1.019 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

sus  J
sus J
Følger: 12 Emner: 4 Svar: 23

Anakirtler lækker, kun en dråbe men det lugter fælt Anakirtler lækker, kun en dråbe men det lugter fælt

Jeg har en hund, hvor anal kirtlerne lækker lidt, nærmere kun en dråbe når han slapper af.
Han kører aldrig på numsen og dyrlægen har indtil nu aldrig konstateret at kirtlerne har været fyldte eller betændte.
Jeg har forsøgt med flere forskellige slags foder og bruger husk/loppefrø skaller.

Kødben giver ham desværre ikke hård mave.

Gode råd modtages gerne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anakirtler lækker, kun en dråbe men det lugter fælt
  • #1   9. feb 2016 Jeg har skiftet til Kingsmoor pure og allerede få dage efter har Caos ikke haft det problem,, før var det dagligt.. Så er pt optimist ang det smiley

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#3   9. feb 2016 Ok.
    Jeg snakkede med min dyrlæge for et stykke tid siden og fik at vide at jeg skulle forsøge at ændre foder.
    Med uanset hvilket foder jeg har forsøgt med, bliver han ikke direkte hård i maven, men han har heller ikke tynd mave.

Jeg vil prøve at nævne det med størrelsen for min dyrlæge smiley

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#4   9. feb 2016 Jeg har prøvet:
    - Acana med Bison
    - Acana med Æble/lam
    - Go Care Royal
    - Optima med Kanin/kartoffel

Alt sammen uden jeg har fået et godt resultat

Men har dog ikke prøvet Kingsmore Pure

• #5   9. feb 2016 Så prøv Kingsmoor pure, det selvfølgelig ikke sikkert det virker for din hund,men pt ser det ud til at virke for min, der gik nogle dage og så har han haft ca en uge unden problemet nu smiley

• #6   9. feb 2016 Her hjemme giver vi vores pige Pro-fibre som virkelig hjælper hende, så hun ikke tømmer i sofaen eller andre steder....

Kan købes hos dyrlægen

• #7   9. feb 2016 Hvilke kødben har du prøvet?

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#8   9. feb 2016 Kender godt pro-fibre og ja, det er også med i overvejelserne. Troede faktisk at husk også var fiberrigt, så det kunne hjælpe.

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#9   9. feb 2016 Som kødben bruger jeg de små ringben (de runde med hul i midten)

Har også forsøgt med lam, men det kom op igen.

Mine hunde er ikke så store, 4 og 6,5 kg, så benene må ikke være alt for store

• #10   9. feb 2016 Har du prøvet at droppe husk? Så vidt jeg ved så binder fibre vand i tarmen som så giver en blødere afføring. Det bliver tit anbefalet til hård mave.

• #12   9. feb 2016 Der er ikke mange hunde der får hår mave af okseben smiley prøv svineribben

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#13   9. feb 2016 OK Bodil D., det viste jeg ikke, så bliver straks afprøvet smiley

• #15   9. feb 2016 Ben skader jo ikke, så det kan man jo roligt prøve smiley

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#16   9. feb 2016 Vender det også med dyrlægen smiley
    Men da mine hunde i forvejen får kødben, vil jeg selvfølgelig også afprøve det og tilmed i bonus få hund med en lidt fastere afføring.......forhåbentlig

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#18   9. feb 2016 Har aldrig hørt om "for små anal kirtler", så det må dyrlægen kigge på.
    Min hund synes jo heller ikke det andet er behageligt....han bliver næsten flov

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#21   10. feb 2016 Er ring-ben (den med hul i midten) ikke okseben ?
    De giver ham nemlig ikke hvid/grå afføring

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#24   10. feb 2016 Uha, der ser store ud.
    Har jo hunde på 4 og 6,5 kg, så benene må ikke være for store

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#25   10. feb 2016 Vi skal besøge dyrlægen i morgen, så nu må vi se hvad hun siger smiley smiley

• #26   11. feb 2016 Husk endelig at skriv dyrlægens svar smiley

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#27   11. feb 2016 Så har vi været ved dyrlægen.
    Han fik tømt analkirtlerne. Der var lidt i dem og de var nemme for dyrlægen at tømme.
    Så i første omgang skal jeg afprøve en allergi foder: Dermal fra Virbac, med kartofler og and.
    I 8 uger må han ikke få andre godbidder, kødben eller tyggeben.
    Der kan evt. kombineres med pro-fibre, men det får dyrlægen først hjem igen i næste uge.
    Så nu er der købt tørret andestrimler og noget til at fylde i de tomme ringben fra tidligere kødben, så der stadig kan blive lidt at gnave i smiley

profilbillede
  • sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#29   11. feb 2016 Jeg har nævnt det med de små analkirtler, men dyrlægen synes vi i første omgang skulle forsøge med foderet og få maven til at fungere perfekt.
    Er dette ikke nok, bliver det en operation.

• #30   11. feb 2016 Håber maden er nok og alt flasker sig og i slipper for en operation,, men hvad står sådan en operation i af penge ?

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#31   11. feb 2016 Tak, håber jeg også smiley
    Har ikke spurgt på pris på en operation.

• sus  J
    sus J Tilmeldt:
    jan 2016

#32   18. feb 2016 Status opdatering.......

Det ser ud til at have en bedring på maven. Det er tæt på normal afføring.....og han er stadig i overgangsfasen mht. foderskift.

Har intet mærket til lugten fra analkirtlerne og det der er rigtig spøjst........han har altid lugtet meget af hund, i forhold til min anden hund.......det har ændret sig og nu er det faktisk normal hundelugt smiley

Kommentér på:
Anakirtler lækker, kun en dråbe men det lugter fælt

Annonce