om det hele smiley


  • #242   19. jan 2016 Ja hvis TS altså ved hvad det ord betyder, oversætter man det til dansk er det baggårds hvalp, dvs en hjemme bl.
    Men hvis enhver hjemme bl, er fra hvalpefabrik, så må selv Anton stamme fra et sådan sted.

    Fy hvor vi skammer os smiley

    Og Nej Mikala, jeg har sgu itte hørt det ord før, og reagere ikke negativt fordi jeg ikke har hørt det før, men fordi alt skal ødelægges med grimme engelske ord smiley Vi taler sgu dansk i dette land smiley


  • #243   19. jan 2016 Jeg tror ligesom Badetøffel, at TS bare har oversat ordet til dansk og tænkt, at det nok bare betyder baggårdsopdrætter. Og det lyder jo uskyldigt nok smiley Så jeg tror (og håber), at det bare er en misforståelse.

    En anden ting; kan man slå notifikationer fra på HG? Og i så fald hvordan gør man?


  • #244   19. jan 2016 Ja det kan du Dijana, helt oppe i trådens start, lige under "søg i forum" blokken, er der der hvor du kan dele på facebook osv. der kan du trykke "følg ikke længere" smiley

    Hvilket jeg også gør nu.


  • #245   19. jan 2016 Tak, My Only! God dag til alle smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #248   21. jan 2016 selvfølgelig kan man have en hund der passer til de behov ts beskriver. Jeg har selv haft brugshunde i mange år og de har fint haft dage, hvor de kan nøjes med at gå "kun" 5-6 km om dagen,så mon ikke en lille hund af mindre aktiv race,kan leve fint med det.

    Jeg kender flere der har hunde hvor det ikke sker det store alle dage og de lever og har det godt.

    Til ts. Når nu du ikke vil have hund med det samme,har du tid til at spare op,til at få en hund fra en god opdrætter. Nok koster det mere,men du har muligheden for at se at forældrene er sunde og raske. Det er ikke sjov for nogen at få en syg hvalp og det kan koste kassen i dyrlæge regninger.

    Håber du finder en race der passer til dit behov og held og lykke med hunden,når den tid kommer.


  • #249   10. mar 2016 Jeg var sammen med en griffon i går. Jeg er fuldstændig solgt! Det er bare HUNDEN!

    Så racen er fundet. Så mangler vi kun tid, opdrætter og hund smiley

    Tak for svar!


  • #251   10. mar 2016 Har været inde og kigge. smiley Der er ikke nogen i nærheden, så kan ikke bare lige sådan besøge.. Men skidt, tager vi til den tid. Det bliver ikke mens jeg studere i hvert fald..

  • #254   10. mar 2016 Det er den korthårede, petit et eller andet smiley

  • #256   10. mar 2016 Antager opdrætter kan udtale smiley

Kommentér på:
Racevalg

Annonce