{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Gammel, gigtplaget hund. {{forumTopicSubject}}

Vores gamle Collie, Tjalfe, har lige været hos dyrlægen og har fået sine hofter og ryg fotograferet. Han har haft svært ved at rejse sig, især når han havde ligge på det kolde flisegulv i køkkenet, og vi var bange for, at hans hofter var slidt ned. smiley Det var nemlig svært for ham at få bagbenene med op at stå.
Men det viser sig, at han har slidgigt/spondylose i den forreste del af ryggen og gigt i begge forben, så nu er han på smertestillende, Metacam, og det ser ud til at virke. Han er i hvert fald blevet noget mere aktiv og opmærksom end før, han kom på smertestillende. smiley
Med sine 11 år er han jo nået op i gennemsnitslevealderen for racen, så hver dag er vel bare en gave nu. Han skal i hvert fald ikke lide for vores skyld! Jeg håber bare, at vi vil være i stand til at se det, når den sidste dag kommer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel, gigtplaget hund.
  • #2   2. mar 2016 Det kunne være mit indlæg det her.
    Laika på 11 år slog sin albue i januar og lige siden har hun været stivbenet/småhalt på sine forben.
    Vi har sat ind med det hele lige nu, laser, massage, tilskud, ekstra smertestillende osv.
    Min hjerne kører på højtryk omkring hende.
    Heldigvis har jeg nogle gode dyrlæger, så min hund får hjælp selvom min gæld bare buldre derop af.

    I går bad jeg dem undersøge om Cartrophen indsprøjtninger kunne være noget for Laika.


  • #3   2. mar 2016 vi har også prøvet de ting andre nævner, på vores er det kun indsprøjtning ved dyrlægen hver 3 måned som hjælper - det virker så til gengæld helt fantastisk men det er vist meget individuelt med virkningen fra hund til hund.

Kommentér på:
Gammel, gigtplaget hund.

Annonce