{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Helt ærligt, hvad mener I ? {{forumTopicSubject}}

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-04-13-usaedvanligt-venskab-paa-graesmark-i-soenderjylland?utm_source=Facebook&utm_campaign=TV_2_Nyhederne&utm_medium

Nu håber jeg link virker.

Men helt ærligt, hvad er dette for noget ? En hund der leger uskyldigt med en hest ?

Nej, ikke efter min mening, hunden er tydeligt stresset og prøver at humpe hesten.

Ydermere har hesten utroligt lange hove, de skulle have været skåret for meget længe siden. smiley

Jeg kan godt forstå at den video har givet anledning for anmeldelse af, vanrøgt af hesten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helt ærligt, hvad mener I ?
  • #2   13. apr 2016 Ej det er da godt nok misforstået?? smiley
    Hunden humper, hesten bider ud efter den, hunden springer af. Hvordan kan det tolkes som fedt for nogen af parterne..?
    Synes på alle måder hestens kropsprog siger, "Skrid" til hunden, så kan ikke se, hvordan de skulle være venner, selv hvis hunden synes om hesten.

Det har så stået på i 5år pt iflg. artiklen, og det kan så stå på i endnu 10 år, stakkels hest.. smiley

• #3   13. apr 2016 Stakkels dyr. smiley Det er da så misforstået som det overhovedet kan være. Der er jo ingen af dem der ser særligt glade ud for hinanden.

• #5   13. apr 2016 Det ser bestemt ikke særligt rart ud for nogen parter. Hesten opsøger jo ikke hunden på noget tidspunkt og er meget tydelig irriteret på hunden og beder den skrubbe af.

• #7   13. apr 2016 ligner ikk et venskab og er enig i at den pony trænger til at få ordnet hove. og den hun stresser jo rundt for at hoppe op på ponyen som så ligner at den hund kan skrub af h til.

• #9   13. apr 2016 Jeg kan ikke se det søde sjove og hyggelige i det.
    Hunden er tydeligt stresset, og forsøger hele tiden at hoppe på ryggen af hesten og humpe den.
    Hesten er tydeligt irreteret, og bider ud efter hunden, og hele hestens kropssprog siger :SKRID NU !

Ydermere er hestens hove i sær på forben alt for lange, og den går helt nede på dragterne, mens hovspidsen tangere til snabelsko, og det er dælme dyremishandling smiley

• #10   13. apr 2016 ja var det på min ene hest var hunden død for længst. smiley

• #11   13. apr 2016 "De leger så godt her, så hunden behøver ikke gåture eller tur i skoven".
    Jamen den udtalelse fra ejer siger jo det hele. De forstår hverken hundens adfærd eller reelle behov.

• #12   13. apr 2016 Det næste der er trist, er at rigtig mange af kommentarerne på facebook, hvor diverse nyhedsmedier har delt den, er at hunden prøver at dominere ponyen, med humperiet.

Så den i går, og sad og tænkte at jeg måske bare var hysterisk men synes bare ikke det så sjovt ud - men er da altid noget jeg ikke er ene om, at synes det burde stoppes, for begge parters skyld.

• #14   13. apr 2016 Total misforstået. Hunden humper ja og hesten bider faktisk ud efter hunden af flere omgange.
    Vent til den dag hvor hunden får en hov placeret mellem øjnene.

• #16   13. apr 2016 Jeg så det på TV, og det gav næsten kuldegysninger ved tanken om, både hvad der kunne ske hunden, og også hvor lidt ejerne forstår, hovene på hesten lagde jeg ikke lige mærke til, men har set videoen igen, og de trænger i høj grad til en behandling smiley

• #17   13. apr 2016 Jeg er HELT enig. Det der er på ingen måde hyggelig leg mellem gode venner smiley Og det burde have været stoppet for LÆNGE siden smiley

• #18   13. apr 2016 Hvis hunden blev på jorden, kunne jeg godt se det søde i deres venskab,, men bryder mig hverken om de lange hove eller at hunden skal op på ryggen og humpe løs,, det burde være stoppet allerede første gang vovsen prøvede at springe op. Elsker venskaber på tværs af arter, men syntes bestemt at ejeren burde ha grebet ind og stoppet det med at hunden skal op på ham den lille,, samt ha fået ordnet de hove for meget længe siden..

• #19   13. apr 2016 Jeg ser det som blandet adfærd.

Jeg tror at både hund og hest har meget svært ved at læse hinandens signaler.
    Hunden laver legehus, hesten fatter ikke invitation til leg.
    Senere ses både hestens opfordring til at hunden skal dæmpe sig, omend der også er en kort episode med hyggegnubberi, og heste gør jo kun personlig pleje på venner.

Mixed signals and mixed emotions?

