{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinter
  • #1   13. feb 2016 Så koldt at han fryser.

Når han fryser ryster han og er ikke meget for at gå længere ture.

Det er meget individuelt, men jeg kan tydeligt se det på Ludvig når det er frakketid smiley

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #2   13. feb 2016 Som udgangspunkt giver jeg min hund et dækken eller jakke på når jeg selv tager en jakke på.
    Jeg har en malteser/pudel blanding på 4kg.

Så jeg vil sige at et dækken vil være godt når det er koldt. smiley

• #4   13. feb 2016 Jeg har endnu ikke oplevet Tucker fryse, siden han skiftede fra hvalpepelsen.

• #5   13. feb 2016 Min hund er skinnende sort, og usynlig i mørke. Så hun har altid LED halsbåndet fra trixie, som lyser godt kraftigt i mørket.
    Evt også refleks dækken, som i tillæg er rimelig vandtæt.

I heldagsregn kan hun blive kold. Har til gode at se hende fryse i tør kulde.

• #7   14. feb 2016 Mine dværgpinscher har ikke noget på. smiley

• #8   14. feb 2016 Hmm det er meget forskelligt, men generelt når vejret er under 5 grader, nogle gange før. De sidste par dage hvor solen har skinnet, har de ikke fået på, men i går skulle de have haft, for kunne godt se Rosa frøs lidt.
    Men ja kig på din hund, ser den ud til at fryse så er det dækken tid.
    Mine fryser også mere når de er trætte og ikke bevæger sig så meget, så det sker at de får en trøje på om aftenen selv om sommeren (vi snakker efter kl 21) men den er jo så noget tyndere end det vi bruger om vinteren

• #11   14. feb 2016 Tak for svar smiley
    Jeg har kun haft ham i tre uger og han er min første vovse smiley
    Jeg har ikke set ham ryste af kulde, men der har været aftner, hvor iveren efter at gå tur, ikke var så stor og vi er vendt hjem, når han havde gjort hvad han skulle...
    Any way, jeg smutter ud og køber et dækken til ham - så har vi det c",)

• #12   14. feb 2016 aldrig min store hund er godt pelset og jo koldere det er ude jo gladere er hun for at være ude. den lille kan finde på at ryste især hvis man giver ham opmærksomhed og alligevel er han ude i flere timer hvis han bryder ud en kold vinter dag uden problemer. han er god til at holde sig igang når det er koldt. så ser ikk et behov for at bruge dækken til mine hunde har aldrig brugt det.

• Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 92
    #13   14. feb 2016 Denne her kan være en god vejledning. Jeg kunne ikke finde skemaet med celsius, men 40 F = 4,5C; 35F= 1,6C; 30F= -1,6C; 25F= -4C

profilbillede
  • #14   14. feb 2016 Mange tak Griffen. Dejligt med en vejledning smiley

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #15   14. feb 2016 Fandt den lige med grader på. smiley

profilbillede
  • #18   14. feb 2016 Så fik Felix sit første dækken. Hold fast, det var han ikke stolt af, at have på. Flere gange, på en noget kortere tur end normalt, satte han sig ned og ville ikke gå videre. Det kræver vist en hel del tilvænning smiley

profilbillede
  • #19   14. feb 2016 Mere koldt end det bliver i Danmark.. Han har masser af pels til at holde sig varm med smiley

• #20   14. feb 2016 Han ligner ikke en der fryser lige med det samme ellers smiley

• #21   14. feb 2016 C.E - Det tror jeg heller ikke at han gør smiley men jeg har fået fortalt, at der skal passes ekstra godt på de her allergivenlige hunde, fordi de ikke har så tyk underuld smiley

• #22   14. feb 2016 Det er korrekt. Men jeg tror vi er ret langt nede i grader før det bliver seriøst smiley

Mht. at lære ham at have dækken på. Massere af ros og godbidder. Man kan træne hjemme, men pas på det ikke pludseligt bliver for varmt i stedet smiley

• #23   15. feb 2016 Hvis hunden fryser er et dækken på sin plads. Ellers ikke. Min Dobermann har ikke nogen underuld og hun viser med alt tydelighed at hun ikke synes om at være ude 'uden tøj på' i frost, regn eller blæst om vinteren. Har hun dækken på så vil hun gerne gå ude hele dagen uden dækken så vil hun ind i løbet af ret kort tid. Det fortæller mig at hun nok fryser uden dækken smiley
    Mine Irske Terriers har aldrig haft behov for dækkener - med den ene undtagelse, der havde en fejlpels uden underuld smiley Det er kun hvis de er nytrimmede og det så bliver meget koldt at de lige får dækken på en fjorten dages tid til den nye pels er godt igang.
    Jeg har ofte hørt påstanden om at hunde altså ikke behøves dækken, da deres pels er beregnet til kulde. Folk glemmer lige at det jo altså ikke er alle hunderacer der udstyret med slædehundepels med tyk uld og en god dækpels smiley
    Sjovt nok så har folk ikke svært ved at forstå at en klippet hest har behov for et dækken. Mange hunderacer har jo altså ikke mere pels end den klippede hest!
    Jeg har en lille bomuldhundehvalp på mit hvalpehold. Til første træning i januar kom den uden dækken. Den FRØS og lignede ikke en hvalp der synes at situationen var superfed. Jeg snakkede med ejeren om det og fik at vide at grunden til det manglende dækken var at han havde fået at vide at dækken ikke var godt for hunden. Næste lørdag havde den fået en hjemmestrikket trøje (jeps - dens mor strikker) på og det var en helt anden hvalp, der synes det var megafedt at være til hvalpetræning smiley

Kommentér på:
Vinter

Annonce