1.141 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Bliver vild af dæmpende signaler Bliver vild af dæmpende signaler

Min skøre hund, Nellie, har alle dage været ret speciel (ihvertfald sammenlignet med min "ganske almindelige" labrador).

Hun er ret følsom, og har altid været et værre bøvlehoved når der kommer gæster eller jeg kommer hjem (hun bider sig fast i tøjet og larmer helt vildt).

Det undrer mig dog, at hun reagerer sært når jeg sender dæmpende signaler til hende - fx hvis jeg blinker langsomt og slikker mig om munden, så springer hun hen i hovedet på mig og slikker helt vildt (hun er generelt meget slikkende og vil helst sidde på skødet konstant, hvis hun skulle bestemme).

Er der nogen der kan forklare den reaktion? Hun er forøvrigt 6 år og jeg har haft hende fra hun var 10 uger (hun er hittehund).

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver vild af dæmpende signaler
  • #1   23. mar 2016 Det kan jo være at hun kan se du sender signalerne for sjov på resten af dit kropssprog smiley

• #2   23. mar 2016 Det gjorde Lia også da hun var yngre, jeg ser det også tit ved hvalpe. Har altid tolket det som om at de bliver uhhh så glade når vi sender signaler om at vi er søde og venlige. smiley

• #3   23. mar 2016 Måske. Det kan godt ske, at mit "venlighedssignal" ses som "hun elsker mig, jaaaaaa, jeg vil slikke hende indtil hendes ansigt falder af!!!" xD

• #4   23. mar 2016 Jeg prøvede lige at kigge væk, gabe og ellers ignorere hende, da hun sad helt tæt og ville til at slikke mig.
    Så knurrede hun og kom endnu tættere på for at slikke (hun knurrer tit, ikke aggressivt, hun er generelt ret talende).
    Skøre hund. Men hvad bilder jeg mig egentlig også ind, sådan at ignorere hende. smiley

• #6   23. mar 2016 Helt klart.
    Jeg ville nu ønske, jeg kunne snakke med Nellie. Hun er så speciel. Hun kunne garanteret fortælle de sjoveste historier

• #9   23. mar 2016 Hvorfor gøre disse ting? Ja måske jeg spørger dumt, men jeg forstår ikke meningen med at sidde og gøre sådanne ting.

Og ja jeg ved godt det er dæmpende signaler, jeg forstår bare ikke hvorfor man som ejer skal sidde og slikke sig om munden, smaske og gabe smiley

• #10   23. mar 2016 For at ... Forsøge at dæmpe hende?

• #11   23. mar 2016 Hvilken race er det?

Jeg synes at dine iagttagelser er super gode og det har jeg selv tænkt en del over

Nogle meget bløde hunde tænker jeg vil opfattede dæmpende signaler som om de laver noget forkert og får meget travlt med at please

Nogle hunde tror jeg at vi har lært dem, at det kan være en leg
    Vi er ihvertfald venlige og giver kontakt

• #12   23. mar 2016 For at forsøge at dæmpe hende? Ja sorry men jeg forstår det altså ikke, kan du ikke komme med nogle eksempler ? Jeg kender ikke nogen der sidder og smasker, gaber osv overfor deres hund.

• #14   24. mar 2016 Netop, og Nellie er så opmærksom konstant så jeg ville forsøge at fortælle hende at hun gerne må slappe af. Hun har ikke så stor selvtillid (det arbejder vi på) og er SÅ meget en pleaser.
    Race? Øhm. Folk gætter på labrador/dsg. Jeg gætter på whippet/labrador (baseret på mange andres beskrivelser af whipadors i Facebook-gruppe). Men ingen ved det. I er velkomne til at gætte. smiley

• #15   24. mar 2016 Jeg har brugt dæmpede signaler til en meget angst-aggressiv hund som efter at blive forskrækket af et lavtgående fly havde fået filtret sig ind i sin lange line og skulle befries. Det betød jo at jeg, fremmed menneske skulle røre ved ham, hvilket var noget jeg vidste han før havde kammet helt over ved (en anden hundelufter havde fået et hak tidligere på ugen, det samme havde dyrlægen).

Han var meget utryg ved situationen, og for mig at se var det ret tydeligt at de dæmpede signaler virkede og hjalp med at få ham til at slappe af - og jeg gik fra i løbet af ganske få minutter fra ikke at kunne komme til ham til at stille og roligt at få ham filtret ud. Han kommunikerede så også selv smukt, så jeg hele tiden tydeligt kunne se hvor på stress skalaen han lå.

• #17   24. mar 2016 Jeg må ha nogle rigtigt kloge hunde - ikke en eneste af dem er i tvivl om hvorvidt jeg er en hund eller ej .. og de har ikke nogen forventning om at jeg kaster mig ud i nogle mere eller mindre heldige forsøg i at "tale" deres sprog .. de er så kloge, så de forstår mit smiley

• #18   24. mar 2016 Jeg er godt klar over at dyr sender dæmpede signaler, og jeg er helt med på hvorfor de gør det. Jeg har bare aldrig hørt om mennesker der gør det til deres dyr, altså sidder og gaber, smasker osv smiley

• #20   24. mar 2016 Lenschow -
    Interessant smiley
    Jeg har ihvertfald aldrig haft problemer med at mine forstod hvad jeg sagde til dem.
    Derimod har jeg oplevet min ældste malle blive usikker når han har stået overfor piger, der har "talt" til ham på den der måde - og så reagerer en malle jo ikke enormt hensigtsmæssigt smiley

• #22   24. mar 2016 Det er interessant - det synes jeg.

Jeg har den venligste hund i verden - seriøst, han er så rar så det driver af ham. Men mennesker, der mener at de taler hans sprog .. noooooooo - det dur slet ikke for ham smiley

• #23   24. mar 2016 Men det med at hunden gaber, fordi vi gaber, kan det ikke også bare være som med mennesker, at det "smitter" . for vores hunde gaber da også ind imellem hvis vi gør, ja og omvendt for den sags skyld.

• #29   24. mar 2016 Ozzy gaber jævnligt når jeg gaber, og omvendt. Mailo sker også ind imellem, men ikke så tit, jeg gaber dog også altid når han gør smiley

• #33   25. mar 2016 Spændende artikel smiley

Kommentér på:
Bliver vild af dæmpende signaler

Annonce