• #20   13. apr 2016 hmm nu så jeg den på face eksperterne er åbenbart uenige men læste så en kommentar at deb humper i leg og ikk af dominans. har jeg bare aldrig hørt før altså det med leg smiley

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-04-13-facebook-koger-efter-tv-2-video-leg-mishandling-eller-en-ulykke-der-venter-paa-at?utm_source=Facebook&utm_campaign=TV2_dk&utm_medium=Social

• #21   13. apr 2016 Hump er da som regel stress eller overgearethed? Når det altså ikke er hormoner.

- Og så brækker jeg mig lidt over de der udtalelser fra "eksperter". Lad nu være. Det er ikke dyremishandling (Hvis vi ser bort fra de lange hove), men det gør det sq ikke i orden.

Til gengæld er jeg enig med Aiko.

• #22   13. apr 2016 Så det i går, og er ikke voldsomt begejstret for at hunden får lov til at hoppe op på pony manden. Dels skal hunden ikke humpe, men det er dælme heller ikke sundt for pony ryggen i længden.

Smølf og Hunden legede sammen da de var yngre, det så en hel del anderledes ud smiley

jeg er ikke fan...

• #23   13. apr 2016 Trist syn smiley

• #24   13. apr 2016 Jeg så den i går da Petworld (tror jeg det var) delte videoen, de tog den dog vidst af igen, da vi var for mange der ikke jublede over det.

Det jeg skrev og jeg sidder og tænker på, er ikke så meget stressen og hovene, selvom jeg godt kan se det, og er helt enig med jer andre. Jeg tænker mere på hvor farligt det er, den pony skal jo bare sparke EN gang, så er hunden færdig. Jeg mener ikke nødvendigvis at ponyen gør det, eller ville trampe på hunden med vilje, men det er en reel risiko. Ydermere sagde de at hunden havde fået lov til at lege med ponyen fra at den var hvalp. Er folk bare pisse ligeglade med deres dyr og om de kommer alvorligt til skade eller sågar dør?! smiley

Alle bare lidt normalt velfungerende mennesker, må da vide at det der er dødsens farligt, uanset om ponyen kan lide det eller ej.

• #25   13. apr 2016 My only: Er folk bare pisse ligeglade med deres dyr og om de kommer alvorligt til skade eller sågar dør?! Ikke alle, men helt ærligt, det er bare virkelig mange mennesker, som overhovedet ikke tænker, når det kommer til dyr! Så ja, nogle folk er bare ligeglade. Desværre..

• #26   13. apr 2016 Tjaa, det svarer jo lidt til de folk, der bare lukker hunden ud af hoveddøren, så den kan lufte sig selv. Tror ikke at de nødvendigvis er ligeglade med dyrene, tror bare ikke at folk tænker over hvor galt det kan gå smiley

• #29   13. apr 2016 A-S jeg ved godt det er langt fra alle der er ligeglade, og nogle er bare virkelig uvidende, men det burde da ikke være så svært at tænke på hvad konsekvenserne kan være med pony vs hund.
    herinde er der jo tydeligvis (for det meste) mere ansvarlige ejere, der tænker lidt længere, og som godt kan finde ud af at have hunden med ved hestene UDEN at risikere noget imellem hest og hund.
    Det er jo bare den mindste ting der skal til før det går galt, også selvom ponyen ikke gør det for at skade hunden. Det samme er det jo i forhold til store og små hunde, men der kan jeg da trods alt forstå at man måske ikke lige tænker over det, selvom jeg selv gør, men en pony er virkelig i en anden boldgade. Men nogle skal jo bare lære det på den hårde måde, men synd er det for hunden og den hest/pony det går udover smiley

• #31   13. apr 2016 Klap klap klap, Claus! Virkeligt konstruktivt.
    Har du noget i mod at uddybe din intelligente bemærkning? smiley

• #33   13. apr 2016 Claus : Nej jeg mener din flade kommentar i svar # 27

Der kommer du med en noget radikal holdning til stort set samtlige brugere der har svaret i dette emne smiley

• #34   13. apr 2016 Godt vi har dig Claus, al den vildfarelse du bringer til ophør ved din kommentar. ...

• #36   13. apr 2016 Det er eddersparkme trist at se så mange mennesker i de tråde der, der ikke har den fjerneste forstand på hunde.
    Så længe de morer sig og synes det er kært. ... så skide være med dyrene.

Det er så let at se i den video. Jeg tør slet ikke tænke på hvad de heller ikke ser...

• #38   13. apr 2016 Aha... her har vi med en at gøre som blot spiller dum kvællurent, ikke har noget fornuftigt at byde ind med, men måske man kan lave lidt røre i andedammen, og på den måde få sig lidt opmærksomhed smiley

Jamen hyg dig, jeg kom hurtigt til det stadie at jeg ikke forventer svar på det jeg spurgte dig om smiley

• #39   13. apr 2016 CH : han er vist ikke værd at spilde sit krudt på.
    Du kan sige hvad du vil, og han vil bare smide L*rt tilbage til dig .

