{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.036 visninger | Oprettet:

Farve på tævens mælk????? Falsk drægtig {{forumTopicSubject}}

Okay ved godt det er et virkelig dumt spørgsmål, men jeg har aldrig haft en tæve før, og her til aften så jeg der var noget indtørret ???? I Rosas pels ved 2 dievorter.. det første jeg tænkte var betændelse, prøvede forsigtigt at "trykke" lidt for at se om det bare var noget udenpå, og for at mærke om de føltes normale, der gjorde de, men der kom noget gulligt ud ? Ikke tyk og slimet som normal betændelse, så jeg tænkte om det kunne være mælk??
Hendes parti har været ret stort eller hvad man skal sige men vil ikke sige hævet, troede bare de blev lidt slappe efter løb. Ved ikke om det er normalt nu??

Det passer med at det er 3 mdr siden (november) at hun var i løbetid, så kan det være falsk drægtighed ?
Det eneste udover det skrevne jeg har lagt mærke til er at hun piver mere for at få opmærksomhed og for mellem en og to uger siden bestemte hun sig pludselig for at hun ikke kunne gå ind i stuen og spise alene, hvis jeg sov i soveværelset.
Ved ikke om det har noget som helst med noget at gøre, men jeg er en pyller hundemor smiley
Der skal bestilles tid til det årlige tjek på mandag, så uanset skal hun til dyrlægen, det er bare et spørgsmål om hvor meget det haster ??


Så søde kære dejlige kloge hg'ere skal jeg tage den med ro eller kan det være noget betændelse ?
Er der noget jeg kan gøre for hende hvis det er falsk drægtighed udover at tage til dyrlægen ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farve på tævens mælk????? Falsk drægtig
  • #2   14. feb 2016 Jeg ved ikke nok om hvorvidt det kan Være falsk drægtighed eller ej, men det skete indimellem for vores gamle hund da jeg var barn. Jeg mindes ikke at det var noget, men fint at få tjekket op med dylle. smiley

    Birgitta: Hvis lille Rosa skulle være blevet drægtig, ser der dæleme en dyrlæge der ikke har foretaget kastrationen af Lucky godt nok. smiley Jeg ved også at det ER planen at få steriliseret Rosa når den rette tid kommer. smiley

    (jeg lyder virkelig stalker-agtig nu, men jeg synes bare Solvejs små vapser er for skønne, så jeg følger lidt med smiley )


  • #3   14. feb 2016 Falsk drægtighed er en helt normal tilstand, ja faktisk et urinstinkt. Det er super at du ikke har pylret om hende, men bare gjort som I plejer. Det går over igen.

    Livmoderbetændelse har ikke noget med falsk drægtighed at gøre. De to tilstande ses uafhængigt af hinanden .

    Man kan give galastop hvis tæven er skidt og lægger mælk ned.


  • #4   14. feb 2016 Tak for svarende.
    Birgitta som Mille så søde skriver, så er Lucky kastreret og han var slet ikke interesseret i hende i løbetiden, så ingen drægtighed. Og ja Rosa skal steriliseres det har hele tiden været planen, hun får dog lov til lige at have en løbetid mere smiley

    Hun er ikke som sådan ked af det, render ikke rundt med bamser og sådan. Hun har altid pevet for opmærksomhed, fordi hun jo ikke bare kan kræve der fysisk som en stor hund, det er bare blevet lidt mere men aner ikke om det er det.

    Mit spørgsmål er egentligt mest om det gule væske kan være mælk eller om det er betændelse ? Jeg synes ikke det har konsistens som betændelse og hun er ikke varm dernede eller har ændret farve eller noget, men jeg ved intet om hundes mælk, så er deres mælk gul ? smiley


  • #6   14. feb 2016 Råmælk er gullig, så det er muligt at det er mælk du ser. Jeg ville nok besøge dyrlægen for en sikkerheds skyld.

  • #7   14. feb 2016 Hun kommer dom sagt til dyrlægen uanset.
    Farven er svær at forklare, det er ret tyndt og var jo så lidt at det var svært at se ordentligt, men var ikke rigtig betændelses gult, men var bestemt til den gule side.
    Hun virker ikke til at hun har ondt dernede og hun er helt normal og blød, men hun skal selvfølgelig tjekkes det lille pus


  • #9   14. feb 2016 Nu har jeg lige kigget igen, for en sikkerheds skyld (og så røre jeg ikke mere, for har hørt det ikke er så godt)
    Jeg kom i tanke om hvad farven minder mig om, modermælks erstatning fra royal canin når det er blandet op, ca. Den farve har det.


  • #11   14. feb 2016 Pia, det var egentligt også planen, men så oprettede jeg en tråd:
    http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/632089-endnu_en_om_sterlisering_rosa_chihuahua_fis

    Hvor folk mente det var godt at vente til efter 2, og så spurgte jeg min dyrlæge.

    Men jeg tror jeg vil snakke med hende om det når vi kommer, da vi bestemte at vente, vidste vi jo ikke hun ville blive falsk drægtig.


  • #21   14. feb 2016 Jeg tager en snak med dyrlægen, om vi skal gøre det nu i stedet smiley


  • #23   16. feb 2016 Så har vi været ved dyrlægen, hun er falsk drægtig, men ikke særlig meget så dyrlægen mente det gik i sig selv, for hun er jo ikke ellers påvirket af det. smiley
    Vi skulle kontakte hende igen om 1-2 mdr hvis hun skulle steriliseres inden næste løbetid, for så burde det være gået over så hun havde en normal hormonbalance eller hvad det var hun sagde.


Kommentér på:
Farve på tævens mælk????? Falsk drægtig

Annonce