28. apr 2009 Følger: 2 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 679
Fjernelse af tumorer - igen Fjernelse af tumorer - igen
Vores franske bøllefis fik, for ca 3 måneder siden, fjernet en knude på hans bagben, som viste sig at være en godartet tumor. Dyrlægen nærmest lovede os, at der ikke ville komme flere. Nu har han fået to mere.
Den ene udspringer direkte fra arret fra den gamle, og er på rekordtid blevet stor. Den anden, der sidder højere oppe, er meget mindre og virker til at være udspringet højere oppe end arret. Han skal opereres igen på tirsdag om en uge, og have dem fjernet.
Mit spørgsmål er, om I har erfaring og kendskab til dette? Hvorfor kommer de? Dyrlægen var meget forundret over, at der var kommet to nye?!
Hvis han får flere, og se sidder længere nede, så bliver det problematisk at operere, fordi der så ikke er hud nok til at lappe dyret sammen igen.. Jeg har aldrig kendt en hund med samme problem, og jeg vil så gerne høre andre erfaringer og/eller input og tanker omkring det her.. Kan det være arveligt? Miljøpræget? Eller??
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 679
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Knuder kan jo være alt fra lipomer og keloid til kræftknuder...
apr 2009
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Hvis man har lavet et præparat og mikroskoperet det, så har man også en vævstype.
(Medmindre det mislykkedes at præservere præparatet)
Alle væv har nogle egenskaber.
Hvis jeg var dig ville jeg slå op i hundens journal hvilke vævstype det var og læst om det på en ordentlig hjemmeside om veterinær videnskab.
Vi kan gætte og sige alt muligt, for der er utallige former for knuder, heraf er mange ufarlige, men hvis du har en vævstype kan du slå op hvad du kan forvente.
Vh Helene.
apr 2009
Fjernelse af tumorer - igen