• #40   13. apr 2016 Tænk at det at være klog bliver brugt som en nedladende kommentar...

Her er der ret mange, der besidder klogskab i forhold til hunde og det er da i den grad en dejlig ting.

• #42   13. apr 2016 Så er vi jo alle glade smiley

• #44   13. apr 2016 Helt ærligt, jeg var næsten sikker på at profilen gemte på en teenager-dulle på omkring de 17 år, men så viser det sig at det er en mand på godt 53 år smiley

Hold da op, jeg er en anelse chokeret over det flabet barnlige sprogbrug smiley smiley

• #46   13. apr 2016 Søde Claus : Det er måden du udtrykker dig på jeg hentyder til .

• #47   13. apr 2016 Jeg så den også, og er ikke begejstret.

Det der er ikke venskab!! Der er intet sødt eller nuttet over den film. Egentlig okay at jeg ikke kan få lov at se den igen på face(men reklamerne må jeg godt se, øv)

Ang konsekvenser hund vs pony.

Jeg gik til ridning på en god rideskole med ponyer. Deres pragtfulde dobertæve, yndede at svinge sig i hestenes haler, når der skulle fanges heste.

Det er mig en gåde at de tillod det! smiley
    Af hensyn til hestene, en dober vejer da lidt til, hvor fedt er det lige for en hest at have den vægt svingende i deres hale? Noget helt andet, hvordan kunne de bare lade den gøre det uden tanke for at det kan gå galt????

Det gik galt! Helt galt, et velrettet lods og kæben var brækket, og hun mistede også tænder. Skulle nogen have haft det lods, så var det ejeren!!!

Eller dem med minipuddel der gerne jappede gøende rundt efter hestene, især børnene syntes vist at det var zøøøøødt..

en dag da jeg kom i stalden for at ordne min daværende hest var der ingen krøllet tikka der tog imod mig.

Hun var blevet sparket af en hest der ikke fandt sig i dens japperi. Husker ikke om hun var død på stedet, eller blev aflivet. Men redes kunne hun ikke... Åh hun var dejlig, pga hende så synes jeg faktisk lidt godt om puddel som race.

Sådan som min nuværende hest 'tager imod 'katte på folden, så er der dælme ikke nogen hund der skal tro han vil lege, eller agere humpedyr....

• #48   13. apr 2016 Claus, jeg vil anbefale dig at studere hundeadfærd lidt mere. Du skal ikke lede længe for at finde ud af, at det der næppe er en glad hund. Yderligere bider hesten og skubber til hunden flere gange for at få den til at gå væk.

Ville du synes, det var skide hyggeligt at en eller anden pludselig springer på ryggen af dig og humper dig? nej vel?

• #49   13. apr 2016 Og claus valgte at smutte helt væk smiley

• #50   13. apr 2016 Hvilket glæder mig, for fik en besked om at han fulgte mig. Jeg vil ikke følges af sådan en klap nå! smiley

• #52   13. apr 2016 nåede det heller ikke

• #53   13. apr 2016 Hmm... Jeg havde også fået ham til følger smiley
    Hvorfor kan man ikke selv vælge hvem man gerne vil følges af? smiley
    De sidste par uger har jeg fået en del nye følgere smiley

• #54   13. apr 2016 Da jeg oprettede Ozzy så fik jeg en side med nogen jeg skulle følge. Eller det var i hvert fald det indtryk jeg fik. Altså at jeg ikke selv kunne bestemme om jeg ville. Måske jeg ikke kiggede ordenligt efter. Så måske er det derfor du har fået så mange nye følgere.

• #55   14. apr 2016 Mette: Du er ikke den første som ikke kan se om det er noget man skal, eller det blot er noget man kan vælge.
    Adminds har dog sagt at det skulle være helt valgfrit, men det er ikke sikkert at de har lavet siden så man kan gennemskue det.

• #56   14. apr 2016 Man kan, et eller andet sted i indstillinger, slette dem man selv følger. Men man kan, så vidt jeg ved, ikke slette dem man bliver fulgt af. Lidt træls smiley

• #57   14. apr 2016 Det synes jeg også er trælst smiley

Hvis man ikke vil følges af nogen, så burde man kunne tillade sig at slette dem.
    Det mener jeg også at jeg pointerede i det emne jeg oprettede da denne funktion med venner blev lavet om til følgere.

Jeg synes hele ideen var og er træls, man havde sine venner på en liste af en årsag, og pludselig blev de reduceret til en grå masse af en broget skare, som man ikke vidste hvem var smiley

Kommentér på:
Helt ærligt, hvad mener I ?

Annonce