{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Mia Louise O
Mia Louise O
Tilmeldt:
9. feb 2016
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 5

Hjælp min hund er blevet bange {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Min hund på 1,5 år er blevet bange efter min nabo har haft luftet hende i weekenden. Det har været en ret uheldig oplevelse, da jeg finder ud af at min nabo har været meget fuld og i dårlig humør da han har luftet hende lørdag. Mandag morgen er han fuld og i dårlig humør igen og smækker med døren flere gange, hvilket vækker mig og min hund, og hun kravler helt ind til mig og gør sig flad og ryster. Hun har aldrig været bange for larm før, og plejer egentlig at gå ud til døren og gø lidt.
Hele mandag vil hun være hos mig konstant. Jeg opdager så at hun også har tisset på mit tæppe. Jeg konfronterer min nabo omkring alt dette, og han siger at han aldrig kunne finde på at gøre hende noget, og det tror jeg også på. Men han nævner også at hun har været bange da han skulle lufte hende søndag. Derudover har han også haft væltet alt på min opslags tavle ned lørdag.
I dag tirsdag reagere hun på samme måde når han lukker døren, selvom den ikke smækkes som mandag. Men hun reagere også på at han hoster højlydt. Hun vil igen være hos mig hele tiden. Hun vil ikke lege og hun vil ikke ud i haven.
Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg kan gøre? Og skal jeg konfrontere min nabo igen? Har aldrig oplevet han har drukket sig fuld og skabt sig sådan før, han plejer altid at være hjælpsom, og kommer tit med godbidder og kødben til min hund. Men jeg er godt nok tosset over han ikke kan se det er forkert at han lufter min hund i meget fuld tilstand.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min hund er blevet bange
  • #3   9. feb 2016 Jeg var underviser til en sportsweekend, og kunne desværre ikke have hende med, da jeg har solgt min bil og nu er på cykel. Jeg kom selvfølgelig hjem sen eftermiddag, hvor hun har været helt normal, det var først mandag morgen hun har reageret. Jeg stolede 100% på ham, da han plejer at være så god ved hende, og jeg har aldrig oplevet at han har drukket før. Jeg havde aftalt med ham at han skulle lufte hende til middag både lørdag og søndag. Men han skal aldrig i nærheden af hende igen.

  • #4   9. feb 2016 Tak for de gode råd!
    Ja det er første gang hun er bange, udover den ene gang min brandalarm gik igang, men ellers har hun aldrig været bange for lyde er nogen art.
    Igår tog vi hjem til en ven om aftenen og der var hun helt normal og glad. Også da vi gik tur igår var hun glad.
    Jeg tror ikke at han er fuld nu, men han hoster meget og bruger meget tid lige udenfor hans lejlighed. Jeg har dog planer om at opsige mit lejemål.


  • #6   9. feb 2016 Wauw, hold da op det lyder voldsomt, godt den hund kom væk!
    Det er heldigvis ikke i den kaliber med min nabo. Har altid været super glad for ham, han er så engageret i at forbedre alle lejlighederne og udendørs området, han fungere lidt som en frivillig vicevært. Jeg er så overrasket over hændelsen! Men der er desværre andre alkoholikere i rækken, faktisk over halvdelen af lejerne, men de holder sig nede i den anden ende og hører kun til dem om sommeren når de drikker ude i haven.
    Tak for råd!


  • #10   9. feb 2016 Nu er der kommet lidt ro på naboen den sidste time, og det har hjulpet meget allerede heldigvis smiley

  • #11   9. feb 2016 Der behøver ikke nødvendigvis være sket noget. Det kan have været nok at han var fuld.
    Påvirkede personer ændrer kropssprog ganske betydeligt og ikke alle hunde er lige tolerante.

    Fx min gamle søko. Jeg kan med garanti sige at hun aldrig havde oplevet noget grimt med påvirkede mennesker. Alligevel ku hun spotte en fulderik på over 500 meters afstand, og så var hun godt nok på dupperne til de var væk igen. Havde sådan en ville ae den søde vovse, så havde hun 110% klappet til vedkommende.


  • #12   9. feb 2016 Undskyld.

    Men har jeg misforstået noget, eller er det en engangsforseelse, at den ellers flinke nabo har været fuld?

    Er det ikke lidt drastisk at komme med alle historierne fra helvedes forgård?

    Der er vel ikke andet for end at tale med naboen. Evt høre hvad der er sket? Både for ham og for hunden.

    Jeg ville nok, hvis det var min nabo, gøre klart at jeg ikke brød mig om han drak sig hønefuld, når han havde ansvaret for andre!

    Og også melde ud til den ven, at hvis han drak sig hønefuld fordi der var sket noget, så kan han tale med mig, i stedet for.
    Og jeg gerne støtter hvis han er på vej ud af alkohol problemer.


  • #15   9. feb 2016 Jeg har prøvet at tale med ham omkring det, men han afviste meget hurtigt at der skulle være sket noget, men han forstod ikke, at jeg ikke synes det var okay han havde drukket sig fuld når han skulle lufte min hund.
    Han har lidt tabt hjernen tror jeg, for jeg har lige oplevet ham stå og råbe af en anden beboer som skulle være en af dem som han kalder for "varmetyve" fordi de har taget måleren af radiatoren. Han ville også gerne slås, og det samme er åbenbart sket i lørdags mens jeg ikke var hjemme. Jeg har i hvert fald kontaktet min udlejer omkring problemet, da det vel også er hende som skal ordne det med varmemålerne og ikke min nabo!
    Jeg ved han ryger hash for sine smerter, han er blevet opereret mange gange for diskusprolapser. Jeg ved ikke om det har slået helt klik for ham, men jeg tror i hvert fald at mig og min hund tager væk i nogle dage!


  • #16   12. feb 2016 Der er mange som ikke tåler at kombinere hash, alkohol og stærke smertestillende.

    Damn.
    Sådan en som ham kunne jeg godt gøre noget for, hvis jeg så ham som læge/patient.
    Men det kræver nogengange at pårørende ser det og tager ham i armen og følger ham til lægen.
    Jeg mistænker han ikke har overskud selv.


Kommentér på:
Hjælp min hund er blevet bange

Annonce